Duit Kopak Sanggup Jahit Jubah, Jahit Baju Kurung Moden Sendiri

As salam..

Duit Kopak Sanggup Jahit Jubah, Jahit Baju Kurung Moden Sendiri. Wah gila tak juga tapi sangat suka apabila ada orang tayang gambar baju raya mereka dalam muka buku, medan whats up katanya ada juga sidai baju depan rumah bukan main tayang eh..

Yang Mana Satu Pau Kukus Ke Pau Bakar?

RESEPI DONUT DAN CAKOI SAYA

Gadis Vouge: “Ada kau kisah ?”

CC: “Sikit pun aku tak peduli sebab aku bikin baju sendiri lagi jimat wang dan boleh deco renda citarasa english, jubah kembang payung persis ombak alah jubah princess cut INI, jubah moden/ susukan bayi SANA, jubah majlis perkahwinan gojes ITU, baju kurung bayi kanak-kanak SINI tarak masalah  mah..”

YahoOOO!! JAHIT 5 JENIS JUBAH

5 Homemade Jubah Cahayacinta..

Semalam sempat juga pergi tesco beli barang dan singgah nagoya ehem..ehem..aku siap beli kain meter 60 bidang untuk jahit jubah kembang payung aduh…kopak lagi duit aku 🙁

Gambar atas lima helai kain pasang hari raya 2014 yang belum berjahit tepi..mahu bukti entri lama ada di SANA

Cara membuat menjahit jubah wanita muslimah serius mudah tak sesukar korang sangkakan. Kalau korang belajar cara buat jubah budak sekalipun sama dengan korang punya paten ia lebih kurang sama cuma bezanya adalah dari segi “saiz” orang dewasa dan kanak-kanak.

“Dengar sini ya bagi  korang  yang pernah buat jubah hasil yang pertama kali korang mesti wajib mengulang…ulang membeli kain pasang lagi ..lagi dan lag..”

“..bakal menggatal nak jahit jubah or baju kurung moden makin bertambah stok dalam almari pakain kembali adalah..”

Macam si Suri tuh..haaa.. 😉

Kena pula harga kain yang murah tapi berbaloi! WALAUPUN DUIT ANDA KOPAK tapi puas hati sebab buat sendirilah katakan. Jimat bergada-ganda jika dibadingkan dengan kos upah menjahitnya mahal dapatnya pula lambat pula…eeei…orang sudahlah nak melaram cepat hadoi..

Baju Kurung Moden Sempena Hari Raya Haji 2014 !!

DIY Baju Kurung Baby Girl & Baju Melayu Seluar Baby Boy!

Duit Kopak Sanggup Jahit Jubah, Jahit Baju Kurung Moden Sendiri..Macma mana dengan teknik dan modul baju kurung moden kalaulah anda semua tanya padaku bagi aku design buat baju kurung tradisional sikit rumit. Sikit jer tak ada beza itu kalau orang tak malas untuk nak belajar sesuatu ilmulah heeee..Silapnya nanti korang terus lakar pola atas kain no..no..atas kertas minyak! ITU SUDAH LAPOK ZAMAN DAH..

WADUH!! tak sempat nak pose dema amik duluh isyh!!!

WADUH!! tak sempat nak pose dema dah amik duluh isyh!!!

Tahun lepas teman warna hari raya kami warna oren dan kelabu hee..benar-benar menjadi..anak pula ber baju kurung kanak-kanak tradisional kain kipas belakang..nantilah ada masa Suri posting eh heee..

Edisi lengkap jahit baju wanita, lelaki dan bayi  >>>>>>>>> SINI

Pst…Oklah tak mau hampakan korang sebagai bukti atas gambar jubah berwarna oren campur kelabu adalah penangan salah satu jubah raya 2014 yang paling Suri gemar pakai semenjak dua nie haaa.. Duit Kopak Sanggup Jahit Jubah, Jahit Baju Kurung Moden Sendiri..Ini jubah untuk bahagian kain ada dua layer tau ..sebab ada dua ton warna kain yang berbeza.. ada “hiasan” dalamnya..bila berjalan “hiasan” ini akan terselah lagi hii..

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

45 Responses to “Duit Kopak Sanggup Jahit Jubah, Jahit Baju Kurung Moden Sendiri”

  1. emalinmohd

    Feb 16. 2015

    Nanti dah siap jangan lupa tayang sini ya Suri…

    Reply to this comment
    • Suri

      Feb 16. 2015

      itulah gambar yang terakhir tu bajunya heeee..

      tuan tanah malu nak pose terang-terang heeee…

      Reply to this comment
  2. AZENI AHMAD

    Feb 16. 2015

    Best nye pandai menjahit kan.
    Lagi jimat banyak.
    Pulak banyak idea boleh dobuat pada baju sendiri.

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 01. 2015

      alhamdulillah saya ada banyak idea setakat ini..rasa semua nak buat tapi suka buat 5 helai desing sama tak ada sedikti sentuha yang berbeda 😉

      ia sugguh buat saya teruja !

      Reply to this comment
  3. Oja Samid

    Feb 16. 2015

    mak saya dulu selalu jahit baju kurung /melayu kami sekeluarga. dgn anak yg ramai tue, mmg jimat sangat sebenanrnya. sayang saya blm berpeluang nak belajar menjahit baju mcm tue.

    Reply to this comment
    • Suri

      Feb 16. 2015

      alahai ruginya kalau tak selma ilmu kalau tahu mesti rasa bangga percaya kita boleh buat sebenarnya.

      tak susah mana pun 😉

      Reply to this comment
  4. Imran auff

    Feb 16. 2015

    untung la kan kalau pandai menjahit.

    Reply to this comment
  5. Malaysia Tercinta

    Feb 16. 2015

    Wah seronok boleh jahit pakaian sendiri…jimat belanja.

    Reply to this comment
  6. akubiomed

    Feb 16. 2015

    Kepuasan sesuatu yang tidak boleh ditukar ganti.

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 01. 2015

      alhamdulillah sungguh menakjubkab bila baju siap jahit siap seperti yang impikan 😉

      Reply to this comment
  7. zool

    Feb 17. 2015

    orang pandai jahir memang banyak kelebihannya

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 01. 2015

      alhamdulillah ada minat bakat usaha semua boleh bikin kalau kita jenis tak banyak cipta alasan 😉

      Reply to this comment
  8. titan

    Feb 17. 2015

    dah lama jugak tak jahit baju kurung nih.

    malas gila. haha..

    Reply to this comment
  9. mrhanafi

    Feb 17. 2015

    pandai jahit..boleh jimat belanja..

    Reply to this comment
  10. Kak Kep

    Feb 17. 2015

    bestnya pandai menjahit.. kak kep nih butang kemeja husband pun terkial kial.. hihihihi

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 01. 2015

      heee..asas sahaja ni asas menjahit mudah sangat kita nak faham untung berkali ganda katakatan..

      cubalah ia mudah dari anda sangka ia sukar amat meleset sama sekali 😉

      Reply to this comment
  11. Hafizul

    Feb 17. 2015

    Dah tu..beli sangat..kopak la duitnya..haha

    Reply to this comment
  12. onlajer

    Feb 17. 2015

    kena belajar menjahit juga kalau tak nak kopak duit hehehe

    Reply to this comment
  13. islam di dadaku

    Feb 18. 2015

    ternyata praktis dan bisa jahit sendiri ya

    Reply to this comment
  14. Dr Fattah

    Feb 18. 2015

    yang penting puas hati dapat jahit sendiri.

    Reply to this comment
  15. Adam Roslan

    Feb 19. 2015

    Selagi dapat jimat, jahit sendiri pun tak apa. 🙂

    Reply to this comment
  16. pusat grosir mukena

    Feb 21. 2015

    jahit sendiri tak apa ada kesenangan tersendiri

    Reply to this comment
  17. Hafizul

    Feb 23. 2015

    Mak aiii..lama bercuti..haha..semoga semuanya baik-baik sahaja..

    Reply to this comment
  18. Mak Jemah Jual Vitamin

    Feb 23. 2015

    kalau pandai menjahit memang lagi untung kalau jahit sendiri..beli baju siap kadang-kadang tak memuaskan hati juga..

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 01. 2015

      itulah saya kurang beli baju jubah itu bagus cuma beli kain sahaja..indha buat sendiri boleh tiru seding orang sikit..sikit heeee. 😉

      Reply to this comment
  19. zik

    Feb 23. 2015

    sendiri yang jahit, puas hati.. yang kita boleh ejas sendiri…

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 01. 2015

      haa..kalau buat sendiri boleh ikut kepala idea sendiri katanya..lebih bagus dan puas hati

      Reply to this comment
  20. myliferia

    Feb 24. 2015

    Alahai Suri, rindunya nak menjahit lagi.

    Menjahit ni memang berhantu, boleh tak tido nak siapkan jahitan

    Reply to this comment
  21. Suri

    Feb 24. 2015

    heee..saya kalau kain baharu laju jer jahit pastu jangan tinggalkan memeh jadi malas kaedahnya heee…

    Reply to this comment
    • myliferia

      Feb 25. 2015

      Suri guna mesin jahit jenis apa? mana tahu boleh rujuk pakar nih…hehe

      Reply to this comment
      • Suri

        Mar 01. 2015

        haaa.singer sahaja murah sahaja ini dispaly jer huaa…..oklah..lepas gak jahit lebih dari sepuluh pasang baju heee… 😉

        syukur bangat sis 😉

        Reply to this comment
  22. TehR

    Feb 28. 2015

    tiba2 rasa nak belajar jahit baju kurung
    orang kata tak la begitu sukar
    ya ke?

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 01. 2015

      haa.mudah..saya dah banyak baju kurung tradisional, riau apa lagi jubah semua siap ada dalam entri lepas heee..

      pendek kata kalau terjebak sekali nak buat lagi lah..mudah dah sungguh mudah cam makan abc bila kita dha tahu buat benda ni .. 😉

      Reply to this comment
  23. Mek ila Jual Vitamin

    Jun 09. 2015

    Kata orang jahit jubah lebih mudah sebab potongan lebih ringkas. Bolehlah belajar nanti 🙂

    Reply to this comment
  24. resep makanan

    Oct 09. 2015

    makasih banyak buat infonya 🙂

    Reply to this comment

Leave a Reply