Terlanggar Pin Langgar Lari Tak Perlu Buat Laporan Polis

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Terlanggar Pin Langgar Lari Tak Perlu Buat Laporan Polis kenyataan ini sungguh benar lagi jitu. Mereka yang kita langgar akan senyum dan berlalu sahaja. Kita bila langgar mereka akan rasa bangga sahaja.

Apakah yang kamu katakan ini Suri gua tarak faham. Cuba jangan menggoyangkan ayat meliuk bagai macam angin sepoi kena tampar pokok kelapa itu..Ya tahu..rambut pokok kelapa itu bolehlah kau buat lidi penyapu πŸ˜‰

Inilah dia pin langgar lari yang Suri maksudkan itu. Pin ini mudah sahaja gunakan sebab kita akan pin dia pada bahagian kain yang kita nak jahit nanti.

Cara Pantas Menghancurkan Lemak !!

Kalau dulu orang suka gunakan jarum peniti biasa itu atau jarum yang atas dia ada bebola kecil warna-warni itu tapi itu zaman dululah..sekarang Suri tak perlukan pin itu lagi sebab leceh..erk..

Kaki jahit: “Pakailah juga untuk pin atas tudung labuh yey”

Kaki mengiakan sahaja : “Oh..ye ker..” πŸ˜‰

Mari kita lihat bagaimana ia boleh buat langgar lari sungguhpun TIADA lesen L dan P heee..

rupa bentuk pin langgar lari

rupa bentuk pin langgar lari

cara menyucuk jarum dengan menggunakan pin langgar lari

cara menyucuk jarum dengan menggunakan pin langgar lari

pin langgar lari siap pasang

pin langgar lari siap pasang

Cara Mudah Membuat Jubah Princess Cut

Permulaan pin langgar lari

Permulaan menggunakan pin langgar lari bersama dengan mesin jahit

Sudah siap pin langar lari jahit dengan jayanya.

Sudah siap! pin langar lari jahit dengan jayanya.

Manfaatnya dan toturia menggunakan pin langgar lari ini:-

  • Biasanya kita akan menjahit dan berhenti pada pin besi atau pin ada bebola atas kepala pin hanya semata-mata untuk elakkan pin tertendang jarum peniti kita. Tapi dengan pin langgar lari ini lita terus sahaja langgar pin ini tanpa pelru berhenti sekejap-sekejap.
  • Penyatuan kedua bahagian kain mudah melekap dan jahitnya akan nampak seragam tidak seperti jahit kadang-kala menjadi senting/pendek bila sedar kita sudah berada pada bahagian jahitan akhir
  • Sesuai untuk tukang jahit yang sering mengejar masa atau baru belajar menjahit pakaian

Cara Membuat Baju Kurung Moden 2014

Berminat atau mahu ada pengalaman menggunakan pin langgar lari boleh dapatkannya sini

Andai kata ada persoalan boleh tinggalkan komen anda di bawah ya πŸ˜‰ terima kasih.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

71 Responses to “Terlanggar Pin Langgar Lari Tak Perlu Buat Laporan Polis”

  1. sukses.

    Reply to this comment
  2. Oja Samid

    Oct 01. 2014

    eh..memang tak tertendang juga ye? sebab jarum tue lebih halus? tetiba blur kejap, tak boleh nak bayang sbb memang xmenjahit. πŸ˜€

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 01. 2014

      haaa..kalu guna pin peniti biasa itu sure jarun itu tak boleh langgar jarum mesin jahit.tapi pin langgar lari ini boleh melepasi mesin jahit kita.

      makna kita jahit tanpa perlu berhenti..hentilah..terus jalan dan jahit baju macam biasalah πŸ˜‰

      boleh jer tak ada masalah πŸ™‚

      Reply to this comment
  3. akubiomed

    Oct 01. 2014

    Senang guna “pin langgar lari” dekat mana ada jual?

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 01. 2014

      cuba add laman muka buku “cahayasatu” atau “de wawa” πŸ˜‰

      ada juga saya sertakan link akhir posting dekat atas tu πŸ™‚

      Reply to this comment
  4. ema

    Oct 01. 2014

    jahitan terus atas pin langgar lari..tak patah ke jarum mesin tu suri?

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 01. 2014

      jarum tu tak akan patah punya heeee…dia cuma langgar..pijak atas jarum jahit kita jer…mata jarum mesin jahit kita ok jer…haa…;)

      Reply to this comment
  5. jaymiee

    Oct 01. 2014

    haha ingat kan apa tadi..rupanya pin jarum…terkono den…semangat baca nih..

    Reply to this comment
  6. KesumaAngsana

    Oct 01. 2014

    hehehe unik sungguh pin langar lari ni yer !

    Reply to this comment
  7. Raudzah

    Oct 01. 2014

    First time dengar nama pin ni..langar lari ya…

    Reply to this comment
  8. raudzah

    Oct 01. 2014

    RHB disini..

    Reply to this comment
  9. Hazmin Hamudin

    Oct 01. 2014

    Tu dia. Ingatkan apa la yang dilanggar tadi.

    Reply to this comment
  10. Rokiah Abdul Hamid

    Oct 01. 2014

    ingatkan betul2 langgar… kalau betul nak report polis:p

    Reply to this comment
  11. Nurul Fazreen Othman

    Oct 01. 2014

    ingat langgar lari pin ape la tadi? rupenya jarum peniti untuk menjahit. hehe

    Reply to this comment
  12. encikarman

    Oct 01. 2014

    langgar lari ekk…pin pun ada nama gak eh? tak biasa jahit2 nih…

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 01. 2014

      ha..apa nak buat kerja jahit bagi je dekat saya sb minat punya pasal semua aksesori jahit kita suka kumpulkan πŸ˜‰

      Reply to this comment
  13. Hilmi Hasan

    Oct 01. 2014

    Ada mesin auto yang tak perlu goyang dengan kaki juga kan? itu boleh pecah lemak juga tak? Heheh

    Reply to this comment
  14. CahayaDiana

    Oct 01. 2014

    Suspen jer ayat suri ni.. mmg pening jugak baca tak faham.. hahahaa.. tapi kelakar jugak tutorial pin langgar lari ni. Jemput join contest pertama di blog saya jom πŸ™‚

    Reply to this comment
  15. blogger lelaki

    Oct 01. 2014

    adeh ingatkan apa tadi

    Reply to this comment
  16. titan

    Oct 01. 2014

    ohh..pin langgar lari nih..

    penah gak terbuat dulu. haha

    Reply to this comment
  17. puteri kasih

    Oct 01. 2014

    oohh patutlah nama dia pin langgar lari…main langgar je la ye…hehe.

    Reply to this comment
  18. puteri kasih

    Oct 01. 2014

    ada sime darby untuk suri πŸ˜€

    Reply to this comment
  19. Manan Qayyim

    Oct 02. 2014

    ku fikirkan pin ape td… huhuhuh

    Reply to this comment
  20. ajumohit

    Oct 02. 2014

    owhh mcm tu pun boleh ya, senanglah kerja menjahit suri, hmm bilalah nak belajar buat baju kurung ni

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 02. 2014

      ha itulah asyik beli jer meh belajar haa..itu utung bt baju sendiri beli dah mahal pastu pakai kejap je dah jemu

      Reply to this comment
  21. Hero Borneo

    Oct 02. 2014

    ya..pelik juga nama pin langgar lari ..first time dengar

    Reply to this comment
  22. Faarihin

    Oct 02. 2014

    owh.. ini dia pin langgar lari.. ingatkan tadi masa baca tajuk, suri kena langgar lari dengan pin ni.. hehe.. jauhkanlah..

    memang sesuailah untuk penjahit-penjahit di luar sana.. =)

    Reply to this comment
  23. Terimakasih untuk informasinya

    Reply to this comment
  24. Obat Kanker Indung Telur

    Reply to this comment
  25. sangat bermanfaat, terimakasih…

    Reply to this comment
  26. Hafizul

    Oct 02. 2014

    Uhhh ingtkan apalah tadi..terbaik..hahaha..dan baik-baik..kang tercucuk jari sndiri..haha

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 08. 2014

      dia tak cucuk kulit..kalau cucuk biasa sahaja tak akan sakit macam pin peniti sakit hooo…

      Reply to this comment
  27. Hafiszan Kamarudin

    Oct 03. 2014

    ingatkan pasala apa. rupanya pin. Baru faham

    Reply to this comment
  28. selamat beraktivitas kembali,,

    Reply to this comment
  29. Ismail N

    Oct 03. 2014

    Duii.. kalau kawe buat jugak lapuran polis ni..
    Ya lah terkena dengan tajuk artikel tu.. Hmmm.. pandai tuan punya blog pilih tajuk..

    Reply to this comment
  30. Selamat pagi,, sukses terus ya artikelnya,,

    Reply to this comment
  31. hpmurah2u

    Oct 07. 2014

    rasanya kali pertama atau pernah masuk blog ni..apapun nice blog…salam perkenalan…

    Reply to this comment
    • Suri

      Oct 08. 2014

      heee..saya tak pasti mana komen ok saya on sahaja kalau merepek spam lah itu..

      ok salam kenal πŸ˜‰

      Reply to this comment
  32. Denaihati

    Oct 07. 2014

    nama pin banyak kontroversi, bikin suspen..siapalah bagi nama ni…heee

    Reply to this comment
  33. yandi

    Oct 13. 2014

    Waalaikumsalam, menjahit itu adalah seni, bagi siapa yang suka dan cinta menjahit pasti akan terus membuat inovasi baru dalam menjahit pakaian

    Reply to this comment
  34. Selamat siang,,,

    Reply to this comment
  35. Terimakasih untuk informasinya,,

    Reply to this comment
  36. Obat Lambung Bengkak

    Nov 14. 2014

    Nice post,,

    Reply to this comment
  37. Asmaul Husna

    Jul 07. 2015

    atikelnya sangaat bermanfaat sekali

    Reply to this comment
  38. Maznah

    Feb 18. 2016

    Mcm mana nak beli pin langgar lari ini

    Reply to this comment
  39. Surat Al Waqiiah

    Feb 18. 2016

    terimakasih atas atas informasinya….sangat bermanfaat sekali

    Reply to this comment
  40. Surat Al Waqiah

    Feb 18. 2016

    terimakasih atas informasinya,,,sangat menarik

    Reply to this comment
  41. Surat Yasin

    Mar 05. 2016

    Thank sanga menarik sekali

    Reply to this comment

Leave a Reply