Bekas Isi Beras Jenama Tupperware Rice Dispenser

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Perit anak tekak uh sungguh sukar untuk gambarkan. Suara serak hampir dua hari rasa macam orang bisu jadinya ahai.. Masih tidak tahu ingin publishkan kisah apa cuma yang ada dalam simpanan draf ada beberapa gambar tempat menyimpan beras ..bekas beras  tupperware sahaja a.k.a tupperware rice dispenser ohoi.. Jadi tajuk terus jurus pada Bekas Isi Beras Jenama Tupperware Rice Dispenser arr..

RESEPI DONUT GEBU BIG APPLE

Kejadian ini terjebak yang pada hakikatnya dua orang adik- beradik suami dema giat sakan dengan produk jenama tupperware ini. Sebabkan desakan merekalah kami mengambil jugalah sapa nak bantu golongan bumiputera lagi kalau bukan kita sendiri ya tak haa..ayat tak skema langsung uh.

Dalam banyak-banyak bekas beras  tupperware warna hijau muda, merah dan oren Suri pilih tupperware rice dispenser warna oren. Entah kenapa mungkin sebab masa itu Suri suka dan terbayangkan buah oren katanya 😉

MY JUBAH PEGANTIN MUSLIMAH 2014

ZERO BASIC JAHIT BAJU KURUNG/BAJU MELAYU BAYI

Ini adalah bekas isi beras lama tempat menyimpan beras. Pemberian dari my ayah from Melaka mari haa..masa kami kawin ini salah satu hadiah best kami dapat ngheee…

Untuk tahun ini kasi moden katanya ahai..kita rembat satu tupperware rice dispenser warna oren. Mau terkejutnya ayah Suri bila dia datang Ipoh nanti.

Hurm..

Bekas simpanan beras yang lama ini Suri letak dekat dalam bilik air depan. Jadi ia bekas simpanan air sahaja. Manalah tahu tetiba air tak ada kami sudah ada simpanan air sendiri tak gitu ha..ha..haa. Alasan sungguh daku mencipta bingkai kata yer.

Ini model gambar tupperware rice dispenser warna oren itu!

Sebenarnya risau juga beli barang jenama tupperware sebab rumah Suri ada Sang lipas risau dik kalau dema sagat gigi dekat bekas beras ini uh..Apa pun dah beli jadinya Suri tawakal jerlah. Maka Suri letak tempat isi beras naik atas almari hi..lain serahkan padaNYA.

Oklah rest jap lipat baju pasni dah boleh setat masak dekat dapur pulak hii..

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

19 Responses to “Bekas Isi Beras Jenama Tupperware Rice Dispenser”

  1. Kereta Sewa Shah Alam

    Dec 03. 2014

    Peralatan yang menarik boleh elak dari kumbang masuk ke dalam beras kan?

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 03. 2014

      ya boleh elakkan juga ini.ada banyak panduan dan tips berikan nanti. dalam bekas isi beras mereka ada selitkan nota kecil 😉

      Reply to this comment
  2. Mak Jemah Jual Vitamin

    Dec 03. 2014

    cantiknya tempat beras..dulu ada mngidam jugak nak beli tempat beras ni tapi sekarang bila dah tengok suri beli terasa pulak nak cari satu hehehe

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 03. 2014

      ambillah satu mak jemah nak beli dekat saya pun voleh heee.. 😉 satu kerperluan dan memang hari-hari kita guna punya

      Reply to this comment
  3. Hafizul

    Dec 03. 2014

    Huhu..memang best guns brand ni..rosak leh tukar jer..

    Reply to this comment
  4. Ell

    Dec 03. 2014

    Senyum2 saya baca entry suri ni hehe comell sgt

    Saya suka juga rice dispenser ni walau pun harganya agak mahal, tapi yang penting tupperware ni berkualiti dan berbaloi

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 03. 2014

      ada senyum depan skrin ya haaa…baguslah tu menjiwai namanya 😉

      ya kalau beli mesti pakai itu yang saya beli sahaja.kala beli tapi tak pakai rugi loh 😉

      Reply to this comment
  5. akubiomed

    Dec 03. 2014

    Dekat rumah saya ada satu warna merah. Baru ini lihat di Lazada lebih besar dan murah.

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 04. 2014

      wah warna terang nampak gayanya ..ya beli ikut kemampuan dan orang yang ada dalam rumah itu ya 😉

      Reply to this comment
  6. blogger lelaki

    Dec 03. 2014

    gambar tong yang paling bawah tu..sejak dari nenek membawa kepada emak dan sekarang bini saya masih guna..hahaha

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 04. 2014

      sungguh nostalgia ya sayang nak biarkan baik guankan apa yang patut..beli dah sah wajib keluar duit heee

      Reply to this comment
  7. raudzah

    Dec 04. 2014

    comel aje rise dispenser ni..good bye to the traditional one ya..he..he

    Reply to this comment
  8. raudzah

    Dec 04. 2014

    Lactacyd for you..

    Reply to this comment
  9. MNH

    Dec 04. 2014

    cantik juga rice dispencer tu. betul cakap kak suri. kalau kita tak tolong Bumiputra siapa lagi kan? saya sokong kak Suri 🙂

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 04. 2014

      hee..ada sahaja mhn ni ekekeke..beli kalau ada rm lebih kalau tka der duduk diam jer cara sayalah keh..keh..

      Reply to this comment
  10. blogger sumedang

    Dec 06. 2014

    oh terima kasih informasinya ya ibu suri

    Reply to this comment

Leave a Reply