Libas Dan Tonton Khasiat, Kebaikan Dan Keburukan Buah Limau Untuk Ibu Mengandung

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Alhamdulillah. Dapat jejak blogger yang mampir ke sini. Syukurlah walaupun tidak ke semuanya tapi bolehlah ya hii.. Libas dan tonton khasiat, kebaikan dan keburukan buah limau untuk ibu mengandung erk macam pelik sahaja entri kali ini.

Libas dan Tonton Khasiat, Kebaikan Dan Keburukan Buah Limau Untuk Ibu Mengandung

Kata mak pada suatu hari hening bawah pokok jambu batu depan rumah papan kami..

Mak: “Kau hamil”

CC: “Taklah mana ada hii..sambil menayang barisan gigi yang tersentel cili merah”

Mak: “Dah itu..”

CC: “Sengaja untuk kongsi sama teman mana tahu ada sedang hamil sulong ker katanya 😉

Suri suka libas buah a.k.a makan buah limau  kata orang ada banyak  khasiat buah limau untuk ibu mengandung yer ke hii..Selepas membasuh wajiblah potong dulu ya tak aha..kemudian barulah boleh  melibas kebaikan buah limau ini. Jangan tahu makan sahaja tapi khasiatnya buah limau sitrus ini kita tak tahu langsung. Ruginya…

Kelas Jahit Baju Kurung Tradisional /Moden, Abaya Moden /Jubah Menyusu? Tak Ada Masalah Punya

Libas Dan Tonton  Keburukan buah limau ibu mengandung.

  •  Pengambilannya haruslah terhad dalam anggaran 300ml sahaja.

 

  • Tahukah anda dalam sebiji buah oren mengandungi kadar gula yang terlau tinggi. Para ibu sarankan sekiranya ingin membuat jus limau jangan sesekali memasukkan gula ke dalam minuman.

 

  • Buah oren sitrus mengandungi kandungan asid atau pedih ulu hati pada ibu sedang hamil. Pengambilannya harus terkawal jika anda salah seorang penghidap gastrik.

Libas Dan Tonton Khasiat buah limau untuk ibu mengandung

  • Penuh dengan vitamin C yang perlukan oleh tubuh samping mampu menentang sistem ketahanan tubuh.

 

  • Mempunyai kandungan folic asid serta mampu menambah baik sistem penyokongan pertumbuhan fizikal bayi dalam kandungan ibu.

SENI Menjahit Pelbagai Pakaian Wanita & Lelaki

Libas Dan Tonton Manfaat buah limau untuk ibu mengandung.

  • Bagi mengelakkan rasa mual/ loya galakkan mengambil buah limau ini tapi haruslah terkawal.

 

  • Jus buah limau yang segar adalah jus perahan yang benar-benar asli tanpa bahan pengawaten atau penambahan dari kilang.

Dah faham libas dan tonton khasiat, kebaikan dan keburukan buah limau untuk ibu mengandung  bagus jadi ia memang  boleh diambil tetapi harus di kawal ya. Sudah..jom kita sentaplah kupasan buah limau depan televisyen molek juga itu 😉

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

33 Responses to “Libas Dan Tonton Khasiat, Kebaikan Dan Keburukan Buah Limau Untuk Ibu Mengandung”

  1. Hafizul

    Nov 25. 2014

    Hehe..terima kasih kongsikan..isteri pertama saya dulu pun selalu gak makan limau masa mengandung..vitamin katanya..hehe

    Reply to this comment
  2. Suri

    Nov 25. 2014

    bagus tapi hati-hati sahaja ya hee..tambah tahun baru nanti ahai.mudah serang batuk sebab punca utama suka ambil limau secara berlebihan haaa.. 😉

    Reply to this comment
    • Zul

      Nov 25. 2014

      oo boleh buat batuk jugak ke…baru tau..kalau sunquick camne? kena batuk x kalau minum byk2?

      Reply to this comment
      • Suri

        Nov 25. 2014

        dia boleh sebabkan batuk kalau tak caya pi makan banyak-banyak heee..pastu masa batuk cuba stop makan sure berhenti punya

        Reply to this comment
  3. akubiomed

    Nov 25. 2014

    Lebih manis kalau ada yang sudi tolong suapkan. 🙂

    Reply to this comment
  4. maria

    Nov 25. 2014

    baru tahu limau tinggi kandungan gula ye…
    lps ni kalau buat jus, tak perlu lagi dah masuk gula…

    Reply to this comment
  5. Anisah

    Nov 25. 2014

    Memang sedapkn buah oren..;) nyummy… dn yg seronok lg sbb tinggi dgn kandungan vit C.

    tahu tak keperluan vit C harian kita ialah 1000mg.. 😉

    dn ikut penulisn puan, pengambilan buah oren terhad kpd 300ml shj.

    jadi antara langkahnya thru supplement…

    1tablet = 7.5 bj oren, kandungan vit C nya…;)

    Reply to this comment
  6. Ell

    Nov 25. 2014

    Apa pun biar beserderhana…saya pun suka buat juice limau, lepas ni tak nak letak gula lagi hehe

    Reply to this comment
  7. Zul

    Nov 25. 2014

    org rumah ada suh perah limau..memang memenatkan…perah sebiji ala baru seteguk dua dapat…memang boleh bina otot tangan yg kuat kalau hari2 duk memerah..

    Reply to this comment
  8. Fyda Noh

    Nov 25. 2014

    Tak faham apa tu libas dan tonton? hihi

    Reply to this comment
  9. Mak Jemah Jual Vitamin

    Nov 25. 2014

    ooh rupanya memang manis ye..say no to gula lah lepas ni kalau buat jus..

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 26. 2014

      haa bagus sebaik minuman buah bagus tanpa gula.tu rakyat kit amudha kena kencing manis uhuk… 😉

      Reply to this comment
  10. Mak Jemah Jual Vitamin

    Nov 25. 2014

    kalau kat kedai memang selalunya letak gula kan..jadi daripada nak sihat terus dapat penyakit lain.

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 26. 2014

      ha..nanti pesan dekat dia i tak rela kalau u isi gula..i tak akan minum or bayar heeeee..

      boleh tak?

      Reply to this comment
  11. Ammar

    Nov 25. 2014

    Paling tak suka makan limau yang masam. Eeeee

    Reply to this comment
  12. mnh

    Nov 26. 2014

    di samping mempunyai banyak khasiat, ada juga kebaikkan buah limau ni untuk ibu yang mengandung ye. ilmu baru ni.

    Reply to this comment
  13. raudzah

    Nov 26. 2014

    Salam Rabu Suri…

    Reply to this comment
  14. Raudzah

    Nov 26. 2014

    INTI for you..

    Reply to this comment
  15. onlajer

    Nov 26. 2014

    banyak gula rupanya oren ini

    Reply to this comment
  16. Linda

    Nov 27. 2014

    Saya suka buah limau yang manis

    Reply to this comment
  17. AZENI AHMAD

    Nov 27. 2014

    Pening jugak tengok tajuk artikel nie..
    Rupanya libas tue makan yea..
    Sedap betul makan buah limau..
    Kalau yg pgnant mmg jangan makan banyak2 takut pedih ulu hati…

    Reply to this comment
  18. SuperNifz

    Nov 28. 2014

    Huhuhhh… tak tau pun yang begitu dasat sekali libasan limau nih tuk pregnan mummy… hurmm.. tq suri….

    Reply to this comment

Leave a Reply