Teknik Menjahit Hidung Patung Animasi Upin

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Teknik Menjahit Hidung Patung Animasi Upin. Kerja tangan dua minggu yang lepas siap hadap rasa lega lubuk hati. Kalau tak buat anak asyik bising-bising sahaja..

Yang Mana Satu Pau Kukus Ke Pau Bakar?

RESEPI DONUT DAN CAKOI SAYA

Bu bila nak jahit ? Kesian dia cedera parah tang hidung tuh..kalau dia betul-betul hidup mesti dia dah kena masuk atas katil sepital siap berjahit pun.

Cit!! kurang asam punya budak anak gerrr..

Yolah maka Suri mengambil masa lima minit untuk menjahit anak patung upin. Boleh lihat gambar anak patung Upin dekat gambar atas ini..

5 Homemade Jubah Cahayacinta..

Jubah Meleret Moden Jenis Princes

Al-kisah patung Upin dan Ipin beli kalau tak silap Suri masa usia anak setahun lebih. Masa itu ada expo dekat sekitar bagunan stadium bola sepak Ipoh huhuhu..

Benda.. patung keluarkan sebab Suri nak cari sesuatu barang.  Biasalah bila kita mencari si anak pun turut menyibok. Itu yang dia tegur ibu apa yang ada dalam beg plastik hitam tu. Bila di keluarkan khazanah patung maka sukalah dia.. Dalam banyak-banyak patung itu ada satu dua yang telah terkoyak ..a.k.a rosak jadi itu yang anak minta Suri jahitkan patungnya.

Kasih ku campak sepasang baju kurung moden kain kipas belakang & baju melayu seluar

Teknik menjahit hidung patung animasi Upin !

Bahan asas perlukan:

  1. Jarum
  2. Benang
  3. Gunting

cucuk dan jahit bahagian tengah hidung

cucuk dan jahit bahagian tengah hidung

Kasih ku campak sepasang baju kurung moden kain kipas belakang & baju melayu seluar

Masukkan jarum dan cucuk sedikit hidung Upin yang tertanggal itu

Masukkan jarum dan cucuk sedikit hidung Upin yang tertanggal itu

Pastikan kedudukan hidung upin lebar bukan menegak eh, jahit beberapa kali sampai kukuh kedudukannya

Pastikan kedudukan hidung upin lebar bukan menegak eh, jahit beberapa kali sampai kukuh kedudukannya

Done! nampak gaya jahitan hidung animasi kartun Upin telah selamat jalani pembedah Suri yang tak bertauliah haaa..

Done! nampak gaya jahitan hidung animasi kartun Upin telah selamat jalani pembedah Suri yang tak bertauliah haaa..

Patung Upin dan Ipin sekejap sahaja dia main-main pastu anak akan mula bosan..ahak…masa dia tengah boring dan tak endahkan itulah saat terbaik kita sumbat anak patung ini ke dalam beg plastik hitam dan terus simpan dalam lemari heee..

Erk..kalau ada tetamu luar datang saiz baby kecil..berapa tahun itu bolehlah Suri keluarkan kasi mereka main dan leka sekejap ya dak hee..

Panduan DIY Jahit Baju kurung bayi beli @ buat ? ?

Jubah Pengantin Tutu Versi Saya!!

Teknik Menjahit Hidung Patung Animasi Upin..Anak gembira ibu percaya Suri gembira asalkan barang beli dapat jaga dengan baik itu cukup mendamaikan hati ahai..

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

20 Responses to “Teknik Menjahit Hidung Patung Animasi Upin”

  1. musadun

    Jun 11. 2015

    comelnya. ni kalau tunjuk patung upin ipin kat anak buah saya, confirm suka sangat ni. .

    Reply to this comment
  2. hafiz

    Jun 11. 2015

    Masih elok lagi, apa salah kita menjahit..

    Reply to this comment
  3. titan

    Jun 11. 2015

    wat bentuk upin dan ipin ni..memang fail la sikit. haha

    Reply to this comment
  4. Leyha

    Jun 11. 2015

    wah comelnye upin ipin. hehehhe

    Reply to this comment
  5. ajumohit

    Jun 11. 2015

    ini memang animasi kesukaan anak2 kan suri

    Reply to this comment
  6. Charis Fitriyanto

    Jun 11. 2015

    Sulit kayaknya

    Reply to this comment
  7. Kursi Makan

    Jun 12. 2015

    kreatif, bakalan dicoba ini

    Reply to this comment
  8. akubiomed

    Jun 12. 2015

    Bahagian hidung paling senang tercabut sebab selalu dipintal.

    Reply to this comment
  9. Dato Sitie

    Jun 14. 2015

    Untung anak suri dapat ibu yang pandai menjahit…

    Reply to this comment
  10. zik

    Jun 14. 2015

    senang je rupanya… hidung tempat senang tertanggal.. selalu kena pegang jer

    Reply to this comment
  11. Mek ila Jual Vitamin

    Jun 15. 2015

    Upin Ipin memang kesayangan anak-anak. Semalam anak nak bawak balik kotak Upin di kedai, hihi

    Reply to this comment
  12. Pengobatan epilepsi

    Jun 15. 2015

    wahh lucu banget boneka upin ipin nyaa,,,, ^__^

    Reply to this comment
  13. zara

    Jun 15. 2015

    pembedahan plastik ni Suri 🙂 tahniah doc..

    Reply to this comment
  14. Dr Fattah

    Jun 15. 2015

    anak anak pasti suka bila ada watak upin dan ipin.

    Reply to this comment
  15. Paket Tour Bandung

    Jun 19. 2015

    Sulit kayaknya , tapi boleh juga dicoba nih 🙂

    Reply to this comment
  16. restu

    Jun 24. 2015

    adik saya suka banget neh, tapi kayaknya susah itu gan

    Reply to this comment
  17. apdm1

    Jun 26. 2015

    budak-budak mesti suka patung ni.

    Reply to this comment
  18. nila anggraini

    Aug 13. 2015

    Wahhh rajinnya suri menjahit anak patung tu. Bertuah anak-anak dapat ibu yang prihatin dan penyayang macam suri.

    Reply to this comment
  19. resep makanan

    Oct 10. 2015

    terima kasih infonya …

    Reply to this comment
  20. Anto Tunggal

    Aug 21. 2016

    Wah kreatif nih.

    Reply to this comment

Leave a Reply