Resepi Untuk Bayi 6 Bulan Cara Membuat Kentang Bersama Air Susu Ibu

Bismillahir Rohmaanir Rohim dan Assalamualaikum buat sahabatku.

Resepi Untuk Bayi 6 Bulan Cara Membuat Kentang Bersama Air Susu Ibu. Pada pengalaman yang terdahulu semasa berkerja blur jugalah untuk menyediakan menu makanan puri bayi. Hurm.apatlah lagi kala itu anak pertamalah katakan..

Yang Mana Satu Pau Kukus Ke Pau Bakar?

CAKOI & KUAH AKU GEBUH LAGI MONTEL

DONUT MONTOK ALA BIG BIG APPLE!!

Asyik bubur kisar kisar bersama kentanglah..terkadang sesekali itu nasi dan ikan bilis pula alahai..sadis sungguh hik.hik..hik…

Teringat seorang kakak itu dia bawa periuk sekali ke rumah pengasuh dalamnya ada bubur bayi katanya 😉

Tapi Bila anak kedua alhamdulillah ilmu dan pengalaman telah ada baru dapat aplikasi sepenuhnya resepi ini kepada anaknda putera yang tersayang.

Inilah menu pertama anak Suri. Resepi untuk bayi 6 bulan cara membuat kentang bersama air susu ibu

“Kata jururawat lagi seminggu lagi bayi puan nak jejak enam bulan apa kata cuba beri dia makan makanan puri yang ringkas dahulu”

Resepi untuk bayi 6 bulan cara membuat kentang bersama air susu ibu bahan tak sukar mana pun nak cari malah mudah perolehi.

  1. Ubi kentang
  2. Air
  3. Air susu ibu

Cara-caranya:

  1. Rebus ubi kentang sehingga empuk.
  2. Kentang sejuk dikisar sehingga lumat menjadi bentuk puri.
  3. Air perahan susu ibu campur bersama dengan kentang kisar tadi.
  4. Sedia beri pada bayi 😉

KOLEKSI JUBAH PILIHAN KALBU!!

DIY JAHIT BAJU KURUNG SEKOLAH BUDAK

PAKEJ SIAP BAJU KURUNG BABY BOY GIRI

Tips:

  • Perahlah susu ibu sewaktu ingin menyediakan makana ini pada bayi kerana menu puri tersebut lebih segar.

Resepi Untuk Bayi 6 Bulan Cara Membuat Kentang Bersama Air Susu Ibu

  • Boleh juga diberikan bersama susu tepung campur dengan kentang rebus kalau inginkan kelainan darinya.

5 RESEPI BUAT PIZZA SENDIRI

Resepi untuk bayi 6 bulan cara membuat kentang bersama air susu ibu buatlah sesuatu yang menarik pada deria rasa bayi anda..insyallah kita tak akan rugi apa -apa pun heee..

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

25 Responses to “Resepi Untuk Bayi 6 Bulan Cara Membuat Kentang Bersama Air Susu Ibu”

  1. Raihanah Ahmad

    Jan 27. 2016

    mudah je kan sebenarnya

    Reply to this comment
  2. anah

    Jan 27. 2016

    air tangan ibu tu yang membuatkannya lebih sedap

    Reply to this comment
  3. akubiomed

    Jan 27. 2016

    Tentu kenyang dan suka dapat makan kentang lenyek. 🙂

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 27. 2016

      percubaan pertama katanya berjaya..kali kena lebih kental bagi makan lagi sebab bayi baru kena serang demam batuk selsema satu cabaran nak dapat berat badan ideal..

      sekarang masih dalam pemantauan pakar huhu..

      Reply to this comment
  4. nur razali

    Jan 27. 2016

    Bagus resepi ni sebab ada campuran susu ibu dalam puree tu 😉

    Reply to this comment
  5. titan

    Jan 28. 2016

    ohh..

    campur susu ibu ye.

    leh try nih nanti. hehe..

    Reply to this comment
  6. mrhanafi

    Jan 28. 2016

    tak pernah terfikir pulak boleh campur susu ibu dengan kentang..seram juga dibuatnya

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 28. 2016

      apa nak seram normallah tu kalau tak buat ibu kira rugi tau tak manfaat peluang beri pada bayi..heeee

      Reply to this comment
  7. Noriza Rahman

    Jan 28. 2016

    Sangat mudah dan memang pernah MV try dulu

    Reply to this comment
  8. BoxLagu Mp3

    Jan 30. 2016

    Mantap Info nya.
    Download Lagu Terbaru http://boxlagu.xyz

    Reply to this comment
  9. cik tom

    Feb 03. 2016

    oh biasa tengok ibu2 buat puri tak campur dgn susu ibu…nampak resepi suri ni menarik…

    Reply to this comment
  10. Ummi Hanie

    Feb 04. 2016

    saya pun dulu2 asik blur mau bikin bubur/puri baby…

    baby pula memang kuat menyusu… alhamdulillah

    tp anak2 saya tak lama makan bubur2 ni… sekejap je dah nak makan nasi sama mcm kita… senang kerja ummi hihi

    Reply to this comment
  11. myliferia

    Feb 10. 2016

    Wah, so simple. Lagi 4 bulan dah boleh try resipi ni untuk baby 🙂

    Reply to this comment
  12. Norasikin

    Feb 17. 2016

    Susah tu nak cari susu ibu. Cuma ibu je yg ada

    Reply to this comment
  13. wanita ceria

    Feb 28. 2016

    klo itu bikinnya sih mudah, yg susah itu nyuapin ke bayinya ,, heheh

    Reply to this comment
  14. Vixalexa

    Mar 10. 2016

    Thanks for info, aku coba 🙂

    Reply to this comment
  15. Ato

    Oct 08. 2016

    simple dan mudah ja.. boleh cuba ni nanti.. tq

    Reply to this comment
  16. doaqunut

    Oct 09. 2016

    Nak suruh kakak cuba ni…

    Reply to this comment

Leave a Reply