Tak Susah Cuma Awal Sahaja

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Kita masih ada banyak masa lagilah..Mestikah kita akan memberikan alasan yang usia kita masih di peringkat permulaan lagi dan perkara yang paling sukar untuk kita terima diri ini akan seru bila-bila masa sahaja jika kita masih tidak sedarkan diri.

Yang Mana Satu Pau Kukus Ke Pau Bakar?

RESEPI DONUT DAN CAKOI SAYA

“Tidak perlu sedihkan hal orang lain lihat keadaan diri sendiri itu harus di kisahkan dahulu…Bait itu sering saya bermonolong dalam diri selalu dan acapkali terlupa diri..”

YahoOOO!! JAHIT 5 JENIS JUBAH

5 Homemade Jubah Cahayacinta..

Kehidupan ada wajar untuk ungkapkan dengan apa yang ada. Kalau tak hargai nyawa yang ada katakan rugi pula tapi ingatlah ia hanya untuk seketika sahaja.

Ada petikan mengatakan orang yang banyak beramal maka dia akan beruntung bagaiman pula halnya dengan kita. Hanya Tuhan sahaja yang tahu segalanya. Bagaimana cara untuk kita merebut pahala yang satu dari banyak pahala yang terbentang luas di hadapan kita.

TERHAD!! Kelas Baju Kurung, Abaya Menyusu/Moden

Baju Kurung Moden Sempena Hari Raya Haji 2014 !!

Kita patut merasa sedih kalau tidak dapat megutipnya walaupun pahala tersebut sebutir mutiara sekalipun kita akan memandang sepi apa lagi pada bahagian amalan yang lain usah buka ruang luas yang kita tak mampu nak buat hadap perkara yang kecillah dahulu bagi memupuk jiwa itu sendiri.

..dengan Maha PengasihNYA

DIY Baju Kurung Baby Girl & Baju Melayu Seluar Baby Boy!

Jubah Pengantin Sungguh Go..gOjes!!

Kata orang dari permulaan sedikit kita berubah lama-lama ia akan menjadi kebiasaan. Insyallah kalau niat hati kita bersih ia akan perluaskan seluas saujana mata yang memandang.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

19 Responses to “Tak Susah Cuma Awal Sahaja”

  1. Adam Roslan

    Mar 13. 2015

    Ya, kena awalkan. Berdisiplin.

    Reply to this comment
  2. Hery

    Mar 13. 2015

    betul betul betul !! 🙂

    Reply to this comment
  3. encikarman

    Mar 13. 2015

    kalau bangun awal pun dah rasa best.

    Reply to this comment
  4. zool

    Mar 13. 2015

    alhamdulillah semoga kita mampu berubah

    Reply to this comment
  5. emalinmohd

    Mar 14. 2015

    Demi masa….
    Dan kerja bertangguh itu tidak mendatangkan Kebaikan pun..

    Reply to this comment
  6. Suriya

    Mar 14. 2015

    memang mula2 susah, tapi kalau dah biasa..takde masalah. betulkan yang biasa, biasakan yang betul kan?

    Reply to this comment
  7. Hero Borneo

    Mar 14. 2015

    masa tidak menunggu kita oii..

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 14. 2015

      jangan berlengah buku amal sentiasa ada mahu kiri mahu yang kanan lebih banyak buat baik heee 😉

      Reply to this comment
  8. onlajer

    Mar 14. 2015

    ya betul nak memulakan sesuatu perkara memang agak sukar, tetapi apabila dah lama senang je nak jalan

    Reply to this comment
  9. Cetusan Minda

    Mar 14. 2015

    bila berdetik di hati , lakukanlah segera krn mati tdk menunggu kita …

    Reply to this comment
  10. islam di dadaku

    Mar 14. 2015

    jangan menunda masa dan bersegeralah kepada Ampunan dan Rahmat Allah SWT

    Reply to this comment
  11. TehR

    Mar 14. 2015

    ya
    di awal sentiasa ada banyak kelebihan

    Reply to this comment
  12. Khairul Zamri

    Mar 15. 2015

    Kalau tak silap saya Ustaz Fahmi ni pernah mengajar saya sewaktu sekolah menengah dahulu

    Reply to this comment
  13. huda

    Mar 17. 2015

    kalau kite solat diawal waktu kite akan rase mase lebih panjang dan lebih lapang, banyak keje siap compare dengan solat lewat…

    Reply to this comment

Leave a Reply