Aiskrim Potong Yangyang Cara Terbaik Tawan Hati Dia

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Cuaca panas tambah dengan keadaan jerebu yang masih belum reda katanya..Waktu begini memang agak kurang menyeronokkan bagi ibu bapa membawa anak-anak keluar bersiar-siar luar rumah bukan satu cara yang paling wajar dilakukan.

Yang Mana Satu Pau Kukus Ke Pau Bakar?

CAKOI & KUAH AKU GEBUH LAGI MONTEL

DONUT DEBAB BOM ! BOM! SAYA!

Tapi jangan bimbang dalam rumah juga masih banyak perkara yang boleh kita lakukan bersama-sama keluarga. Apa dia heee..selain menyentap ais krim satu Malaysia kata Suami.

DIY POLA JUBAH MODEN KEMBANG PAYUNG & BAJU KURUNG BUDAK KAIN LIPAT TEPI

FESYEN JUBAH MUSLIMAH JEANS BIDANG 45 HARI RAYA 2015

Jubah Pengantin Tutu Versi Saya!!

TERHAD!! Kelas Baju Kurung Pesak Betawi, Abaya A Cut Menyusu/Moden

Sebelum tu ada buat entri homemade ais krim INI  resepi penuh SANA sungguh menyeronokkan. Tapi bila ada anak kecil pergerakan nak lincah ke dapur agak terbatas. Kalau dapat 20 minit masa memasak, menjahit up entri rasanya masa itu cukup berharga! akan gunakan sebaik boleh. Yeah!!

Anak suka ais krim. Nak ais krim mat kool. Ayah gemar ais krim kacang gara-gara buat diy ais kacang kelmarin. Mom suka ais krim padel pop perasa pelangi itu haaa..

DIY Jahit poket Baju Kurung Tradisional

DIY JAHIT BAJU KURUNG SEKOLAH BUDAK

Suri: Ais krim satu malaysia? patut berbungkus dalam plsatik lut sinar yang pelbagai perasa dan warna itu.

Suami: Ini ais krim satu malaysia.. sebab di beli kedai 1 Malaysia..kata encik Suamilah..

Suri: Tapi dekat bungkusan ais krim tu dia “bercop” YANGYANG lah..hurm..

Suami: Ade pelbagai perisa kelapa, durian, cempedak. cendol, kacang merah, jagung, strawberry & coklat mau tak?

Suri: Argh!! Abang..

Sejak kejadian itu bapanya tak beli dah ais krim seketul-seketul..siap beli dua ke tiga kotak puas makan harga pun murah.

Kalau tak silap dalam satu kotak ada 20 batang ais krim berharga rm14.50 sen..kalau beli sebatang ais krim harga jatuh dalam 90 sen jer. Murahkan 😉

Bersiap siaga ler untuk demam !!! 🙂

Cara tackel jiwa anak -anak :

  • Sesekali melayan karenah dan memikat jiwa si anak syok juga ya. Belilah apa mereka suka seperti ais krim atau cokelat laju sahaja mereka menikmatinya.

yAHOOO!! Siap Potong Kain Jubah Ala Arab

SIAP !!Jubah Edisi Limited Cahayacinta.com

  • Anak mudah terasa dengan apa orang sekeliling katakan padanya tapi jangan sampai ibu bapa melukai hatinya dengan patah-kata kurang baik kelak anak akan membenci kita dalam diam. Pujuklah dengan pujian barulah beri nasihat selalunya cara itu mudah cairkan naluri mereka.

Jubah Princess Cut Polka Dot

DIY Baju Kurung Baby Girl & Baju Melayu Seluar Baby Boy!

Jom nikmati aiskrim bersama yang tersayang!

Cuba jangan tak cuba aiskrim Yangyang ok 😉

 

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

26 Responses to “Aiskrim Potong Yangyang Cara Terbaik Tawan Hati Dia”

  1. emalin mohd

    Oct 15. 2015

    Sedapnya aiskrim tu Suri. Fav anajk-anak tu.

    Reply to this comment
  2. akubiomed

    Oct 15. 2015

    Boleh belanja ais krim potong. 🙂

    Reply to this comment
  3. zik

    Oct 15. 2015

    ehh sedapnya… layan aiskrim dengan anak2 pun ok.. tapi anak masih kecil lagi.. hehe

    Reply to this comment
  4. Mizz Aiza

    Oct 15. 2015

    Mak aiza suka aiskrim potong.. Kalau ke kedai 1malaysia mesti pesan..

    Reply to this comment
  5. mrhanafi

    Oct 16. 2015

    nampaknya saya belum cuba rasa lagi aiskrim kat kedai satu malaysia

    Reply to this comment
  6. ajumohit

    Oct 16. 2015

    sedapnya aiskrim, pantang makan sejuk lagi, tak sabar nak makan ais

    Reply to this comment
  7. Uncle Zuan

    Oct 18. 2015

    ok nampak unik eskem ni

    Reply to this comment
  8. Suriya

    Oct 18. 2015

    wah bestnya yang perasa cendol tu, mesti sedapkan…

    Reply to this comment
  9. Mek ila Jual Vitamin

    Oct 19. 2015

    Dah lama tak pekena aiskrim potong ni. Keliur pula rasanya hihi

    Reply to this comment
  10. Hafizul

    Oct 20. 2015

    Huhh..tertiba pulak rasa macam nak makan ais cream ni..

    Reply to this comment
  11. sani

    Oct 22. 2015

    Saya memang suka makan asikrim. Memang tiap-tiap minggu tak lepas punya…

    Reply to this comment
  12. musadun

    Oct 22. 2015

    agak-agak boleh guna tak untuk mengayat awek aiskrim ni..kalau boleh nak belajar buat skg juga.hehe

    Reply to this comment
  13. huda

    Oct 25. 2015

    penah makan sekali je aiskrim ni mmg sedap tak hingat, cube habis perisa yang ada…

    Reply to this comment
  14. DLSL

    Oct 30. 2015

    Rasanya budak2 dulu yg suka makan aiskrim potong ni. Budak2 zaman ni asyik layan cornetto je…

    Reply to this comment

Leave a Reply