Bersyukurlah Jika Dijentik Secara Halus

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Bersyukurlah Jika Dijentik Secara Halus..ini sabahagian kehidupan yang sering kita lalui sepanjang hela nafas kita masih tersisa. Sama ada kita menjadi insan terpilih dalam “jentikan halus” atau tidak ia bergantunglah pada kehendak Maha Pencipta itu sendiri.

BAJU MELAYU SELUAR & BAJU KURUNG MODEN

Bersyukurlah Jika Dijentik Secara Halus kali ini mengintai maksud dalam entri ini..

Seorang lelaki datang kepada Rasulullah s.a.w dalam keadaan belumuran darah.

Melihatkan keadaan begitu lalu baginda Rasulullah s.a.w bertanyakan hal kepada hamba Allah tersebut.

Hamba sahaya menjawab dia terlalu asyik memandang perempuan lalu dia terlanggar tembok di depannya. Akibat daripada perbuatan itulah dia, pulang dalam keadaan belumurah darah.

Lantas Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Jika Allah mengkehendaki kebaikan pada hambaya, maka Dia menyegerakan hukum baginya di dunia.”

Yang pada hakikatnya Dia masih sayangkan hambanya itu, maka disegerakan baginya hukuman saat di dunia lagi. Bersyukurlah kita sebab mendapat azab yang Allah segerakan ini kerana tidak semua orang mampu memilikinya. Ingatlah ia sebagai “tanda aras” serta peringatan untuk kita.

JUBAH SATIN SILK ALA PRINCESS CUT

Bukan semata-mata hukuman ini menghukum kita tetapi sekadar menyucikan sebahagian dari dosa-dosa kita sahaja sekadar peringatan jentikan secara halusnya sama ada kita sedar atau sebaliknya.

“Jika hujan itu turun kemungkinan turunnya dengan selebat-lebatnya jika pun tidak ia akan turut rintik-rintik pula..Bagaimana permulaan ia turun pasti akhirnya berhenti juga”

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

35 Responses to “Bersyukurlah Jika Dijentik Secara Halus”

  1. Zul

    Nov 21. 2014

    ish3…skang ni lagi la..pompuan pakai seksi byk bawk kete pun boleh terbabas…jaga pandangan mata utk si lelaki..dn pompuan kena jaga aurat…xjaga aurat lelaki byk langgar tembok nnt.. 🙂

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 21. 2014

      kita tahu sekali tapip terleboh pandang itu yang bisa terjadi. wanita lelaki sama juga bahaya masing-masing mahu tunjuk sasa sendat bagai sakit mata sungguh.

      lama muka buku tak kurang rancaknya tanpa malu atau segan masing tujuk apa ada khlayak umum. sungguh sedih..kesal dan memualkan..

      Reply to this comment
      • Zul

        Nov 24. 2014

        tulah dia..kdg2 orang camni dia tader perasaan. Maybe dari kecik kehidupan dia dah diajar camtukan..nauzubillah lah utk anak2 kita..jgn mentaliti cenggitu bile besar..

        Reply to this comment
        • Suri

          Nov 25. 2014

          kalau ada simpanan ter add tu baik buang sahaja rakan begitu..kalau dah sayang nak buat jangan suka2 lika pada pic tak sepatutnya itu tanda sebagai sokongan dna galakkan kepada apa mereka buat pada lama muka buku uh..wahualam..

          Reply to this comment
  2. akubiomed

    Nov 21. 2014

    Ada balasan yang dapat didunia dan ada yang ditangguhkan sehingga ke Hari Pembalasan.

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 21. 2014

      itu amat kita risaukan kalau masih ada tak dapat makna kita masih ada tempoh hayat lagi.jadi boleh ubah pada lebih baikkan 😉

      Reply to this comment
  3. fyna

    Nov 21. 2014

    tazkirah yang sangat bermanfaat.. untuk peringatan diri sendiri juga.

    Reply to this comment
  4. Mak Jemah Jual Vitamin

    Nov 21. 2014

    sungguh luas rahmat Allah..peringatan yang baik untuk manusia yg mudah lupa..

    Reply to this comment
  5. Hafizul

    Nov 21. 2014

    Ya..betul tu Suri..sekurang-kurangnya kita sedar Allah masih sayangkan kita..

    Reply to this comment
  6. MNH

    Nov 21. 2014

    Allah tu Maha Penyayang kan? dia bagi hukuman kat kita bukan sebab dia benci kita tapi dia nak tolong sedarkan kita.

    Reply to this comment
  7. imran

    Nov 21. 2014

    saya selalu je kena macam ni, buat je benda tak elok mesti ada kena apa2 contohnya terhantuk di meja masa pakai kasut padahal meja jauh la sikit dengan kepala, macamana boleh sampai dekat.

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 25. 2014

      ramai terkena juga tapi itu ubatnya yang terbaik cepat dan mudah kita segera ingat kuasaNYA..TAHU oh itu salah kita sebenarnya uh.

      Reply to this comment
  8. TehR

    Nov 22. 2014

    allah maha pengasih dan maha penyayang
    macam2 cara peringatan diberikan untuk kita

    Reply to this comment
  9. ladybird

    Nov 22. 2014

    Klu skrg.. klu sekali tgk wanita xttp aurat sekali kmlgn.. huhuhuhu.. bgmnla agknya.. knpla wanita skrg suke sgt pkai mcm xpakai bju.. xde kemaluankah agknye..

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 25. 2014

      haa..susah nak cakap orang sekeliling begitu kala tegur kecil hati tapi hati dia je nak jaga hati Tuhan sapa nak jaga ah…kan..kan …

      Reply to this comment
  10. Hero Borneo

    Nov 22. 2014

    memang betul..kalau hendak tiada hutang di akhirat..bagus bayar cash di dunia

    Reply to this comment
  11. Bro Framestone

    Nov 23. 2014

    Pernah juga rasa seperti dapat balasan waktu itu juga

    Reply to this comment
  12. Syukur, andai dosa sudah terhapus di dunia dek ujian menimpa. Hatta tersadung di jalanan sekali pun! ^^

    Reply to this comment
  13. Alongxp

    Nov 25. 2014

    hmmmm… muhasabah diri… terima kasih atas entri ini…

    Reply to this comment
  14. Nurul Huda MS

    Nov 26. 2014

    Syukurklah kalo dijentik siap2 di dunia daripada menanggung azab akhirat esok2

    Reply to this comment
  15. ajiewp

    Nov 26. 2014

    wah …tulisan yang bagus …salam kenal …!!

    Reply to this comment
  16. opal

    Jan 12. 2015

    Subhanallah….

    Reply to this comment
  17. Asmaul Husna

    Jul 07. 2015

    Subhanallah ,,,mari kita berzikir dengan Asmaul husna

    Reply to this comment
  18. Asmaul Husna

    Jul 07. 2015

    subhanalloh

    Reply to this comment
  19. Surat alwaqiah

    Feb 07. 2016

    good info gan
    this article is very helpfull thanks for sharing this article
    surat alwaqiah
    asmaul husna
    ayat Qursi

    Reply to this comment

Leave a Reply