Kacang Putih Buntong Terbaik

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Hai semua!! terasa lama benar pula hilangkan diri huu..ada banyak cerita tapi tidak pasti mana satu kisah yang harus terbitakan dahulu. Eh..sudah macam bukulah pula nak berterbit bagai.. “kacang putih” macam menarik sahaja bunyinya. Apa ada pada kacang putih..teruskan bacaan sehingga akhirnya..

Yang Mana Satu Pau Kukus Ke Pau Bakar?

RESEPI DONUT DAN CAKOI SAYA

Butong salah satu tempat membeli kacang putih. Kacang putih panggil sebab apa ya. Entahlah Suri kurang pasti kerana apa. Apa yang pasti kacang putih bukan menjual kacang putih sahaja tau tapi ada menjual meruku, kacang goreng tepung, keropok bantal, keropok berbentuk roda basikal, meruku keras dan sebagainya.

YahoOOO!! JAHIT 5 JENIS JUBAH

5 Homemade Jubah Cahayacinta..

Benda ini Suri beli dekat sanalah.  Branch. No. 23, Jalan Sungai Pari, Kampung Kacang Putih, Buntong 30100, Ipoh, Perak, Malaysia. Tujuan untuk majlis kahwin anak sedara katanya. Murah juga dalam satu bungkus rm25.00 untuk 5kg kalau tidak silap Surilah. Kalau salah minta maaf banyak-banyak ya.

DIY Baju Kurung Baby Girl & Baju Melayu Seluar Baby Boy!

TERHAD!! Kelas Baju Kurung, Abaya Menyusu/Moden

Tahu tak?

Dekat Ipoh kacang putih jual dalam bentuk beg plastik yang berukuran kecil sahaja. Dalamnya bercampur dengan pebagai jenis meruku, kacang hijau dan sebagainya mengikut kehendak pelanggan. Biasanya peniaga yang manopoli kacang putih ini kebanyakannya berbangsa india dan mereka ini mudah jumpai menjual kacang putih ini dengan hanya menggunakan sebuah motosikal dan berniaga di tepi permis pasar raya.

Jubah Pengantin Sungguh Go..gOjes!!

Suka makan kacang putih? Kalau suka jenis meruku yang macam mana?

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

28 Responses to “Kacang Putih Buntong Terbaik”

  1. akubiomed

    Feb 07. 2015

    Memang layan makan muruku tak sedar mulut mengunyah.

    Reply to this comment
  2. pusat grosir mukena

    Feb 08. 2015

    namapknya dari gambar lihat sangat enak cuman aku dari indonesia gimana cara belinya

    Reply to this comment
  3. Nadri Mohd

    Feb 08. 2015

    Pasti enak makan kacang & maruku sambil layan bola depan tv..

    Reply to this comment
    • Suri

      Feb 11. 2015

      boleh sahaja sungguh tidak menjadi masalah punya…lagi pun ia kurnag bahan perasa tambahan kala bandingkan egan makan keropok/ jajan

      Reply to this comment
  4. Nadri Mohd

    Feb 08. 2015

    Nama tempat pun kg kacang putih…pasti ada bayak jual kacang putih

    Reply to this comment
    • Suri

      Feb 11. 2015

      ya ada banyak kedai kacang putih di sana..seronok bila tengok orang ramai borong sakan heeee 😉

      Reply to this comment
  5. zara

    Feb 08. 2015

    Best ni mkn sekejap je licin..Zara punye fevret maruku india yg halus2 n pedas tu..camana rupe kacang putih tu..terbayang kacangnye yg besar dan gebu tp rangup..

    Reply to this comment
    • Suri

      Feb 11. 2015

      nama sahaja kacang putih ada macam2 pilihan..ada meruku keras, lebar yang ketang goreng pun ada..rambang mata kita buatnya..

      Reply to this comment
  6. Mak Jemah Jual Vitamin

    Feb 08. 2015

    MJ suka gak makan maruku yang kecik2 halus tu..kalau makan sekali pasti taknak berenti..

    Reply to this comment
    • Suri

      Feb 11. 2015

      haaa..sedap sungguh yang halus ni.kami ad aborong satu bungkus besar juga.harga pun murah..murah 😉

      Reply to this comment
  7. Faarihin Talip

    Feb 08. 2015

    Suka makan kacang. Tapi nanti jerawat banyak tumbuh. Hehe.
    Kalau maruku saya suka yang jenis saiz halus dan macam bintang tu.

    Reply to this comment
    • Suri

      Feb 11. 2015

      haaa ada juga jual tu banyak yang orang ramai suka..sedap2 rasa pedasnya pedaskan..

      kacang tak jadikan jerawatlah heee

      Reply to this comment
  8. Dr Fattah

    Feb 09. 2015

    kunyah sampai tak sedar kacang dah habis.

    Reply to this comment
  9. Aretikz

    Feb 09. 2015

    Kacang.. nyum2.. dengar pun sedap.. haha

    Reply to this comment
  10. Oja Samid

    Feb 09. 2015

    err..first time dengar nama kacang putih. uhuk.

    Reply to this comment
  11. Mak Jemah Jual Vitamin

    Feb 10. 2015

    dulu kan kalau keluar dengan ibu MJ, nampak je orang jual kacang ni pasti kami akan beli, terutama ibu MJ sampai sekarang suka sangat makan kacang

    Reply to this comment
    • Suri

      Feb 11. 2015

      kalau dapat harga rm1 penuh dan plastik besar memang untung. tapi kalau dapat plastik kecil sungguh kurnag puas hti kena beli lebih rm2 heeee

      Reply to this comment
  12. suhiminain

    Feb 10. 2015

    macam sedap saja. 🙂 tak pernah rasa.

    Reply to this comment
  13. mrhanafi

    Feb 10. 2015

    kehebatan mereka menjual antara yang terbaik..

    Reply to this comment
  14. emalinmohd

    Feb 14. 2015

    Hi Suri…
    Saya suka maruku..selagi tak abis selagi tu mengunyah…

    Reply to this comment
  15. myliferia

    Mar 09. 2015

    Maruku dan kacang putih memang best

    Reply to this comment

Leave a Reply