Kelas Jahit Baju Kurung Tradisional /Moden, Abaya Moden /Jubah Menyusu? Tak Ada Masalah Punya

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

..Kelas Jahit Baju Kurung Tradisional /Moden, Abaya Moden /Jubah Menyusu. Lewat dan lewat lagilah nampaknya alahai.. Hari semua kerja yang lakukan serba tidak menjadi. Pagi itu siapkan sarapan untuk pakwe dan anak..harapkan dapat buat sarapan untuk diri sendiri kemudian susuli up entri tapi sayang semuanya terbengkalai begitu sahaja.

kala anak demam rasa sedihnya macam inilah ..monyok tak ceria langsung..

kala anak demam rasa sedihnya macam inilah ..monyok tak ceria langsung..

Alhamdulillah anak demam itu tanda harus beri perhatian lebih kepada mereka. Itu yang semua kerja rumah hari ini selalu ikut time kali ini time sudah lari lintang pukang uhuk..

Tentang hal itu..

Kelas Jahit Baju Kurung Tradisional /Moden, Abaya Moden /Jubah Menyusu a.k.a maternity and nursing friendly

Jiran: “Tak keluar rumah ke?”

CC: “Kalau ada keperluan sahaja kenapa eh..”

Jiran: “Tengok duduk diam jer macam dah dapat kerja baru hari-hari mu dok sidai jubah baharu ..” Suka tengok..

Kelas Jahit Baju Kurung Tradisional Moden, Abaya Moden Jubah Menyusu Tak Ada Masalah Punya

CC: Ya. Duduk dalam diam. Macam diam-diam ubi berisi itu dapatlah kerjanya jahit baju kurung moden dan beberapa helai jubah princess cut satin untuk diri sendiri dan anak.

Jiran:Belajar asas menjahit dari mana?

CC:KELAS JAHITAN BAJU KURUNG MODEN TRADISIONAL /MODEN, ABAYA MODEN /JUBAH MENYUSU ini

Masa inilah kita rebut peluang bukan nak tunggu hari raya, kenduri kawin, jemput menantu, kenduri kesyukuran sahaja kita melaram hari-hari mau melaram tau! kerja atau  tak tak kerja pejabat itu tak kisah janji puas senyum sampai ke telinga ini ini ini baju i bikin sendirilah. Lain? ada lagi carilah sendiri malas nak tunjuk demo banyak-banyak nanti lu orang jelas pulak la..la..la.la..

..Lega bila dua kali pusingan ubat sudah di berikan kepadanya memang nampak ada perubahannya di situ Pstt.. payah nak berikan ubat kepada anak ahak..mesti pujuk dia juga tau..haaa..macam yang pernah Suri katakan dekat situ part kasi pelempang sana haa..sungguh kejamkan.

Hasil KELAS JAHITAN BAJU KURUNG MODEN TRADISIONAL /MODEN, ABAYA MODEN /JUBAH MENYUSU

Kelas Jahit Baju Kurung Tradisional Moden, Abaya Moden Jubah Menyusu Tak Ada Masalah Punya

test jubah pakai butang pulak asyik zip sorok jer bosan gak 😉 A.K.A maternity and nursing friendly

Bagaimana ingin tahu status anak deman atau tidak boleh rujuk sini. Memang agaknya dia meminta ibu berehat agaknya hee..tapi dalam masa sama jiwaku meronta ingin membalas jejak kalian kembali. Bersabarlah hati. Insyallah Suri akan jejak anda kembali.

yAh000O_O!

Seni menjahit pelbagai pakaian wanita dan lelaki >>>>>>> SINI

Terima kasih 😉

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

41 Responses to “Kelas Jahit Baju Kurung Tradisional /Moden, Abaya Moden /Jubah Menyusu? Tak Ada Masalah Punya”

  1. Iffah Azhar

    Nov 24. 2014

    anak sakit tu ujian dari Allah. bersabarlah wahai ibu. semoga cepat sembuh hendaknya!

    Reply to this comment
  2. onlajer

    Nov 24. 2014

    Sebenarnya bukan wanita sahaja yang patut pergi kelas menjahit, orang lelaki pun boleh juga menuntut ilmu menjahit ini untuk ilmu dan kemahiran tambahan.

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 25. 2014

      ya sekarang ilmu tak kira siapa asal minat usaha boleh cari duit tambah pendapatn keluarga atau sendirikan. jangan malu sekarang orang boleh terima kerja ini sebagai satu kerjaya yang menguntungkan 😉

      Reply to this comment
  3. ikhwan

    Nov 24. 2014

    dulu anak saya selalu demam, lepas usia setahun dia dah jarang demam 🙂

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 25. 2014

      ya mula akan demam.tahun kurang demam sudah boleh kira dengan jari. bila lama tak serang demam kena demam seklai mula dia tak larat sahaja 😉

      Reply to this comment
  4. puteri kasih

    Nov 24. 2014

    selamat malam suri…anak macam mana, dah sembuh ke?

    Reply to this comment
  5. puteri kasih

    Nov 24. 2014

    suri pandai jahit nanti boleh buka butik sendiri 🙂

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 25. 2014

      cukup terima tempahan mak mertua dan adik beradik tak larat dengan hadap langsir dan blog kerja tangan bagai uh… 😉

      Reply to this comment
  6. MNH

    Nov 24. 2014

    kesian anak demam… monyok je muka dia. budak budak kalau tak sihat macam tu la.

    Reply to this comment
  7. Zul

    Nov 24. 2014

    monyok je gambar muka dia tu..larat ke nak bukak air tu..

    Reply to this comment
  8. Hero Borneo

    Nov 25. 2014

    bestnya kalau dapat bikin baju sendiri..

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 25. 2014

      ya sungguh seronok memenuhi almari dengan baju yang saya gemari 😉 sudah macam buka butik sendiri 😉

      Reply to this comment
  9. raudzah

    Nov 25. 2014

    comel aje walaupun moyok..he..he

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 25. 2014

      meraju dan demam or bad mood lebih kurang sama jer.cuma tanya apa sebab baru kita tahu..kalau tak dia suka diam jer

      Reply to this comment
  10. raudzah

    Nov 25. 2014

    2X promoted content for your breakfast..

    Reply to this comment
  11. ajumohit

    Nov 25. 2014

    sekarang ni memang ramai yang cari blouse dan jubah untuk menyusu, sangat praktikal

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 25. 2014

      sungguh memudahkan rugi kalau tak belajar ilmu ini kalau beli siap mahallah..beli pola sahaja dekat fb mahal juga beli je bila nak buat..untung depa baik beli ilmu boleh pakai sampai bila2 heeee

      Reply to this comment
  12. fyna

    Nov 25. 2014

    seronok kalau pandai menjahit nih.

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 25. 2014

      ya macam jenis dress dan jubah boelh buat untuk sendiri pakai hari hari-hari untuk suami ke heee

      Reply to this comment
  13. Hafizul

    Nov 25. 2014

    Hehe..anak demam tandanya nak perhatian lebih dari ibunya la tu…hehe

    Reply to this comment
  14. Denaihati

    Nov 25. 2014

    musim hujan sekarang, musim selsema dan demam, standby apa2 yg patut je la… mudahan cepat sembuh…

    Reply to this comment
  15. Suri

    Nov 25. 2014

    ya syukurlah gerak gempur kami kalau tahu anak demam.mujur suami dapat keluar pejanat kejap. dulu masa dia tak ada sana dah siap macam dekat rumah ini. untuk masa kecemasan dah bersedia 😉

    terima kasih dh 😉

    Reply to this comment
  16. Mohd Shubhi

    Nov 26. 2014

    Ilmu menjahit ni jika dikuasai boleh jadi satu modal besar…

    Reply to this comment
  17. Malaysia Tercinta

    Nov 28. 2014

    Macam-macam cabang memperbaiki ekonomi keluarga wujud sekarang. Usaha lebih In Shaa Allah rezeki pun lebih.

    Reply to this comment
  18. Mak Jemah Jual Vitamin

    Dec 02. 2014

    wah pandainya menjahit, mak jemah nak buat jahitan jelujur pun bikin nangis hehehe

    Reply to this comment
  19. Suri

    Dec 02. 2014

    jelujurlah paling mudha mak jemah ;0

    Reply to this comment
  20. Mak Jemah Jual Vitamin

    Dec 03. 2014

    walaupun jelujur paling mudah, tapi mak jemah ni tangan tak seni, jelujur patut tegak jadi bengkang bengkok hahahhaha

    Reply to this comment
  21. rika

    Dec 23. 2014

    pandai k.suri menjahit…tak semua org minat menjahit dan ada bakat menjahit. Ramai je org belajar menjahit tapi bila nak buat baju sendiri tak jadi- jadi hihihi.

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 25. 2015

      hee..mesti ada keberanian nak memulakan sesuatu bila dha dapat rentak kita akan rasa serokok je nak menjahit ini heee..

      buat sepasnag baju ras anak tambah 3 ke 5 pasang lagi kata suri heee… 😉

      Reply to this comment
  22. Noriza Rahman

    Mar 24. 2015

    Baru belajar menjahit jubah sendiri, lepas ni boleh la buat jubah nursing pula..

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 25. 2015

      apa bentuk juba design boleh kita buat asal jangan malu untuk mencuba sendiri heee..pasti hasil membanggakan 😉

      Reply to this comment
  23. cik tom

    Oct 28. 2015

    rajinnya suri menjahit.kagum cik tom…

    Reply to this comment

Leave a Reply