Pukau Bonsai & Orkid 2014 Taman Botani Perdana Kuala Lumpur

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Setelah dua hari sudah puas Suri bercerita jadi apa kata untuk hari isnin ini kita mencuci mata hii..

Mata memandang..mata memikat matalah puncanya. Mata menjeling mata menggoda matalah asalnya. Dari mata ia datang barulah ke hati dari matalah oh sayang mengasyikkan hati. Oh mata memandangku membuat ku tersipu mata menggoncangkan hatiku.

Yah.. Yeh..!

 

 

Suri suka lukisan “who lived in a shoe ” !!

Haa..apa macam puas hati heeee..tapi mintak maaflah tersangat ya sebab gambar yang Suri ambil ini kelam kelibut sikit hii..masa kejadian ini hari dah nak masuk magrib. Kebetulan masa nak balik teringat nak ambil lukisan super duper kratif ini. Itu yang lagaknya macam tak tentu arah sahaja.

Suri selalu juga ke Taman Botani Perdana Kuala Lumpur ini sebab anak suka suka bermain basikal atau gelongsor satu lagi sebab katanya ramai kawan-kawan baru.

Lukisan cantik yang Suri dapat ambil ini tidak tahulah pula nak kreditkan macam mana sebab sudah terang lagi nyata ada tertulis nama pelukis dalam bidang besar itu.

Ternyata lukisan anak tempata sungguh mengkagumkan hati Suri. Suri ambil masa begitu lama memerhatikan lukisan demi lukisan. Rasanya mahu membuka lembaran cerita pula di sebalik lukisan itu ewah..

Sekitar dua minggu lepas Suri ada ke  Taman Botani Perdana Kuala Lumpur tapi sayanglah hampir kesemua lukisan ini sudah tiada. Mungkin mereka sudah meletakkannya di tempat yang lain uh. uh..

Psttt..korang suka lukisan yang mana satu?

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

27 Responses to “Pukau Bonsai & Orkid 2014 Taman Botani Perdana Kuala Lumpur”

  1. Fyda Noh

    Sep 08. 2014

    Salam Suri…
    Wahh cantik2 semua gambar yang dilukis.
    Orang kata dari mata turun ke hati, sebab tu kena hati2 dengan apa yang kita pandang kan?
    Kalau tengok yang cantik2 gini okla..
    Kena luangkan masa berkunjung ke sini jugak

    Reply to this comment
    • Suri

      Sep 09. 2014

      boleh tapi itu dulu sekarang benda dha tak ada.kata blogger benda dah lama berlangsung heee..mereka adakan pamera dekat sana 🙂

      lukisan cantik kalau orang jenis minat dengan seni dan warnakan 😉

      Reply to this comment
  2. Vee Sandi

    Sep 08. 2014

    bonzai atas kepala ? uh … hebat lukisan mrk ni …

    Reply to this comment
  3. Suri

    Sep 08. 2014

    itulah ada kisah sebaliknya heeee..unik sis..

    Reply to this comment
  4. akubiomed

    Sep 08. 2014

    Papan graffiti ini pertandingan semasa Orkid & Bonsai (KLOBS14) pada bulan Jun tempoh hari. Saya pernah tulis mengenainya –> http://akubiomed.com/pameran-kuala-lumpur-orkid-bonsai-2014/

    Reply to this comment
    • Suri

      Sep 08. 2014

      ya. sungguh cantik.saya ada ambil klobs14 tu tapi malaslah pula nak pukal sekali dalam blog heee..

      wah best tu 🙂

      Reply to this comment
  5. Azwan Anuar

    Sep 08. 2014

    mana gambar bunga orkid dan bonsai..atau memang suri nak tunjuk gambar lukisan je..?
    anyway, semua lukisan hebat !

    Reply to this comment
  6. Hafizul

    Sep 08. 2014

    Okeh..cantik sangat..letak dalam rumah ni mesti meriah..hehe

    Reply to this comment
  7. Denaihati

    Sep 08. 2014

    nampak besar lukisan ni, tak pandai lah nak menilai….heee

    Reply to this comment
  8. ahmadyani

    Sep 08. 2014

    Cantik kalau dikekalkan…..

    Reply to this comment
  9. Hero Borneo

    Sep 09. 2014

    memang cantek banget hasil seni mereka..terbaik gitu!

    Reply to this comment
  10. ainun

    Sep 09. 2014

    memang besar lukisannya..semua cantik-cantik. saya suka yang atas dan bawah sekali..hee

    Reply to this comment
  11. Faizal Nizam

    Sep 09. 2014

    Wah.
    Menarik.

    Reply to this comment
  12. Toni

    Sep 09. 2014

    Saya belum pernah ke Malaysia apalagi Kuala Lumpur, ingin rasanya berliburan ke taman botani tersebut soalnya saya penggemar tanaman bonsai, di sana ada banyak ya mbak ??

    Reply to this comment
  13. TehR

    Sep 09. 2014

    melukis memang seronok
    tak sedar masa berlalu

    Reply to this comment
  14. Ismail N

    Sep 10. 2014

    Boleh tahan menarik. Next kalau kawe jadi pegi KL, kawe singgap kojap lah.. 😀

    Reply to this comment
  15. Mummy Dina

    Sep 12. 2014

    saya pun suka lukisan ‘who lived in a shoe’ tu jugak..simple but creative..:)

    Reply to this comment

Leave a Reply