Cara Cepat Bakar Lemak Perut Dan Peha

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Cara cepat bakar lemak perut dan peha bunyi macam senang sahaja tapi mampukah anda lakukannya secara berterusan tanpa memikirkan kesan akan datang dengan teknik bakal anda hadapi nanti.

Antara sebahagian aktivit biasa kita akan gunakan cara cepat bakar lemak badan atau cara cepat bakar lemak perut/peha:-

  • Ada sesetengah dari kita akan menganggkat beban besi ke gym. Akan lakukan tapi ketahui kenapa mengapa sebab anda lakukannya. Pendek kata buat sebab ada orang buat.
  • Sanggup melakukan teknik tekanan pada tubuh dan sebarang teknik yang terkadang memaksa tubuh anda berkerja lebih keras. Pada dasarnya kekuatan berat badan seseorang untuk melakukan sesuatu senaman jisim tidak sama dengan berat badan seseorang  yang lain.
  • Mungkin ada sanggup berlapar hanya makan nasi sehari sekali sahaja malah ada lebih teruk ada tidak menjamah sebutir nasi langsung. Ketahuilah nasi adalah ruji makanan seharian kita. Nasi tidak bersalah!

Cara Cepat Bakar Lemak Perut Dan Peha

  • Bersenam selalu sekurang-kurangnya seminggu tiga kali. Ada melakukan senaman sekadar melepaskan batuk di tangga bagaimana ingin dapatkan rentak senaman yang konsisten kalau perkara kecil abaikan.
  • Mula menjauhkan diri dengan mengelakkan makan makanan  berserat karbohidrat, protein, gula hanya mengambil menu tertentu sehingga menjadi bosan tapi terpaksa. Diet bukan untuk semata-mata kurus dan menu diet amalkan bukan untuk sehari dua tapi berterusan. Jangan seksa tubuh anda.
  • Mungkin anda tidak akan berani makan pada waktu malam. Tapi sering terbabas.

 

  • Gagal mengawal “jumlah kalori” dalam setiap menu yang ambil.

Bagaimana kita nak berubah sesuatu perkara yang kita tidak biasa kita mesti ada hala tujunya untuk mencapai target cara cepat bakar lemak perut dan peha. Jika tiada target anda akan di katakan gagal untuk berbuat apa angankan.

Kalau kita nak kurus dengan cepat kita mesti lakukan sesuatu perkara itu bersunggug-sungguh sampailah ia menjadi nyata. Jangan harapkan sesuatu tapi kita tak laksanakan..

Ingin tahu lebih lanjut dan terperinci task yang berikan cara cepat bakar lemak perut dan peha boleh rujuk maklumat ————–> ini

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

32 Responses to “Cara Cepat Bakar Lemak Perut Dan Peha”

  1. Myra Jay

    Nov 12. 2014

    Yang penting rajin, kawal pemakanan.. tapi tu antara sesetengah tak buat termasuklah MJ 😀

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 12. 2014

      hehe..boleh je mj hee..kalau ada semangat dan dorongan kita boleh buat 😉 terukan jangan putus asa.

      jadikan inpirasi orang luar macam muka buku untuk capai target kita dan banyak baca buku kisah peribadi mereka berjaya kurangkan kg.

      usaha dan semangat perlu dari diri sndri juga.

      p/s:pernah dengar kisah wanita kurus jaga badan dan kesihatan tak sangka pula lama dia berdiet maintai dia boleh hamil uh..rezekikan 😉 at liast kurus akan lebih keyakinan kata orang..

      Reply to this comment
  2. fyna

    Nov 12. 2014

    perkongsian dan info yang sangat bagus. terima kasih ^_^

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 12. 2014

      terima kasih alhamdulillah padaNYA. siapa yang tidak mahu sihat semua mahu kalau boleh badna sihat adalah badan kerap mengeluarkan peluh bukan menternak itu malaysia salah satu negara yang mengalami obesiti teruk.

      kalau kita tak sayangkan orang lain tak apa tapi silalah sayangkan diri sendiri itu cukup. kalau boleh kehidupan ada untuk nikmati bulan meratapi kesakitan yang kita cuba ciptakan sendiri.

      pendek kata kita adalah apa kita makan.masih tak terlambat nak ubah cara hidup sihat dan cerdas 😉

      Reply to this comment
  3. onlajer

    Nov 12. 2014

    hahaha yang ini jujur kawan kata , kena cut nasi lemak dan roti canai, gula ambil waktu pagi sahaja

    Reply to this comment
  4. Suri

    Nov 12. 2014

    ambil tapi pandai bakar balik kalori yang kita makan hiii 😉 gula boleh mesti ambil dalam kuantiti yang sedikit tak ada gula tak der pula tenaga yang nak hasilkan nanti

    Reply to this comment
  5. Norhana

    Nov 12. 2014

    Terima kasih..perkongsian menarik..

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 12. 2014

      sama-sama kembali sis 😉 ilmu kurus penting kita berusia makin kurus makin berisi adalah.kalau berisi sihat dari kesihatan dapat berat badan ideal bagus.

      tapi jika sebaliknya itu kita harus bertindak sekarang. mula kita rasa selesa tapi kesudahan berat bertambah baru sesal tak berguna.

      semasa badan boelh bergerak kuat, sementara tekanan darah tinggi kita ok. parasa gula celar itu jaga..

      kalau boleh biarlah sihat mudah nak solat dan bergerak taklah tua esok lusa kita nak susahkan anak-anakan.kos perubatan sekarang melabung tinggi..

      Reply to this comment
  6. TehR

    Nov 12. 2014

    seminggu je lagi tiba musim kumpul lemak [cuti sekolah]
    risau pulak rasa
    kalau2 terpaksa beli seluar baru

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 12. 2014

      seminggu sahaja lagi ya hee..nampak gaya begitulah cikgu heee..awas jangan terlebih ya hee..sedap memang sedap tapi igat pas makan kena buat sit up balas balas apa kita dah telan heeee 😉

      Reply to this comment
  7. blogger lelaki

    Nov 12. 2014

    selepas kahwin ni agak sukar nak kawal makan..sebab bila isteri masak mesti kena habiskan..kalau tak muncung pulak si dia

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 12. 2014

      haaa..saya akan masak juga sedap untuk anak dan suami sedap mereka suka.tapi menu saya lain macam pula hee..

      makan jangan tak makan tapi still kawal cuba ambil dalam kuantiti yang sedikit jangan terlebih “kalori”.

      kita tahu apa kita makan boleh menggemukkan cuma kita tka bijak kawal jer. sekarang bukan bab makan sahaja ketat sikit tapi senama juga membantu untuk penurunan berat badan secara sekata dan beransur kurang kg..

      semua orang boleh kawal nafsu makan kalau cuma kuat dengan tak sahaja 😉

      p/s: jangan sekali putus asas

      Reply to this comment
  8. Oja Samid

    Nov 12. 2014

    bab kawal makan dgn bersenam nie lah yg paling mencaar n berat nk buat..hihi..

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 12. 2014

      ia bila lama kita akan rasa bosan bersenam tapi kita ada semangat kuat insyallah berat badan terlalu obes akan jadi mudha kalau kita tak cepat putus asa dan nak kurus kembali.

      semua boleh jadi kalau kita ada kekuatan dan kemahuan

      Reply to this comment
  9. Ani Haryani

    Nov 12. 2014

    Penting jangan skip makan, kenal diri dan teknik yang betul. paling penting kemahuan. In sha Allah pasti boleh 😀

    Reply to this comment
  10. Saljuhumairah

    Nov 13. 2014

    Terima kasih info ini. Terus mengadap cermin lepas baca entry ni..nak kena bersenam la ni…kan?

    Semoga puan sentiasa didalam rahmat Allah s.w.t…

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 13. 2014

      ya hari tengok cermin ia tak akan sama pada awal pagi dan selepas kita menjamu makan seharian.

      anda akan kelihatan perut pagi lebih kurus dan malam pula akan dapat perut anda kedepan sedikit 😉 normal tapi awas berat katakan biasalah itu jika tidak kawal sedikit masa lagi ia akan membukit terkedepan uh…

      apa hidup lebih sihat dapat berat ideal memang amat di sarankan 😉

      Reply to this comment
  11. raudzah

    Nov 13. 2014

    Memang susah nak buat kalau tak betul-betul serious kan dear..

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 13. 2014

      serius semua kekuatan akan datang dari diri sendiri.pada permulaan banyak dugaan saya yang dah lebih sebulan lebih lemah tetap cekal jugalah.

      sekarang berat 5kg sudah berkurangan bila pakai baju ada lapang sikit itulah berkat usaha dah keyakinan diri dan sokongan keluarga terdekat 😉

      Reply to this comment
  12. raudzah

    Nov 13. 2014

    2X Promoted content for you..

    Reply to this comment
  13. Suri

    Nov 13. 2014

    ayuh bangkit dan bagunkan semangat dalam diri masing-masing cuba dapatkan berat badan yang ideal 😉

    Reply to this comment
  14. akubiomed

    Nov 13. 2014

    Masalah berat badan ini masalah yang selalu berlaku kepada rakyat Malaysia. Sekarang ini banyak fitness center berbayar.

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 13. 2014

      benar tak salah gemuk tapi kalau ia mengganggu rutin harian kita bukankah ia sesuatu perkara yang tiada aura untuk kita berhadapan dengan orang.

      banyak pusat fitness buka ada boleh lakukan sendiri ada pula sekarang ini atas pemantaun “ketua” buatlah masa selesa dan mampukan 😉

      Reply to this comment
  15. linie

    Nov 13. 2014

    aahh..setuju sangat..nak kurus dengan sihat ada caranya yang lebih selamat..bukan seksa diri sendiri..yang penting kena disiplinkan diri..

    Reply to this comment
  16. myliferia

    Nov 14. 2014

    Misi kurus biasanya akan terbantut sekejap kalau balik kampung. Tu tak kira lagi kalau time hari raya…hahaha…abes musnah diet!

    Reply to this comment
  17. Mohd Shubhi

    Nov 15. 2014

    Puasa isnin khamis jangan tinggal dan berjalan kaki setiap pagi 45 minit amat mujarab…

    Reply to this comment
  18. SuperNifz

    Nov 25. 2014

    Kat peha & perut lah tempat yang paling susah lemak nak di hilangkan… arghhhh…. memang nak kena KUAT semangat nih,….

    Reply to this comment
  19. faridah

    Dec 03. 2014

    xder cara mudah nak kurus,,,..basic jaga makanan n senaman..

    boleh guna produk utk membantu tapi kene still jaga jugak..2 pekara tu..

    Reply to this comment
  20. Treadmill Manual

    Jan 02. 2015

    Yang penting jaga pola hidup, dengan olahraga teratur dan jaga pola makan.. nanti berat badan pastinya akan turun secara normal..

    Reply to this comment
  21. vimax

    Jul 05. 2015

    infonya sangat menarik kak…thanks….

    Reply to this comment

Leave a Reply