Bila Pasangan Romantik Susu Ibu Jadi Terbaik

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Haaa..Bila pasangan romantik susu ibu jadi terbaik. Suri tak boleh tidur lagi..Usai solat magrib Suri berikan susu badan si kecil tup..tup.. dalam melayan omel sama bayi Suri PUN terus terlelap.

Yang Mana Satu Pau Kukus Ke Pau Bakar?

CAKOI & KUAH AKU GEBUH LAGI MONTEL

Bangun cepat-cepat kerjakan solat isyak huhu..padahal kerja menjahit bilik belakang sedia tertangguh sebelum masuk waktu azan tadi. Malangnya ku tutup lampu tanda rest minda. Semalam sungguh penat bangun siap sarapan menjahit susukan anak siap bawa baby dalam bilik jahit nd duduk sebab mom nya hiiee..

Apalah yang bagusnya susu badan ini ya. Menurut iklan terbaik Nuffnang yang berlegar pagi buta ini haaa tengok gambar iklan macam bawah ini.

Ikut pengalaman menyusukan anak kedua ini jauh berbeza dari anak pertama. Anak permata dapat susu badan tidak sampai sebulan lebih kerana selepas habis berpantang Suri terus dapat job di Perak hi masa itu baru nak mulakan hidup di bumi Ipoh ler katakan.

DIY POLA JUBAH MODEN KEMBANG PAYUNG & BAJU KURUNG BUDAK KAIN LIPAT TEPI

FESYEN JUBAH MUSLIMAH JEANS BIDANG 45 HARI RAYA 2015

Anak kedua secara total susu badan sepenuhnya. Manfaat memberikan susu badan kepada bayi a.k.a bila pasangan romantik susu ibu jadi terbaik ini:-

Situasi 1: Sistem pertahanan imunisasi bayi akan jadi lebih kuat berbanding bayi mengambil minuman susu campur plus susu ibu. Bayi  sukar jangkiti kerana imiun antibodi yang terdapat dalam susu ibu terhasil dari darah putih misalannya ini mampu menangkis serangan virus dari luar.

Tindakan: Macam baru-baru ini anak dapat suntikan vaksin sehari sahaja dia demam itu normalkan. Tapi ada bayi tidak demam bagus  juga amalkan petua tertentu. Bagi Suri amalkan terus minum susu selepas di berikan suntikan vaksin badan alhamdulillah bayi Suri sihat dan tersenyum semula. Kata doktor demam antara salah satu faktor baik kerana ia menandakan ubat vaksin itu berkesan dan berjalan baik dalam tubuh mereka.

Kata orang ..

kolostrum susu ibu pertama yang terhasil dari tubuh badan selepas bersalin itu adalah yang terbaik untuk bayinya.

Situasi 2: Kasih sayang antara ibu dan bayi lebih erat terjalin. Biasanya bayi bila dia menangis itu menandakan dia lapar. Walimah kalau kita perasa si bapa mengendong bayi tetap menagis walaupun tak makan masa yang lama.

Tindakan: Cubalah si ibu lalu depan bayi dengan cara automatik bayi akan pandang si ibu. Nampak alis mata bayi itu cukup mengenal ibu dan bau susu dari payudara ibunya. Itu belum lagi bayi dapat melengkap mulutnya pada payudara si ibu kompom bayi akan diam. See!

Jubah Pengantin Tutu Versi Saya!!

TERHAD!! Kelas Baju Kurung Pesak Betawi, Abaya A Cut Menyusu/Moden

Situasi 3: Tengah malam bangun berjalan ke dapur bersusah payah bancuh susu, simpan air dalam tempat panas, basuh botol bagai..merimaskan sungguh. Jika anda memberikan susu badan pada bayi anda tidak perlu memikirkan keadaan begitu menyukarkan cuma perlu relax, senyum serta selak dan suakan payudara pada bayi sahaja. Mudahkan.

Tindakan: Pelbagai posisi menyusukan bayi boleh kita lakukan cara terbaik posisi berbaring menyiring sebelah. Tapi pakailah pakaian yang ada butang di hadapan agar mudah untuk menyusukan bayi terus dari payudara kiri atau kanan. Bayi akan rasa selesa dan puas.

DIY Jahit Poket Baju Kurung Tradisional

DIY JAHIT BAJU KURUNG SEKOLAH BUDAK

Situasi 4: Menyusukan bayi secara sepenuhnya dari payudara cepat mengenyangkan dan mudah untuk sendawakan berbanding dengan memberikan bayi minum susu tepung.

Tindakan: Mengikut pengalaman anak sulong menggunkan susu tepung situasi anak pertama cepat meragam, tidur kurang lena dan mudah berasa lapar sahaja. Bab mahu sendawakan pun makan masa. Tapi bila situasi adik yang di berikan susu badan kadar waktu tidurnya lebih lama berbanding dengan kakaknya dahulu. Ini kerana bayi mudah kenyang mendapat rasa kedua belah payudara susu kiri dan kanan malah ragamnya tidak selalu menagis melainkan jika kita biarkan dia lama berseorang biasalah bayi akan menangis rasa tidak selesa.

yAHOOO!! Siap Potong Kain Jubah Ala Arab

SIAP !!Jubah Edisi Limited Cahayacinta.com

Situasi 5: Pasti anda akan menerima tekanan dari pada orang sekeliling.

Bayi tak meragam ke kalau tinggaalkan nanti. Buatlah susu tepung ajarkan biasakan diri nanti dia tak lapar..kasihan dia.

Ya. Perkara ini tidak mustahil bagi sebahagian dari kita akan cepat putus asa. Jika anda mampu berikan susu pada bayi sepenuhnya insyallah bekalan ini tidak akan terhenti sampai bila-bila selagi anda tidak mengambil sebarang jenis ubat-ubatan atau makan minuman menyekat pengeluaran susu badan.

Tindakan: Suami adalah antara orang paling hampir sering memberikan sokongan serta dorongan. Malah perkara paling menarik apabila pasangan akan secara automatik jadi lebih ringan tulang dan mudah memahami situasi isteri dalam hal menyelesaiakan hal berkaitan pengurusan rumah tangga. Dalam erti kata Suri punya bidalan yer bila pasangan romantik susu ibu jadi terbaik biasanya apabila ibu menyusukan memang makan sedkit masa terutama waktu untuk mengepam bagi menyimpan stok susu bayi kanss 😉 Kita hadap bayi suami uruskan apa patut uh seronoknya bila keadaan itu berlaku 🙂

DIY Baju Kurung Baby Girl & Baju Melayu Seluar Baby Boy!

Apa alasan bayi ada berhak untuk mendapatkan susu badan dari anda!

Tahukah anda dengan memberikan susu badan anda kepada bayi  ia adalah satu cara untuk mengelakkan para ibu dari terkena penyakit  kanser payudara paling bahaya di dunia selain dari penykit kanser servik  a.k.a kanser pangkal rahim.

Siap entri ini juga haaa..dah nak kejutkan anak bagi susu kejap kiki… 😉

Nuffnang kali ini punya iklan sungguh ohcem! kata anak Suri!

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

29 Responses to “Bila Pasangan Romantik Susu Ibu Jadi Terbaik”

  1. Suriya

    Nov 03. 2015

    wow tajuk yang hebat. teringat kisah mak ayah ustaz don, ayah dia siap bangun supaya mak ustaz don dapat sandar bila menyusukan anak diorang. ayah ustaz don tak nak maknya menyusu sambil baring.

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 03. 2015

      indahnya setiap kisah pasangan itu kala ada romantis begitu insyallah rumah tangga kekal bahagia ke jannah.amin

      Reply to this comment
  2. Zaleha Awaluddin

    Nov 03. 2015

    suke ngn tajuk ni
    memang betul, psangan yg romantik adalah suami yg sentiasa menyokong menyusukan anak mereka.
    Sokong ni termasuklah take part in it. bantu wife mudah bangun tengah malam buat stok (jika bekerja) & bantu isteri mudahkan kerja hariannya.

    Reply to this comment
  3. Uncle Zuan

    Nov 03. 2015

    menarik info info dia. bagus la iklan nuffnang ni hehe

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 04. 2015

      suka sebab menggalakkan ibu lebih sayang hargai bayi serta pasangan juga tak lepas dari bagi sokongan pada isteri.

      menyusukan bayi bukan satu perkara yang mudah banyak masa perlukan kalau nak pada bayi baru lahir menyusu sungguh kerap..sampai tak cukup tidur si ibu..kalau orang sekeliling pasangan tak beri sokongan susah kaedah penyusuan ini teruskan..

      Reply to this comment
  4. Azmir Shah

    Nov 04. 2015

    Wah, info yang menarik mengenai susu ibu. Apabila membaca entri ini, tiba-tiba teringat mengenai seorang ustazah sebelum ini yang pernah membincangkan topik mengenai susu ibu dan ianya menjadi kontroversi.

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 20. 2015

      ini usaha bagus kalau manfaat pada bayi. apa malu ia satu ilmu perlu perjuangkan supaya kita tahu salah satu perkara yang murni lakukan pada ibu untuk anak-anaknya…

      orang sekarang ada jenis begitu agaknya…

      Reply to this comment
  5. Mek ila Jual Vitamin

    Nov 04. 2015

    Susu ibu memang terbaik. Alhamdulillah Mek ila berjaya susukan anak-anak sehingga 2 tahun penuh. Moga baby ayang akan datang pun, macam tu juga. Amin

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 04. 2015

      alhamdulillah 2 tahun satu tempoh yang cukup lama juga kesabaran dugaaan macam yang hadapai demi memberikan susu terbaik pada bayi.amin.

      Reply to this comment
  6. mrhanafi

    Nov 04. 2015

    susu ibu memang terbaik dalam dunia ini..

    Reply to this comment
  7. akubiomed

    Nov 04. 2015

    Susui ibu adalah terbaik mengeratkan kasih sayang antara ibu dan anak.

    Reply to this comment
  8. Bahrain

    Nov 04. 2015

    Beruntungla mereka yang ada susu banyak 😀

    Reply to this comment
  9. cik tom

    Nov 05. 2015

    bagus menyusu baby sehingga umur 2 tahun selagi mampu kan..

    Reply to this comment
  10. Top Seo Friendly

    Nov 05. 2015

    Menang diakui susu ibu adalah yang terbaik di dunia dan amat digalakan untuk diberikan kepada bayi yang baru lahir hingga ke 3 tahun.

    Reply to this comment
  11. saljuhumairah

    Nov 05. 2015

    untung sungguh baby yang mak ayah dia romantik… sebenarnya susu ibu itu hak baby… jarang orang yang tak ada anak keluar susu ibu…

    Allahuakabar…

    Reply to this comment
  12. SuperNifz

    Nov 05. 2015

    Susu ibu sememangnya yang terbaik untuk baby tersayang. Tapi tak semua berjaya menyusukan bayi dengan susu ibu sepenuhnya.

    Reply to this comment
  13. jasa aplikasi android

    Nov 07. 2015

    memang betul ASI adalah susu terbaik untuk bayi kita…

    Reply to this comment
  14. aplikasi toko online

    Nov 07. 2015

    dengan Asi anak akan lebih kebal akan penyakit karena sistem imunnya kuat dibandingkan dengan yang susu formula

    Reply to this comment
  15. Ikhwan

    Nov 08. 2015

    tak kacak takpe, asalkan suami romantik 🙂

    Reply to this comment
  16. titan

    Nov 08. 2015

    okeh.

    nak call bini suruh bagi susu anak kejap.

    Reply to this comment
  17. ohsempapa

    Nov 09. 2015

    Info terbaik ni.
    Ambe selalu cuba jadi yang ter-romantik sekali dengan wifey…heheh

    Reply to this comment
  18. Faizul Ali

    Nov 12. 2015

    Yeah..susu ibu adalah yang terbaik untuk anak!!!

    Reply to this comment
  19. Mizz aiza

    Nov 12. 2015

    Kata orang susu ibu yang terbaik..

    Reply to this comment
  20. Mek ila Jual Vitamin

    Nov 13. 2015

    Alhamdulillah encik suami selalu je membantu & ringan tulang. Amin.

    Reply to this comment
  21. si bongkok

    Nov 20. 2015

    Tapi lain kisah plak dgn anak saya…anak 2 orang..hero2 orangnya…yang si abang dulu tak berapa nak agresif bila sampai masa si adik org rumah dah mula serik sebab SAKIT gigitannya ( DIA CAKAP LAA…)

    Tapi last2 sambung gak nyot nyot si adik lama sket dari abangnya…sampai umur 3 tahun gak laa…

    Alhamdulillah dua2 sihat2..yg paling best sel2 dieorg lagi cepat berhubung… 😀

    p/s: Ada terbaca pn cakap anak permata dapat susu tak sampai sebulan – nak tanya umur berapa bleh masuk program anak permata tue.. 😀

    Reply to this comment
  22. Memang bener kalo susu ibu adalah susu terbaik

    Reply to this comment

Leave a Reply