Kisah Tetamu Allah Membuat Kubu Pertahanan Rumahku

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Kisah tetamu Allah tak pernah surut dalam dairy kehidupan cahayacinta.com ada sahaja yang menarik perhatian lantas kongsikan dalam relung entri kecil ini.

Yang Mana Satu Pau Kukus Ke Pau Bakar?

RESEPI DONUT DAN CAKOI SAYA

Ia tiada kisah menarik untuk curahkan hanya basi perjalanan kehidupan seorang suri rumah, blogger part time sahaja katanya borak santai mak-mak ceruk dapur, babel hal anak,menjahit tanpa jemu bolehlah huhu..

5 Homemade Jubah Cahayacinta..

Kisah Tetamu Allah Membuat Kubu Pertahanan Rumahku berlaku pada tanggal 5.6.2014 hari khamis. Ikutkan sudah berhari jugalah dia mengorek kerja bawah tanah ini sehingga jadi membusut..meninggi..

Kejadian ini sungguh mengejutkan lebih lagi ia semut merah. Kalau kena gigit terasa sakit jugalah. Sebab itu kata orang sungguhpun ia kecil tapi berbiasa. Kecilnya umpama cili pada..Yang saiz besar pun ada jugalah hu..hu..

Maka sembur dengan penyembur serangga sahaja. Itu yang mampu lakukan..

Rasa sesal pula pada masa kejadian alahai..

Kemudian kaut dengan pengaut sampah dapat dalam satu beg plastik jugalah. Kemudian ada sisa lagi kami buanglah depan rumah yang ada pasir sekangkang kera tu dalam rumah kami jugalah.

TERHAD!! Kelas Baju Kurung, Abaya Menyusu/Moden

Baju Kurung Moden Sempena Hari Raya Haji 2014 !!

Minta maaflah wahai hamba Allah. Tak sanggup nak curahkan kamu dengan air panas sungguh menyeksakan rasanya kala saya di tempat kamu hu..hu..

Dalam tahun 2015 ini jugalah sekitar tiga minggu yang lalu ia datang kembali…Permulaan datang dalam bilik air depan dekat singki pula itu.

Hamba kerdil cuma bicarakan padanya “Memberi as salam berkata wahai hamba Allah para sahabat Nabi Sulaiman keluarlah kamu dari rumahku..buatlah sarang luar pagar rumahku ..kasihanilah dariku dan keluargaku..jika kamu tidak ingin sakiti maka berlalu kamu dari sini untuk beberapa hari sebelum hamba berbuat sesuatu kepada kamu semua..Allah Hu Akbar..Allah Hu Akbar..Allah Hu Akbar..”

Begitulah juga kawasan masuk rumah ada juga hamba Allah ini berkemah di sana..Suri katakan begitu juga..

 DIY Baju Kurung Baby Girl & Baju Melayu Seluar Baby Boy!

Alhamdulillah hamba Allah ini mendengar bisikanku dengan kuasa Allah tidak pula dia menggigit kami sekeluarga atau tetamu yang keluar masuk dalam rumah ini. Lega hati.

Jubah Pengantin Saya!!

DIY Jahit poket Baju Kurung Baby/ Kanak-Kanak Kain Susun Tepi Jer

Sesungguhnya semua atas kuasa Dia. Whualam.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

25 Responses to “Kisah Tetamu Allah Membuat Kubu Pertahanan Rumahku”

  1. Mak Jemah Jual Vitamin

    Apr 10. 2015

    terpaksa membuang kubu, pegi buat kubu tempat lain ye hehehe

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 10. 2015

      haaa..yalah tak sesuai.agak cuaca panas kat luar tu buat dekat rumah kami hee.. 😉

      Reply to this comment
  2. Zul

    Apr 10. 2015

    nak bunuh kesian…kalau tak buang meyusahkan keluarga…nak ditelan mati mak..nak diluah mati pak…

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 10. 2015

      itulah susah nak katakan…tapi banyak kene sembur masa sembur tu semua semut lari…yang tu membusut tinggi bangat…yang lain kawasan tu dah tak der lagi…cam faham2 jer dia balik ke tempat asal keluar dri rumah kami 😉

      Reply to this comment
  3. Ezlaila.com

    Apr 10. 2015

    Memang dilema apabila tetamu Allah yang kecil tapi berbisa ini hadir.

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 10. 2015

      sungggu delimakan…syukur sebahagian makhluk ini memilih rumah sebagai tumpangan seketika… 🙂

      Reply to this comment
  4. islam di dadaku

    Apr 10. 2015

    semua makhluk Allah diciptakan ,mestilah ada tujuan

    Reply to this comment
  5. zik

    Apr 10. 2015

    ada cara lain.. iaitu bercakap dengan tetamu Allah nih..tapi ilmu tuh tak khatam lagi..hehe.. tapi memang betul ada…

    Reply to this comment
  6. Mek ila Jual Vitamin

    Apr 11. 2015

    Memang kesian kalau tetamu yang begini datang. Nak dibiarkan sahaja pun boleh datangkan masalah lain pula.

    Reply to this comment
  7. huda

    Apr 11. 2015

    dasyat tajuk demo, tapi kalo tetamu hat ni yang datang mmg tak senang kite selaku tuan rumah

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 13. 2015

      haa..selagi boleh kata kita kata..tapi sabar juga untuk hapuskannya pergi…makan masa..

      Reply to this comment
  8. Cetusan Minda

    Apr 12. 2015

    bila musim hujan , tetamu ini mmg akan cari rumah baru dan rumah manusialah targetnya …

    Reply to this comment
  9. ahmadyani

    Apr 12. 2015

    Bila Tanah terlalu panas, hamba Allah ni akan masuk rumah. Selalunya bawah tikar. Kalau Tanah terlalu sejuk atau berair kerana hujan selalu, dia juga akan masuk rumah….sabar jelah…

    Reply to this comment
  10. akak vitamin

    Apr 13. 2015

    salu sambil sembur tu minta maaf ‘sory ye.. terpaksa sembur..’ hehe

    Reply to this comment
  11. Jasa Desain Logo

    Apr 15. 2015

    kita harus sabar,dia suka panas kayaknya

    Reply to this comment
  12. Putri zakiyah

    May 07. 2015

    Knapa ALLAAH SWT ciptakan??
    jawabannya adalah : karana ALLAH punya maksu dan tujuan, tak 1 pun mahluk yang ALLAH ciptakan akan sia2, pastilah ada tujuannya.

    Terimakas kak sari.

    Reply to this comment
  13. rumahku adalah surgaku jaga lah setiap yg berada didlmnya baru lah kita bisa rasakan surga..kenyaman dan ketenangan hanya ada dlm rmhmu

    Reply to this comment
  14. resep masakan

    Oct 07. 2015

    KuasaNya

    Reply to this comment

Leave a Reply