Doa Merawat Buasir Pengalaman Mengalaminya

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Doa Merawat Buasir. Alhamdulillah hari jumaat menyapa lagi. Suri masih mencari-cari lagi idea untuk posting hari jumaat ini setelah berhempas-pulas semalaman mengadap laptop yang sedia meragam tambah pula wifi mengalami sedikit masalah teknikal.

Yang Mana Satu Pau Kukus Ke Pau Bakar?

RESEPI DONUT DAN CAKOI SAYA

” Hu..dugaan bila nak berup entri time ini pula fikiran blur anak pula meragam..Allah”

Yalah..Suri masih berpatah kebelakang untuk mencari entri yang lama takut entri sedia ada  nak buat nanti berulang kembali. Ada juga rasanya entri tertangguh rasa masa sahaja tak sempat nak mentelaahnya contohnya dari slot “hantu buku” pemberian dari peminat setia INI sebahagian ulasan ada ceruk SANA

Jubah Pengantin Tutu Versi Saya!!

TERHAD!! Kelas Baju Kurung, Abaya Menyusu/Moden

Insyallah akan ambil sedikit waktu..Insyallah moga Tuhan mengizinkannya.

Tak mahu membuang masa Suri nak kongsikan doa merawat buasir. Pada mengalami simptom sakit buasir harap penawar buasir dengan ayat berikan ini membantu hendaknya.

 photo doa buasir.jpg

Buasir ketika mengandung.

Pengalaman buasir semasa mengandung perkara yang menyerikan syukurlah ia telah kembali pada keadaan normal. Alhamdulilah bila baby keluarkan rasa lega sakit buasir pun pergi..

Hari Raya KAMI 2014 Jubah Two Layer & Jahit Baju Kurung Tradisional Lipat Batik Anak

Belajar Buat Kun Baju Kurung Tradisional & Pola Jubah Princess Cut Mengandung Menyusu

Sebab buasir berlaku?

Mengikut kata doktor baby sudah menekan pundi ibu mengadung ke bawah ada kata bayi duduk dalam itu cukup besar jadi dia makan ruang dan menekan dubur ibu hamil.

DIY Baju Kurung Baby Girl & Baju Melayu Seluar Baby Boy!

DIY Jahit poket Baju Kurung Baby/ Kanak-Kanak Kain Susun Tepi Jer

Rawatan merawat buasir semasa hamil.

Apa pun semasa para ibu mengalami buasir ketika hamil nasihatkan jangan makan makanan yang keras tapi ambil menu lembut, banyak minum air kosong, selitkan menu seharian dengan sayuran hijau.

DIY JAHIT BAJU KURUNG SEKOLAH BUDAK

Andai ada pengalaman mengalami sakit buasir, petua buasir, ayat hindar buasir dan apa sahaja tentang penyakit buasir bolehlah kongsikan maklumat di bawah kotak komen ya. Terima kasih 😉

Wahualam.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

35 Responses to “Doa Merawat Buasir Pengalaman Mengalaminya”

  1. bukharimalek

    Oct 02. 2015

    nice sharing sis!

    Reply to this comment
  2. Suri

    Oct 03. 2015

    terima kasih kembali

    Reply to this comment
  3. Sani

    Oct 03. 2015

    Ibu ibu yang mengandung memang banyak hadapi masalah ini…

    Reply to this comment
  4. ringantangan

    Oct 03. 2015

    Huhu.. Pernah kena, memang pedih lagi sakitnya teramay..

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 10. 2015

      yang mengalami peringkat awal kira ok lagi tapi kena tahap teruk mesti rawat segera.

      apa pun sakit ini kalau terkena memang tak senang duduk jadinya 🙁

      Reply to this comment
  5. titan

    Oct 03. 2015

    okeh. boleh la cuba kalau kena buasir nanti.

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 10. 2015

      susah dugaan bila ibu hamil ada melalui pengalaman nyeri ini.kalau tak hadap bersyukurlah

      Reply to this comment
  6. sensasi2020

    Oct 04. 2015

    Baguslah jika kita amalkan doa ketika mengandung atau hamil, ia dapat memberi kesihatan yang lebih baik terutamanya yang terkena penyakit

    Reply to this comment
  7. ajumohit

    Oct 05. 2015

    teringat officemate dulu, buasir tahap teruk sampai nak duduk pun sakit, begitulah pengalaman ibu mengandung

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 06. 2015

      itulah setiap kehamilan memang sungguh berbeza..harap rakan aju dah sihat hendaknya

      Reply to this comment
  8. mrhanafi

    Oct 05. 2015

    buasir merupakan ujian yang berat gak tu..

    Reply to this comment
  9. Mizz Aiza

    Oct 05. 2015

    Kena jaga pemakanan dan banyakkan berdoa kalau kena buasir..

    Reply to this comment
  10. resep makanan

    Oct 06. 2015

    baru tahu gan …

    Reply to this comment
  11. Raihanah Ahmad

    Oct 07. 2015

    memang sakit kena buasir, tambahan kalau tengah pregnant

    Reply to this comment
  12. Mek ila Jual Vitamin

    Oct 07. 2015

    InsyaAllah buasir ni boleh dirawat dengan Set Buasir Vitamin Shaklee. Pemakanan pun kita kena jaga juga supaya ia tak berulang!

    Reply to this comment
  13. cik tom

    Oct 08. 2015

    dengar pengalaman kawan yang ada pykt buasir mmg mengerikan dan sakit…bagus selain amal rawatan hsptl boleh jgk guna perubatan islam dari segi alamn doa..boleh share kt kwn..tq suri..

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 08. 2015

      sungguh meyakitkan kalau ia sudah lama hidap. saya masa kehamilan 8 bulan waktu duduk lama pun sugguh tak berapa selesa huu…

      sama-sama kembali

      Reply to this comment
  14. sabree hussin

    Oct 08. 2015

    Memang satu pengalaman yang menyeksakan bila kena buasir macam ni. Harap tak akan berulang lagi

    Reply to this comment
  15. Azeni Ahmad

    Oct 09. 2015

    Fuhhh memang tak sanggup kalau kena buasir masa mengandung ataupun masa dalam pantang..
    Ngeri dan takut..

    Reply to this comment
  16. peter

    Oct 09. 2015

    rasanya betul betul sakit ketika mempunyai wasir ini, apakah wasir ini disebut juga hemoroid?

    Reply to this comment
  17. MDHAFiZ.NET

    Oct 10. 2015

    tak pernah kena lagi, btw, info baru yg sy dpt drpd empunya blog. terima kasih kak suri

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 11. 2015

      setiap sakit ada penawarnya ya..kalau kena kena jaga pemakanan minuman jawabnya heee..

      sama-sama kembali

      Reply to this comment
  18. bangkok

    Feb 04. 2016

    Yaa, asal kita rajin aja insya ALloh sembuh memang.

    Reply to this comment

Leave a Reply