Komisyen Jahit Baju Kurung Tradisional Dan Jubah Princess Cut Mengandung Menyusu

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Komisyen Jahit Baju Kurung Tradisional Dan Jubah Princess Cut Mengandung Menyusu. Merengus ke kanan ke kiri tidak membawa apa-apa kesudahan kalau duduk berdiam diri berpeluk tubuh sahaja. Bulan ini hampir sebahagian barang keperluan kita telah dikenakan catuan GST!

Yang Mana Satu Pau Kukus Ke Pau Bakar?

RESEPI DONUT DAN CAKOI SAYA

Komisyen Jahit Baju Kurung Tradisional Dan Jubah Princess Cut Mengandung Menyusu

Tebuk lubang baju kurung tradisional

Pelukan seorang suami memeluk seorang isteri..

Kiah abang tak cukup duitlah nak beli barang dapur..katanya terhenti di situ..Saat sang suami cuba membuang rasa sebal tanpa berselindung perasaan malu itu di tolak tepi dengan mentah..mentah..sedikit keluhan berat akhirnya terhambur jua..

Baju Kurung Moden Sempena Hari Raya Haji 2014 !!

Apakah tindakah kita jika pasangan kita berkata sedemikian sehinggakan dapur tidak berasap mestikah kita duduk menunggu rezeki datang dari riba atau meminta belas kasihan dari jiran tertangga katanya nanti malu..keluarga sesekali bolehlah tapi kala selalu apa kata mereka mana tulang empa kerat kita?

Kehidupan bukan untuk meminta dan kalau kita mampu sekalipun bukan pula kita boleh riak dengan apa kita ada kerana kehidupan ini umpama roda.

Asas potong baju kurung pertama mesti dahulukan badan !

Asas potong baju kurung pertama mesti dahulukan badan !

Macam tahun sebelum ini mana ada GST sekarang masa merubah GST datang mengejutkan kita yang sedang enak mengelamun. Katanya satu barang cas satu GST..sepuluh barang yang beli sebahagian darinya 5 cas GST dikenakan jadi berapakah gandaan jumlah wang yang perlu kita peruntukkan?

5 Homemade Jubah Cahayacinta..

Alhamdulillah komisyen jahit baju kurung tradisional dan jubah princess cut mengandung menyusu..

Komisyen Jahit Baju Kurung Tradisional Dan Jubah Princess Cut Mengandung Menyusu

Rezeki komisyen jahit baju..kalau nak lebih belajar jahit sendiri ler lagi banyak untung

Kehidupan sekarang haruslah ada backup untuk jaminan masa hadapan mungkin kalau bukan untuk simpanan hari tua kita bersama pasangan paling tidak pun ia untuk simpanan  bagi anak-anak kelak.

Isteri: Ambillah wang ini abang walaupun tak banyak tapi cukuplah menampung kehidupan kita sebulan dua ini.

Suami: Terkedu bila ada seorang isteri yang tidak berkira tambah pula sudi berkongsi susah senang bersama-sama. Mana awak dapat duit sebanyak ini Kiah?

Isteri: Kiah senyum dan berlalu sambil masuk ke dalam bilik kegemarannya. Sesungguhnya di situlah dia mencari lubuk rezeki belajar jahit baju kurung dan jahit pelbagai jenis jubah biasa dan moden dalam diam tanpa perlu mengharapkan wang sepenuhnya dari wang saku suaminya berkerja.

siap sepasang baju kurung budak yang ada "kun"

siap sepasang baju kurung budak yang ada “kun”

Komisyen jahit baju kurung tradisional dan jubah princess cut mengandung menyusu. Terkadang kita tidak perlukan ilmu tinggi untuk menjana pendapatan wang kocek sendiri atau untuk membantu keluarga memadai jika kita ada minat dan usaha insyallah ia akan mudah dihasilkan asalkan rajin berusaha bersungguh-sungguh untuk memulakan langkah pertama.

DIY Baju Kurung Baby Girl & Baju Melayu Seluar Baby Boy!

DIY Jahit poket Baju Kurung Baby/ Kanak-Kanak Kain Susun Tepi Jer

Pro menjahit pelbagai jenis jubah atau baju tradisional dan moden SINI

Komisyen Jahit Baju Kurung Tradisional Dan Jubah Princess Cut Mengandung Menyusu

Entri lepas baca INI, salah satu dari 5 helai jubah siap sepenuhnya..

TERHAD!! Kelas Baju Kurung, Abaya Menyusu/Moden

Nilai wang ringgit walaupun tidak seberapa tapi kalau di gandakan usaha insyallah rezeki akan ada untuk sesiapa sahaja yang berani mencubanya.

Jubah Pengantin Tutu Versi Saya!!

Pssst…Get ready untuk jahit baju anak dan suami pula yey!! yey!!

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

34 Responses to “Komisyen Jahit Baju Kurung Tradisional Dan Jubah Princess Cut Mengandung Menyusu”

  1. Yuzz

    Apr 21. 2015

    Menarik juga ye bisnes jahitan ni.. 🙂

    Reply to this comment
  2. MamaBard

    Apr 21. 2015

    kalau pandai menjahit ni, memang boleh buat duit…

    Reply to this comment
  3. Mak Jemah Jual Vitamin

    Apr 21. 2015

    MJ suka dengan jubah princess cut..rekabentuk menarik tak terlalu over rasanya..

    Reply to this comment
  4. ajumohit

    Apr 21. 2015

    tahniah suri, byk komisen yang dapat tu

    Reply to this comment
  5. Mama Hantek

    Apr 21. 2015

    memang seronok apabila mempunyai kemahiran ni, lebih-lebih lagi jika membuat perkara yang kita minat..bak kata Oprah, do what you love, and the money will follow…

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 24. 2015

      wah satu falsafah yang saya mula jatih cinta terus untuk menjahit lagi 😉

      nice 🙂

      Reply to this comment
  6. zik

    Apr 21. 2015

    semoga bertambah lagi rezeki… banyak komisen nih..hehe

    Reply to this comment
  7. jannah PS Low

    Apr 21. 2015

    teringat pada teka teki…

    kerja apa yang dapat duit bila goyang kaki..

    🙂

    Reply to this comment
  8. Mek ila Jual Vitamin

    Apr 22. 2015

    Memang seronok kalau kita pandai menjahit. Pasti suami dan anak-anak suka.

    Reply to this comment
  9. Hafizul

    Apr 22. 2015

    Hahaha…Leh belanja baju kurung satu tak??haha

    Reply to this comment
  10. Suriaamanda

    Apr 22. 2015

    Untung kalau pandai menjahit…SA nak jahit seluar koyak pun seksa….

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 24. 2015

      hee.boleh sahaja kalau kita ada usaha dan mencuba mudha sahaja sebenarnya sis 🙂 kata orang belum cuba belum tahu kemampuan diri sendiri dah tahu senyum sendiri haa.. 🙂

      Reply to this comment
  11. Ell

    Apr 22. 2015

    Bagus kalau ada kemahiran termasuk menjahit, boleh jana pendapatan. Sambil tu leh jahit baju sekeluarga sendiri

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 24. 2015

      alhamdulillah minat ada semua mudah menjadi-jadi kalau buat satu tak cukup sahaja 😉

      jomlah…

      Reply to this comment
  12. mrhanafi

    Apr 22. 2015

    untuk memastikan kita sentiasa ada duit..usahakan segala apa yang ada.

    Reply to this comment
  13. Dr Fattah

    Apr 23. 2015

    pendapatan sampingan buat tampung poket yang bocor 🙂

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 24. 2015

      kala bocor susah tak tidur malam katanya meh cari perkara baharu mudah dengan menjahit dari rumah sahaja 😉

      Reply to this comment
  14. Mama Arif

    Apr 23. 2015

    untg lau pndai mnjhit..bole buat duit..bole jgk jhitkn utk ank2x..x pyah mau upah org hihi

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 24. 2015

      itulah suka menjahit kalau bosan suka beli kain buat jubah atau baju kurung pelbagai jenis variasi lagi heee

      Reply to this comment
  15. Akak Vitamin

    Apr 28. 2015

    Semangat nak raya datang pula bila baca panduan jahit baju ni. hehe. Memang best kalau jahit baju sendiri.

    Reply to this comment
  16. Mek ila Jual Vitamin

    May 07. 2015

    Memang best kalau dapat jahit sendiri baju-baju untuk anak tapi apa nak buat tangan jenis keras hihi..
    Dapat jahitkan mainan anak yang koyak pun dah syukur sangat 🙂

    Reply to this comment
  17. Mak Jemah Jual Vitamin

    May 07. 2015

    comel model cilik tu:)

    Reply to this comment
  18. avindo

    May 14. 2015

    bagaimana caranya?

    Reply to this comment
  19. titan

    Jul 02. 2016

    syukurlah.

    dapat banyak komisen dah dia.

    Reply to this comment

Leave a Reply