Edisi Rempit Cara Jahit Langsir Pintu Gelongsor Dan Tingkap Rumah Tanpa Guna Mesin Jahit Tepi

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Hai..Edisi rempit jahit langsir pintu gelongsor dan tingkap rumah cara pantas tanpa guna mesin jahit tepi heee..

Kejadian ini berlaku memang terlalu pantas. Rasanya baru sahaja dua minggu yang lepas mengidam langsir jalur hitam dan gold ini. Memang sungguh memikat jiwa dan berkenan dekat jiwa mak suri haa.. Terus rembat dari semeter rm15.90 gua dapat gedik sama itu ulang rm12.00 untuk satu meter. Ini bidang kain langsir paling besau katanya.

Ah, tak kisah asal berkenan terus bayar dekat kaunter..

Jubah Admin Yang Melampau!!
DIY Menjahit Jubah Wanita Moden/Baby

Hari  jumaat  petang lepas bosan hadap blog terus potong bidang kain langsir yang beli kelmarin. Ya..sementara kain baru beli..bau kedainya masih ada dan niat nak memotong tu semakin membuak gua jalankan sahaja kerjanya.

Edisi rempit jahit langsir pintu gelongsor dan tingkap rumah

Kendian hari sabtu gua off sekejap dunia belog gara-gara jahit langsir pintu gelongsor dan tingkap rumah bilik depan. Uh itu mula jam 10.oo pagi siap dentam- dentum dekat dapur bagai baru mula kerja. Lama dapat rentak memang syok tekan kakik kanan sambil nyanyi lagu dondang sayang kain bidang pun berjalan langsir yang jahit sebanyak enam  bidang keping langsir siap!

Alhamdulillah..

Mak: untung tak kau belajar menjahit

CC: Ya, Kaut untung berganda-ganda lagi best sebab dah pandai jahit jubah ini, baju kurung ini uh..

Mak:Bila kala nak buka kedai?

CC:apa Tak cukup ke mak buka kedai dalam maya.

Mak: Tak ada maknanya..selagi kau tak daftar SSM. Bila kau nak buat?

CC: Diam macam kutu..Minggu depan ya mak. Katanya boleh mohon secara online SSM.

Mak: Pandailah kau..

CC: Yes mum!

Edisi rempit jahit langsir pintu gelongsor dan tingkap rumah..cara pantas tanpa guna mesin jahit tepi..Balik nanti boleh cik tambah kain kosong pula erk..haa.. Ok ada apa persoalan nanti letak bawah komen. Taaaa.. 😉

SSM buat lagi..sah kalau balik kampung mak tanya nak jawap apa eh..ha..gua nak sondol peluk manja dengan mak sebab rindulah sambil mengayat ayat rindu dekatnya hee..

Suka mesin jahit lama yang pakai kaki dari sekarang mesin jahit leterik erh..

“Teringat masa kecil mak suka jahit baju meksi aku..Perkara suka lepas mak habis jahit mesin jahit guna kedua tapak kaki itu..aku siap boleh duduk dan menghoyong-hayangkan badan sambil-sambil dok memutar besi bulat gelung mesin jahinya tu kononnya aku tengah syok bawa kereta lembu ke kereta mesin jahit haaa..

Ok. blah.. cau !

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

22 Responses to “Edisi Rempit Cara Jahit Langsir Pintu Gelongsor Dan Tingkap Rumah Tanpa Guna Mesin Jahit Tepi”

  1. raudzah

    Nov 16. 2014

    Wah jahit langsir pun boleh merempit ya..bagus-bagus…

    Reply to this comment
  2. raudzah

    Nov 16. 2014

    promoted content for your weekend dear…

    Reply to this comment
  3. Fyda Noh

    Nov 16. 2014

    Bab yang main mesin jahit tu sama la.. hahah
    mak pandai jahit baju kurung, tp anak2 dia sorang pon x blajo..

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 19. 2014

      belum ada minat sampai nanti adalah tu heee..

      menjahit best dapat hilangkan stress lupa keje lain jap heee 🙂

      Reply to this comment
  4. akubiomed

    Nov 16. 2014

    Boleh main cak cak disebalik langsir yang jarang. 🙂

    Reply to this comment
  5. puteri kasih

    Nov 16. 2014

    masa kecik dulu…mesin jahit mak pun jadi kereta puteri…hehehe

    Reply to this comment
  6. puteri kasih

    Nov 16. 2014

    selamat malam suri…sihat ke? 🙂

    Reply to this comment
  7. onlajer

    Nov 17. 2014

    haha dah hujung tahun ni , mesti nak merempit untuk baju sekolah pula

    Reply to this comment
  8. Zul

    Nov 18. 2014

    wow..nak rempit menjahit camne yer..adakah menjahit sambil meniarap superman? Lalu mengayuh mesin jahitan dengan tangan kiri? Tak dpt nak bayang.. :p

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 19. 2014

      haa..suka menjahit kalau bosan ini kerja saya selaon hadap belog heee..

      kalau senama cara superman oklah bab menjahit camner pula yer 😉 hiiiii. 🙂

      Reply to this comment
  9. Hafizul

    Nov 19. 2014

    Hohoiiii…raya lmbat lagi dah siap langsirnya?he he..terbaik..

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 19. 2014

      ya dah lama nak buat ni lepas hajat yang kedua…tunggu ketiga beli kain tebal pula ek heee..

      Reply to this comment
  10. Mak Jemah Jual Vitamin

    Nov 21. 2014

    mak jemah kalau bab menjahit ni memang fail, itu diakui ramai hehhee

    Reply to this comment
  11. Mak Jemah Jual Vitamin

    Nov 21. 2014

    mak jemah kalau bab menjahit ni memang fail, itu diakui ramai, kalau masak tu boleh la gagahkan lagi walau tak pakar mana pun..

    Reply to this comment
  12. Suri

    Nov 22. 2014

    tak teror tak apa asal minat dan usahaka lama-lama kita biasa kita pengalaman kita tahu camner nak handelnya heee .;)

    mana ada orang belajar tetiba pandai mesti mula ada silap jugakan macam menjahit jugalah perlukan masa usaha dan tak lekas putus asa 😉

    Reply to this comment

Leave a Reply