Pukau Hati Cara Buat Jubah Baju Kurung Moden Pahang Terkini Pelbagai Lagi

Bismillahir Rohmaanir Rohim dan Assalamualaikum buat sahabatku.

Pukau Hati Cara Buat Jubah Baju Kurung Moden Terkini Pelbagai Lagi. Asal manusia dasar tak puas hati tak cukup satu mahu tambah empat eh..kalau ada lima pasang tak salah boleh buat spare baju untuk lain -lain majlis bukan..

Yang Mana Satu Pau Kukus Ke Pau Bakar?

CAKOI & KUAH AKU GEBUH LAGI MONTEL

DONUT MONTOK ALA BIG BIG APPLE!!

ini kain siap jahit tepi..uh tak sabar nak rempit

ini kain siap jahit tepi..uh tak sabar nak rempit

Kerana dek sepasang baju itu…

  • Dah pandai jahit sangat ke? Bagi Suri ilmu menjahit banyak tumbuh melata dekat google apa lagi facebook tapi isi tidak cukup menyakinkan Suri untuk mempelajari teknik dengan asas betul serta boleh percayai 100%. Risau dah potong kain lain pula jadinya.

KOLEKSI JUBAH PILIHAN KALBU!!

PAKEJ SIAP BAJU KURUNG BABY BOY GIRI

  • Kadangkala waktu inilah Suri nak perbaiki mutu keungulan diri dalam bab menjahit katanya lagi banyak ilmu jahit tahu rupanya lagi banyak kita tak tahu hisy..Kita tahu jahit baju kurung asas tapi sayang juga kalau tak tahu teknik cara membuat baju kurung pahang, baju melayu seluar..rugi. Alangkah bagus kalau kita tahu buat pelbagai rekaan pakaian wanita dan lelaki.

Katanya kalau tahu buat baju adam hawa insyallah boleh tambah pendapatan keluarga paling tak pun  lepas untuk buat pakaian sendiri, mereka yang  di cintai..di sayangi ok juga tu.

DIY JAHIT BAJU KURUNG SEKOLAH BUDAK

KOLEKSI JUBAH PILIHAN KALBU!!

  • Masih ingat pertama kali hantar baju dekat tukang jahit sudahlah itu duit gaji yang pertama Suri beli kain bercorak memang suka sangat tapi bila siap pakai terus rasa hampa tak sedap badan nak memakainnya. Tak seperti yang harapkan. Kesal. Akhirnya baju pakai sekali dua sahaja.

Kata orang jangan bagi harapan yang terlalu tinggi pada sesuatu perkara takut apa yang diharapkan akan mengecewakan. Nak bila kita hantar pada tukang jahit yang kita sendiri tak biasa dengan hasil kerja tangannya. Apa lagi kalau kita menghantar kain saat terdesak!

  • Pukau hati cara buat jubah baju kurung moden terkini pelbagai lagi. Ia sudah semestinya kain pilihan saya, rekaan saya, imiginasi saya, jahitan saya itu seni dan kepuasan saya. Sudah siap amboi nampak bergaya! Untuk menaikkan seri pada sesuatu pakaian ada banyak cara seperti meletakkan lace, manik pearl, manik jurai, batu pelbagai warna dan corak. Ikut gerak hati dan hasilkan dari sudut keinginan naluri.

Jubah Leret Pengantin

Jika kita inginkan kelainan dan kepuasan sendiri tidak menjadi  masalah untuk bertindak dan lakukan berkali-kali. Bak kata orang sekali sudah berjaya buat baju hasil tangan sendiri rasa gian nak buat lagi dan lagi adalah.Macam si Suri ni haaaaaa…

ini salah satu dari 5 helai jubah siap..

ini salah satu dari 5 helai jubah siap..Rujuk entri lepas..

Pukau hati cara buat jubah baju kurung moden terkini pelbagai lagi yang pasti ebook jahit baju versi ini layak katakan bagai ada seorang guru pakar dalam bab jahit-menjahit ini.

Dapatkan edisi terhad jahit baju 2016 sebelum harga bakal di naikkan >>>>>>>>>>>>>> SINI

p/s:Psst…Bersiap-siaga untuk up date baju raya baharu pulak daaaa..

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

37 Responses to “Pukau Hati Cara Buat Jubah Baju Kurung Moden Pahang Terkini Pelbagai Lagi”

  1. ajumohit

    Apr 30. 2016

    tak sabar nk lihat hasilnya nanti suri, rajin suri ada masa jahit lg walau adanya si kecil

    Reply to this comment
  2. Suri

    Apr 30. 2016

    apa nak buat sesekali boelhlah tak boleh kerap sangat time tido kejap boleh lari ke bilik belakang buat jubah jahit sekali harung katanya heeee.. 😉

    Reply to this comment
  3. Hafizul

    Apr 30. 2016

    Perghhh…raya dah nak dekat ni.. huntung la boleh jahit baju raya sendiri.. hehe

    Reply to this comment
    • Suri

      May 05. 2016

      banayk untung macam jenis design bju terkini boleh buat sambil anak tdo katanya haaa..

      Reply to this comment
    • Suri

      May 05. 2016

      ada macam jenis kain banyak pilihan buat jenis potongan apa buatkejap je kalau buat ni kalau ada minat dan usaha mesti siap punya..silap gaya tahun ni baju raya lebih 2 pasang sapa tahu kansss…

      Reply to this comment
  4. zool

    Apr 30. 2016

    dah start boleh menjahit ye kan..

    Reply to this comment
    • Suri

      May 05. 2016

      sungguh mula potonh kain siap siang pastu jahit tepi dah boleh jahit tekan mesin terus

      Reply to this comment
  5. akubiomed

    May 03. 2016

    Baju untuk Raya tahun nih dah siap. Tentu untuk baby dah yer. 🙂

    Reply to this comment
  6. Wan Zawawi

    May 03. 2016

    Wah…untungnya kalau pandai menjafit macam kak suri ni,semua boleh buat sendiri je

    Reply to this comment
  7. oh pt3

    May 04. 2016

    bestlah kan kalau reti jahit sendir.tak adalah rasa kecewa bila hantar kedai, tengok tak menepati cita rasa sendiri.hehe

    Reply to this comment
    • Suri

      May 12. 2016

      itulah saya berpaa kali terkena masa dapat baju sedikit hampa..jadi result saya buat sendiri sungguh puas hati..

      Reply to this comment
  8. Nila anggraini

    May 05. 2016

    Betul juga tu…kalau kita datang anta jahit baju kalau terdesak..hasilnya tentu tak begitu memuaskan. Kalau boleh jahit sendiri lagi bagus….tapi macam sy ni tak pandai jahit…kena cari akak jahitkan juga…hehehe

    Reply to this comment
  9. mrhanafi

    May 05. 2016

    Suri semakin rajin sekarang dengan aktiviti jahitan ..baguslah kalau begitu

    Reply to this comment
  10. jida

    May 06. 2016

    mesin jahit ada, baju kurung pun pernah belajar buat tapi penyakit ‘M’ tu yang ada..tak boleh nak kata apa la..=)

    Reply to this comment
    • Suri

      May 12. 2016

      haaa..malas kena buang kalau tak rugi sungguh hee..saya rajib bikin baju tak pelru beli selalu bergata dnegan baju sendiri eh..eh..

      Reply to this comment
  11. Afif Rayyan

    May 06. 2016

    Boleh ganti jovian mandagie pasnie.. ehehe

    Reply to this comment
  12. Izzah

    May 07. 2016

    Tahu jahit tentu boleh dapat cari rezeki yang baik sebab semua orang kena pakai baju.

    Reply to this comment
  13. onlajer

    May 09. 2016

    okeh tahun ini punya raya nak tempah jubah raya je la..
    lepas raya boleh pula pakai untuk berjemaah di mesjid

    Reply to this comment
  14. Hero Borneo

    May 10. 2016

    dengan baju yang dibuat sendiri..maka banyak penjimatan yang boleh dilakukan..

    Reply to this comment
  15. ema

    May 10. 2016

    puas hati bila dapat jahit sendiri… macam akak yang baru nak bisnes jubah… akak pilih sendiri kain..

    Reply to this comment
  16. Zurainny Ismail

    May 13. 2016

    Rajinnya Suri mjahit! Kalau mcm ni x perlu risau time Raya nanti…. 😀

    Reply to this comment
    • Suri

      Aug 24. 2016

      ya hari raya tak risau buat sahaja saat akhir heee…kata pro pada diri sendiri heee… 😉

      Reply to this comment
  17. Khairul Zamri

    May 20. 2016

    Menarik design2 nya, sekarang dah macam2 jenis style ada.

    Reply to this comment
  18. Suria Amanda

    Aug 25. 2016

    Bestnya kalau pandai jahit baju kurung kan…masalahnya i ni tangan bangku apatah lagi kaki…nak jahit seluar koyak pun tak reti..dah tua dah pun

    Reply to this comment
    • Suri

      Aug 25. 2016

      alahai asal boleh pegang jarum oklah tu heee…

      kadang teringin nak jahit kita layankan sahaja minat ni sis kadang bosan kita tinggalkan kejap..pastu sambung balik hee..

      saya tak kerja boleeh jimat sikit sis..nak beli jubah menyusu memang terasa mahallnya ya ampunnn…ada minat campur bakat syukur menjadi. manalah tahu kalau ada rezeki dapat kerja bolehlah sapa pakai jubah ndbjumkurung yang sahaja jahit ni..jimat tak perlu beli ligi hiii

      Reply to this comment
  19. myliferia

    Aug 26. 2016

    wooowwwiee, dasat lah suri, 5 jubah terussss…rajin tul lah

    Reply to this comment

Leave a Reply