Mudah Jahit Sarung Bantal Dewasa, Bayi Dan Kanak-Kanak

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Mudah Jahit Sarung Bantal Dewasa, Bayi Dan Kanak-Kanak. Pagi yang gelap di siram hujan ewah..mana datangnya hujan dik..tak ada hadirnya manik hujan di balik titis jendela rumahku ini cuma lagu tanpa berirama sahaja.. hoo..hoo… Jom mudah jahit sarung bantal anak pula..

Yang Mana Satu Pau Kukus Ke Pau Bakar?

RESEPI DONUT DAN CAKOI SAYA

Seperti janjikan INI Part I.. yang seterusnya mari baca dekat bawah yer..

“Suri malas nak cakap banyak sebab letih sikit..sikit sahaja tarak banyak meh..”

“Masih banyak kerja tertangguh jadi serius tak cukup tangan wuhu…”

Mudah Jahit Sarung Bantal Dewasa, Bayi Dan Kanak-Kanak..

bantal telah siap isi kekabu gebu..

bantal telah siap isi kekabu gebu..

YahoOOO!! JAHIT 5 JENIS JUBAH

5 Homemade Jubah Cahayacinta..

Part menghias Suri gemar letak butang. Namun terpulanglah pada daya kreatif anda

Part menghias Suri gemar letak butang. Namun terpulanglah pada daya kreatif anda

Bagaimana cara untuk membuat sarung bantal bayi atau kanak-kanak?

Biasanya ukuran dia kita harus lebihkan dalam 3 inci sahaja. Andai kata anda tidak menggunakan mesin jahit tepi seperti Suri maka ukuran basi perlu anda peruntukan lebih dari itu seperti 3 inci tujuan melipatnya.

amacam inilah sarung bantalnya

amacam inilah sarung bantalnya

TERHAD!! Kelas Baju Kurung, Abaya Menyusu/Moden

Baju Kurung Moden Sempena Hari Raya Haji 2014 !!

bantal yang telah isi kekabu tadi masuk ke dalam sarung bantal baharu

bantal yang telah isi kekabu tadi masuk ke dalam sarung bantal baharu

Cara untuk menghasilkan tali bantal bayi, kanak-kanak atau dewasa sebagai hiasan?

  • Cuma memerlukan kain yang panjang dalam ukuran lebar 4 1/2 namun ia terpulanglah pada kelebaran dan panjang mana yang anda kehendaki.
  • Tak perlu buat jahitan basi cuma lipat kedua kain yang panjang “bahagian kain yang berbulu” itu dan tekan mesin jahit anda seperti biasa. Untuk kemasan gosoklah supaya tali kelihatan nampak cantik dan terletak.
Hias tali kita buat ikat bentuk raben..

Hias tali kita buat ikat bentuk raben..

Taraaaa!!!

Taraaaa!!!

Hiasan bantal?

Ia terpulanglah pada anda untuk menghias dan mencantikkannya. Tidak letak tak mengapa. Tapi pastikan bahan hiasan terletak nanti tidak membahayakan anak, bayi anda πŸ˜‰

DIY Baju Kurung Baby Girl & Baju Melayu Seluar Baby Boy!

Jubah Pengantin Sungguh Go..gOjes!!

Mudah Jahit Sarung Bantal Dewasa, Bayi Dan Kanak-Kanak mudah cuma beza adalah temanya sahajakan. Lakukan dengan penuh kasih sayang insyallah hasil yang kalian akan dapat tidak akan mengecewakan.

Selamat mencuba ya πŸ˜‰

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

37 Responses to “Mudah Jahit Sarung Bantal Dewasa, Bayi Dan Kanak-Kanak”

  1. myrujukan

    Mar 26. 2015

    wow nampak cantik, kak suri memang kreatif dalam hal hal macam ni

    Reply to this comment
  2. Radhia

    Mar 26. 2015

    cantik..ada buka untuk tempahan tak..hehe

    Reply to this comment
  3. Ummi Tokei Vitamin

    Mar 26. 2015

    Kreatifnya dia. Untunglah ada bakat menjahit. Ummi ni x tau bila nak belajarnye..Suri ada buat kelas jahit tak?

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 27. 2015

      tak adalah sis cuma yang menyibuk tuntut ilmu ini anak saya sahaja heee..

      ini cara saya sis kalau orang nak belajar wajib cari guru πŸ™‚

      Reply to this comment
  4. Anim

    Mar 26. 2015

    alahai…kalaulah jari jemari saya sekreatif suri…huhu
    menarik sangat

    Reply to this comment
  5. Mak Jemah Jual Vitamin

    Mar 26. 2015

    wahhh cantik menarik tertarik! pandainya jahit sarung bantal..

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 26. 2015

      ini semua sebab minat cam jahit baju juga kena minat baru menjadi tapi usaha jugalah heee…

      jom jahit πŸ˜‰

      Reply to this comment
  6. akubiomed

    Mar 26. 2015

    Cantik corak sarung bantal.

    Reply to this comment
  7. Ani Haryani

    Mar 26. 2015

    Ani tak pandai jahit tapi bila tengok satu-satu gambar Suri tak susah mana, penting langkah pertama kan? πŸ˜€

    Reply to this comment
  8. islam di dadaku

    Mar 26. 2015

    rasanya bila lihat semua handmade disini bisa jadi sebuah kedai besar segala ada

    Reply to this comment
  9. ajumohit

    Mar 26. 2015

    rajinnya suri, tak sabar nak menanti kehadiran org baru kan suri

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 26. 2015

      ini bantal untuk anak “yong” dah lama tak berganti uhu…

      padahal bantak busuk dia yang lama masih ada lagi dalam bilik jahitan heee..sje sorok..sorokkan.

      πŸ˜‰

      Reply to this comment
  10. Mek ila Jual Vitamin

    Mar 26. 2015

    Wah, kreatifnya kak Suri. Memang best kalau pandai menjahit ni!

    Reply to this comment
  11. SuperNifz

    Mar 26. 2015

    Siap ada riben segala, menang cantik sarung bantal nih, err nak order boleh?? πŸ˜‰

    Reply to this comment
  12. myliferia

    Mar 27. 2015

    Comel, buat bantal peluk jer kasi nyenyak tido, kalau buat tido nanti terkene ayaq liuq basi…hehe

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 27. 2015

      kala anak lagu air liuk jer kalau mak budka bapak budak lagu tak tak tahu plk heeee…

      mom ..dad penat kerja katanya kalau terbabas air lliur keluar anggao jer dema berkerja keras untuk membesarkan anak-anak kasihi πŸ˜‰

      Reply to this comment
  13. Dalilayusof

    Mar 27. 2015

    Wau idea bes boleh cuba nanti

    Reply to this comment
  14. Syazana Jamaludin

    Mar 27. 2015

    Wow. Comel la result dia. Suka tang tali tu. πŸ™‚

    Reply to this comment
  15. Chii

    Mar 27. 2015

    Comelnya sarung bntal bby ni. Chii dr sehari ke sehari nk blja mnjhit..to x buat2 gak

    Reply to this comment
  16. Mak Jemah Jual Vitamin

    Mar 28. 2015

    serba boleh suri ni, jubah boleh, sarung bantal pun boleh hehehe

    Reply to this comment
  17. 3lalat

    Mar 29. 2015

    Salam. Hee sunguh rajin dan kreatif.

    Reply to this comment
  18. huda

    Mar 31. 2015

    menjahit ni seronok tapi teman tak rajin, lagi suke buat kek sebab boleh ngap lepas tu huhu…

    Reply to this comment
  19. JomJalan

    Apr 09. 2015

    Menjahit sarung bantal mungkin tak susah. Yg susahnya mencari isteri moden yg masih suka menyiapkan benda2 sebegini utk suami dan anak.

    Kalau ada mesti seronok!

    Reply to this comment
  20. bukharimalek

    Oct 06. 2015

    baca artikel ni teringat zaman dulu2.. jahit beg pakai mesin really je. hahahha

    Reply to this comment

Leave a Reply