Malaysia Kaya Makanan Atau Sampah..?

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Alhamdulillah..masih ada tahap rajin hadap dan update blog selagi Suri termampu. Masih kusut dengan tingkah manusia suka membuat onar tempat-tempat awam..

Yang Mana Satu Pau Kukus Ke Pau Bakar?

RESEPI DONUT DAN CAKOI SAYA

Hari sabtu lepas kami ke Shah Alam apa dapat Suri lihat selain pemandangan deretan pokok -pokok renek yang berwarna – warni tidak terlepas juga sakit menjamu mata dengan cara membuang sampah paling mudah era tahun 2015..

5 Homemade Jubah Cahayacinta..

 DIY Baju Kurung Baby Girl & Baju Melayu Seluar Baby Boy!

Malaysia bumi masih kaya dengan makanan dan minumankan. Jadi itu ada makanan dalam bekas putih atas papan tanda jalan itu hu..

Sukar nak katakan sikap siapakah ini hu..Kecewa malu kalau ada pelancong lalu dekat simpang Petaling Jalan Subang.

Jubah Pengantin Saya!!

DIY Jahit poket Baju Kurung Baby/ Kanak-Kanak Kain Susun Tepi Jer

Memang kita miskin bab menjaga kebersihan walaupun kita kata kita kaya dengan makanan, minuman..hidup berbilang kaum..

TERHAD!! Kelas Baju Kurung, Abaya Menyusu/Moden

Baju Kurung Moden Sempena Hari Raya Haji 2014 !!

Inikah budaya orang Malaysia atau ia angkara orang luar? Wahualam..

Tidak mahu tunjuk jari pada sesiapa cuma fikirkan sejenak..

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

39 Responses to “Malaysia Kaya Makanan Atau Sampah..?”

  1. JomJalan

    Apr 13. 2015

    Paling terasa atau perasan yg Malaysia ni kaya samapah dan kaya makanan punya sampah ialah lepas balik dari luar negara.

    Sampai KLIA, masuk KL, baru tau — adohai kotornya negaraku

    Reply to this comment
  2. Suri

    Apr 13. 2015

    haa..luar negara lagi bersihkan.mereka bab ini sungguh jaga selalu pas makan mereka sendiri akan lap meja makan mereka dengan tisu sebelum berlalu..

    islam dha ajar tentang kebersihan itu sendiri.alahai..

    Reply to this comment
  3. Fyda Noh

    Apr 13. 2015

    Dia tertinggal kot.. tgh2 syok makan.. 🙂

    Reply to this comment
  4. akak vitamin

    Apr 13. 2015

    biasa tempat kata dilarang membuang sampai, situlah penuh melambak kan?

    Reply to this comment
  5. jannah PS Low

    Apr 13. 2015

    he he malaysia kaya dengan makanan, juga kaya dengan sampah 🙂

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 17. 2015

      kaya dengan budi bahaya kaya ya juga tapi kaya sampah tak boleh nak lawan dari kaya lain aduh..pening.dah 😉

      Reply to this comment
  6. mrhanafi BEST

    Apr 13. 2015

    betul la..Malaysia memang kaya dengan makanan ..dari makanan tersebut timbul masalah baru iaitu sampah

    Reply to this comment
  7. zik

    Apr 14. 2015

    kaya dengan makanan, sampah pun boleh tahan… tapi kenapa buang sampah atas signboard.. sedih woo kalau ini macam…

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 15. 2015

      sungguh seidhlah zik..kalau jumpa nak ketuk kepala orang ini heee..bagi sedar kembali.. 🙁

      Reply to this comment
  8. ajumohit

    Apr 14. 2015

    memang takde sivik betul diorang ni, memalukan je kan suri

    Reply to this comment
  9. Khairul Zamri

    Apr 14. 2015

    Sama-sama kaya saya rasanya, Betul tak?

    Reply to this comment
  10. Ezlaila.com

    Apr 14. 2015

    Rakyat Malaysia nie perlukan penguatkuasaan macam yang di amalkan kerajaan Singapore, barulah betul betul terjaga kebersihan. Tiada cara lain dah, itu sahaja ubatnya.

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 15. 2015

      di sekolah telah latih rumah begitu mesti buat walau mana kita berada.tapi nampka gaya masih tak berkesan juga hu..

      Reply to this comment
  11. AZENI AHMAD

    Apr 14. 2015

    Kurang kesedaran sivik dalam kalangan masyarakat kita.
    Faktor pendatang asing yang terlampau ramai pun mempengaruhi juga kan.

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 15. 2015

      itulah kalau dah ramai susah nak jaga tapi sedihkan hua…kalau pergi tempat luar negara bersih sungguh

      Reply to this comment
  12. amirulfaiz

    Apr 14. 2015

    Kita malas dan tak ambil peduli, asalkan perut kita kenyang berisi sahaja, soal sampah, kita memang malas. Menasihat diri sendiri.

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 15. 2015

      kita selalu malas sahaja nak ambil jalan mudah sama-sama kita jaga kebersihan di mana sahaja kita berada

      Reply to this comment
  13. islam di dadaku

    Apr 14. 2015

    AIH plastik MAKANAN diletak sembarang tempat seperti itu tidak sehat pandangan mata pun jadi terganggu

    Reply to this comment
  14. MamaBard

    Apr 15. 2015

    memalukan je perangai macam ni kan..pengotor…

    Reply to this comment
  15. Mak Jemah Jual Vitamin

    Apr 15. 2015

    fuhhh daya kreatif tak kena tempat ni hehehe

    Reply to this comment
  16. Anim

    Apr 15. 2015

    didikan itu bermula dari rumah…

    p.s suri..moga sihat2 sahaja hendaknya ya…dan dapat menulis entry lagi

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 15. 2015

      ya mesti ada dalam diri sendiri baru kita hargai kebersihan sihatkan.

      terima kasih sis anim 🙂 harap anim sihat juga ya 😉

      Reply to this comment
  17. Zul

    Apr 15. 2015

    bukan stakat sampah sahaja..sampah masyarakat pun byk…:p skang ni mcm2 kes kalau baca surat khabar…

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 17. 2015

      betapa banyaknya sampah sana sini..selak akhbar lagi buat kita sakit jiwa memikirkannya hu…

      Reply to this comment
  18. myliferia

    Apr 17. 2015

    Sikap ni memang perlu dipupuk sejak kecil, bermula daripada rumah.
    .
    Kalau tak, memang takdenye nak rasa bersalah buat camtu

    Reply to this comment
  19. Mek ila Jual Vitamin

    Apr 24. 2015

    Kebersihan asas keimanan. Memang tak suka pada mereka yang buang sampah merata-rata terutama yang dibuang dari dalam kereta.

    Reply to this comment
  20. BloggInspired

    May 03. 2015

    Negara kita memang daif bab kebersihan dan membuang sampah nie walaupun telah banyak kempen kebersihan telah dibuat.

    Reply to this comment
  21. resep makanan

    Oct 09. 2015

    Yah, kalau saya jawab pasti saya engga tau. kaya makanan apa sampaj.

    ya pasti makanan lah.

    Reply to this comment

Leave a Reply