Kesal Tiada Kesudahan..

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Malam tadi sebelum tidur sudah berjanji dengan anak ingin membawa dia cari sarapan nasi lemak dan donut kampung. Katanyalah..

Jahit jubah sendiri dan baju kurung moden tradisional

Pagi bangkitkan dia dalam keadaan terpisat-pisat haaa..seronok juga mengejutkkan anak yang pada masa itu ibu sudah siap cuma tekan pedal minyak hanya untuk memanaskan enjin skuter beri nama Mr. White!

Kesian dia mengalami nasib sama kala ibu tidak keluar rumah lima hari dari isnin hingga jumaat dia akan terpalit sekalilah jawabnya. Kami akan keluar rumah pada hari sabtu or ahad sahaja yey 😉

Membawa dia berjalan sambil menikmati angin pagi sambil menikmati keindahan alam..

Lepas beli sarapan pagi kami lepak taman permainan kanak-kanak dekat dengan taman perumahan sebelah. Suri parking motosikal kawasan redup bawah pokok. Heysh..risau kalau kulit punggung tempat duduk panas katanya aha…

Anak : Ibu ada bawa asal tempat duduk ke?

CC : Ya. Siap bawa surat khbar lama mana tahu ada tempat duduk yang basah..

Anak : Ibu ada bawa botol air?

CC : Ya. Lepas makan mesti minum air..rasa penat nanti bolehlah hilangkan dahaga.

Anak : Dalam mulutnya penuh dengan nasi lemak sempat lagi dia berseloroh..tapi kurang seronoklah ibu?

CC : Oh..ya kenapa ek? Suri mula mendogak dada langit yang biru..sambil meneruskan membaca novel bertajuk Giler Kau?

Anak : Sebab taman mini dekat sana tu gelongsornya rosak..tak syoklah macam ini.

Pau Ungu . .

Pau Kukus ke Pau Bakau Lagi SEDAP ?

Itulah agak sedih jugalah hati si kecil bila melihat raut sedih air mukanya itu. Anak-anaklah katakan tau seronok dan bermain sahaja. Kita ingin melihat dia gembira rasa sungul pula. Apa lagi Suri cubalah pusing taman perumahan yang lain pula mungkin ada taman mini yang lain masih elok lagi.

Janji itulah harus tepati. Kalau tidak mereka tidak akan percaya pada kitakan. Apa lagi menggembirakan hati mereka dapat pahala percuma dariNYA tau 😉

My Jubah Princess Cut Tutu /Pegantin

Sedih dengan luahan blogger pendidikan seni kreatif  itu baru sedikit sahaja sentuhannya belum lagi kira hal lain. Bila kita ada sikap mementingkan diri sendiri tanpa menghiraukan hak orang lain baik orang jenis begini duduk dalam hutan, bawah tanah ke atau dalam gua tak perlu perlu jadi manusia. Kalau menjadi manusia sepatutnya dia boleh berfikir dengan baik.

“Apa yang Tuhan anugerahkan haruslah manfaat ke arah kebaikan bukan membuat kerosakan dan menyusahkan orang awam. Ingatlah setiap apa kita buat sama ada perkara yang baik atau buruk walaupun seinci setiap perbuatan kita akan catatkan pada buku amalan masing-masing.”

Jubah Menyusu Stail Sendiri !!

Sama-samalah kita beringat sebelum nikamt ada tarik kembali olehNYA.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

25 Responses to “Kesal Tiada Kesudahan..”

  1. ummi

    Dec 19. 2014

    betoi2..janji kena penuhi..hihii

    Reply to this comment
  2. Mak Jemah Jual Vitamin

    Dec 19. 2014

    setiap hari jika tiada aral selalu bawak anak pegi playground, kadang-kadang ada rasa malas tapi fikirkan itu salah satu benda yang buat dia happy maka mama pun bawak je:)

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 20. 2014

      haa.bawa jugalah heee..sesekali oklah penuhi anak2 jiwa mereka nak bermain sahaja…kalau paksa buat sesuatu tak suka memang akan angin hee.ee.. 😉

      Reply to this comment
  3. Kereta Sewa Shah Alam

    Dec 19. 2014

    Kalu kita tengok anak gembira dengan automasi nya kita pon rase gembira gak

    Reply to this comment
  4. Aishah

    Dec 20. 2014

    kami suka swimming..tapi selalu hari hujan jugak..waktu cuti ni, memang akhirnya lekat di rumah..

    Reply to this comment
  5. Oja Samid

    Dec 20. 2014

    memang sedih tgk playground yg tak terjaga nie. nak2 kalau ada yg rosak. tapi paling sedih kalau playground tu penuh dengan sampah.. 🙁 kena bermula drpd diri kita n family utk ubah keadaan nie.

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 20. 2014

      rosak satu hal..kalau kemalangan lagi susahkan ahai…

      kebersihan susah nak katakan.ada juga temapt awma bersih ad ajuga taman mini perumah kotor susah nak kata kalau ada orang suka buat lepas tangan ini 🙁

      Reply to this comment
  6. Amran

    Dec 20. 2014

    Kalau ada tangan-tangan tak basuh memang reta awam jadi camtu, Kesian kat kita semua. Menyusahkan betul.

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 20. 2014

      itu amat kecewa sungguh.rata taman mini rosak mujur dekat hadapan satu taman maish elok.oklah dari tak boleh nak main langsungkan uh…

      Reply to this comment
  7. emalinmohd

    Dec 20. 2014

    Anak-anak kalau dah berjanji kena ibubapa tunaikan .Diorang tuntut tu 🙂

    Reply to this comment
  8. Suri

    Dec 20. 2014

    haa..biasa akan mintak punya kalau kita lupa mereka segera ingatkan 😉

    Reply to this comment
  9. blogger lelaki

    Dec 20. 2014

    hu3..kesiankan kalau dah beri harapn pada naak tapi tak dapat tunaikan..walaupun pun sekadar perkara kecil tapi tetap kita rasa terkilan sikit

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 20. 2014

      sungguh rasa terkilan kalau kita pun jadi sedihkan… 😉 apa lagi jiwa seperti anak2 cukup rapuh dan halus..

      Reply to this comment
  10. Iffah Azhar

    Dec 21. 2014

    nak suruh anak tepati kata-kata, kita kena dulu tepati kata-kata kita, kan? selalu kalau nak janji apa, kena fikir dulu.. boleh dak ye aku tunaikan. kalau tak boleh, jangan berjanji

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 21. 2014

      ya selalu mana mampu kita cuba cepatkan kalau tak mampu kami diam kan jer uhu…

      susah tak mampu tapi kita kata boleh aduh..suh..

      Reply to this comment
  11. Kakiblog

    Dec 21. 2014

    dah..janji mesti ditepati..biasala tu

    Reply to this comment
  12. Suri

    Dec 21. 2014

    haa,,bukan janji pada anak orang lain begitu…klu lupa kena ada ingatkan uh..

    Reply to this comment
  13. TehR

    Dec 22. 2014

    ramai yg suka rosakkan harta awam
    tapi harta sendiri kedekut macam hj bakhil

    Reply to this comment
  14. salam kenal.. dari bali

    Reply to this comment
  15. Sobri Mansor

    Dec 25. 2014

    Paling tak boleh nak elak adalah permintaan dari anak2. Rasa tak berapa sedap hati kalau tak dapat nak ikut permintaan mereka

    Reply to this comment
  16. FunWap

    Jul 30. 2015

    Betapa senangnya hati ini bila melihat senyum dan tawa anak anak kita,,
    dan betapa sedihnya bila melihat raut wajahnya cemberut

    Reply to this comment

Leave a Reply