Biar Mereka Cemburu?

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Dulukan masa zaman kolej Suri tak mampu nak beli novel. Setakat mengendeng muka dekat kawan kemudian barulah dapat pinjam novelnya. Kalau mahu lebih sikit kita bodek dia macam resepi nak buat cup kek itu. Ini adalah salah satu trick kita nak pinjam novel atau buku dia lebih dari dua buah atau makan masa seminggu!

Yang Mana Satu Pau Kukus Ke Pau Bakar?

RESEPI DONUT DAN CAKOI SAYA

tiga novel sempat habiskan..

tiga novel sempat habiskan..

Ada satu ke dua buah novel yang pernah Suri beli tapi sayang Suri sudah lupa siapa nama penulis penanya. “Sedih bila si peminjam tak mahu pulangkan kembali”..Ada juga beli novel bersambung-sambung tapi sayang semua hilang entah ke mana..

Bik Bah: Kau kaki novel?

CC: Tak juga..majalah ilmiah buku ada jugalah hii..

Bik Bah: Tapi apa sebab suka baca novel?

CC: Tak suka masa buang begitu sahaja. Ada novel atau buku rasanya masa berjalan tanpa sedar. Selalu tunggu si dia habiskan kerja..lambat hooo tiga jam belum tentu kerja habisnya habis dalam KLIA blah..blh…Ada bahan bacaan tidaklah kita melaguk menung sana sinikan..tidaklah mana lentik ini berpinar-pinar melihat anak main taman permainan mini di pusing sana..jalan ke sana sini uh..

Bik Bah: Itu jer

CC: Suka buat koleksi. Paling koman hilangkan rasa jemu asyik hadap laptop..kraf je bosan gak..

Bik Bah: Aku nak pinjam novel kau boleh?

CC: Tak ! haaaa..

YahoOOO!! JAHIT 5 JENIS JUBAH

5 Homemade Jubah Cahayacinta..

Kenapa kebanyakan pecinta novel agak susah atau pendek jalan cerita berat hati nak pinjamkan novel mereka kepada seseorang..?

  • Sebab harga sesebuah novel atau buku mahal. Bukan mudah nak kumpul duit semata-mata nak dapat sebuah novel atau buku yang hajati. Lebih lagi edisi terhad! Ada sanggup kumpul duit tau semata-mata kerna novel dan taksub dengan penulis terbabit. Orang kalau sudah hantu novel ke hantu buku dalam mana-mana bentuk penulisan tak boleh kata apa.. walaupun harga di terkadang melebihi RM40.00 mereka akan anggap ia satu pelaburan yang memuaskan! Tapi bagi tak minat bab membaca ini ia katakan rugi.

DIY Baju Kurung Baby Girl & Baju Melayu Seluar Baby Boy!

 ..Kau katalah apa-apa pun dema tak kisah.. Tapi cuba lawer/ajak mereka baca kejap pastu kau rampas novel atau buku tu dari dia apa perasaan dia haaa..sure begangkan…haaa masa tu baru tahu betapa baca novel atau buku-buku ilmiah ini akan buat gila angau kejap..

Sekajap je..

  • Ada nilai “keindahan” penulisan pada isi novel itu. Atau mungkin..mungkin seseorang telah hadiahkan novel itu pada dia..Macam tajuk novel “Giler Kau” Suri beli dalam 3 tahun yang lepas. Jalan cerita sebab terbeli novel ini hakikatnya nak rawat hati agar jadi gila kot haa..masa baca novel ini sedih pula sebab masa inilah keluarga tedekat pergi menyambut seruan ilahi. Sejak itu novel  ini tidak sentuh. Perlu dapatkan kekuatan nak membacanya kembali. Tapi tak sangka habis juga baca.  Bila habis baca terus ingat insan yang telah pergi..

TERHAD!! Kelas Baju Kurung, Abaya Menyusu/Moden

  • Pernah beberapa kali orang pinjam novel lepas itu dia buat hak milik dia dia sendiri. Bila tanya dia buat tak tahu..hu.. Jadinya baik anak sedara ke sepupu, mak su, kakak sendiri singgah Ipoh mali jangan harap mereka boleh bawa novel-novel ini balik ikut dia sekali. Selalunya Suri akan paksa dia habiskan baca. Haa..kejam tak.
Ini buku dapat harga ahli memang murah, best beli ..layan

Ini buku dapat harga ahli memang murah, best beli ..layan

Biar mereka cemburu? Ya biarkan mereka cumburu macam cemberut kehilangan anaknya heee..

Ini antara salah satu novel yang sedang Suri hadap. Tapi sayang muka suratnya tak banyak dalam 500 muka surat sahaja. Oklah jalan cerita dia boleh buat kita ada atas angin btw tak puas hati nak hadap dan baca kalau up jalan cerita dalam muka surat seribu dua  lebih aku yakin cerita akan boleh jadi lebih menarik dan banyak kejutan lagi..

Jubah Pengantin Sungguh Go..gOjes!!

Itu sahajalah omelan untuk hari yang serba indah ini heee..kalian suka baca novel atau tidak? berkenaan tentang apa eh.share ler 😉

Ok dah..Gua nak hadap miss white jap ngheee..masih ada baki kain jubah princess cut dan cara jahit jubah jubah kembang  payung belum sempat di siapkan lagi ngheee… dekat SANA

Renungan Tajam Princess Cut Polk Dotku..

Nak oder sori gua dah tutup tarikh menerima tempaha. Nak gak boleh sedut 5 jenis jahit jubah pantas dekat SINI.

BYE!

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

17 Responses to “Biar Mereka Cemburu?”

  1. akubiomed

    Jan 26. 2015

    Banyak buku yang hendak dibaca. Saya kalau baca tentu mula menguap. 🙂

    Reply to this comment
  2. Mak Jemah Jual Vitamin

    Jan 26. 2015

    dulu-dulu masa remaja mak jemah suka gak novel, tapi bila dah menjelang senja ni novel sudah tak mampu nak hadam lagi..

    Reply to this comment
  3. nur razali

    Jan 26. 2015

    masa zaman muda mudi dulu suka gak baca dan kumpul novel nie..sekarang hilang entah ke mana minat ku itu

    Reply to this comment
  4. Dr Fattah

    Jan 26. 2015

    sesetengah orang menilai dengan harga, pencinta novel melihat dari nilai estetika.

    Reply to this comment
  5. zik

    Jan 27. 2015

    buku novel ada .. cuma tak terbaca jer..hehe

    Reply to this comment
  6. Mak Jemah Jual Vitamin

    Jan 27. 2015

    ingat lagi dulu suka dengan novel ni ada satu novel tajuk dia sampai hati..
    baca menangis meleleh hahahhaa

    Reply to this comment
  7. AZENI AHMAD

    Jan 27. 2015

    Dulu masa zaman study memang kaki novel.
    Sanggup tak tido sebab nak habiskan baca novel yang pinjam kat orang kan.

    Kena baca cepat-cepat.

    Lagipun mengadap citer korea dulu.
    Hihi

    Reply to this comment
  8. Nadri Mohd

    Jan 28. 2015

    org rumah rajin beli novel..kalau suri nak.pinjam baca boleh juga..

    Reply to this comment
  9. Sani Yunus

    Jan 29. 2015

    Lama dah tak baca novel ni..
    sekarang banyak baca buku pasal bisnes dan motivasi aje…
    Tak pun asyik baca muka buku aje..ish ish ishhhh

    Reply to this comment
  10. supriono

    Feb 01. 2015

    hehee… boleh juga nih.

    Reply to this comment
  11. Faarihin Talip

    Feb 01. 2015

    Dulu suka sesangat baca novel jenis cintan cintun ni sebab salah seorang kakak saya memang ‘hantu’ novel. So, sebagai adik, memang syok je lah membacanya.

    Tapi sekarang, saya lebih suka novel gaya Hlovate dengan novel Islamik.

    Ada masa je sekali sekala nak jengah balik novel cintan cintun terlebih ni. Haha.=)

    Reply to this comment
  12. Aretikz

    Feb 02. 2015

    sayalah salah seorang lelaki yang baca novel.. hehe..

    Reply to this comment
  13. emalinmohd

    Feb 05. 2015

    saya pun rajin pinjam novel..hihi

    Reply to this comment
  14. TehR

    Feb 07. 2015

    ya. siapa yang pinjam dan tak pulangkan
    masuk senarai hitam
    haha

    Reply to this comment
  15. FunWap

    Jul 30. 2015

    Karna membahas novel,,
    jadi ingat novel pertama x ku baca,,yang berjudul petualangan dilembah maut 3,,
    sampai sekarang aku penasaran dgn novel itu untuk seri 1 dan 2

    Reply to this comment

Leave a Reply