Kisahku Bersama Pemusnah Si Pemotong Menjadi Bersih

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Daku dengan si pemotong memamg sukar untuk pisahkan untuk detik sehari pun rasanya agak mustahil untuk bercerai..berenggang.

Kisahku Bersama Pemusnah Si Pemotong Menjadi Bersih..

Si pemotong badannya sungguh bidang sekali. Kau bisa pupuk manja atas badannya dengan apa sahaja kau suka. Mahu letak pisau, mahu letak cili, ikan apa sahaja asal jangan di tadahakan tangan atas badanya nyaris darah menitis nanti tiada kesudahan kecuali para isteri..bapanya melakukan task memasak menggunakan pisau dengan teknik yang betul.

gambar google

gambar google

Mudahnya Belajar Membuat Jubah Princess Cut

Baju Melayu Suamiku ke Anakku

Si pemotong inilah dia papan pemotong ajaib yang Suri maksudkan. Kita sering menggunakannya setiap hari. Sudahlah guna basuh pun alar kadar sahaja. Padahal inilah benda selalu menjadi rencah kita sebelum selamat kita menumis bahan masakan.

Jenuh mengiskis, membasuh dan cuba membuang noda hitam yang melekat pada papan pemotong mari sini lihat aksi licik a.k.a trcik Suri di dapur ๐Ÿ˜‰

Ehem..

Nampak hanya menggunakan lemon dan garam sahaja. Alahai. Tidak kisah anda punya pemotong jenis plastik atau kayu yang penting noda ia dapat hilangkan kata orang tak banyak sikit mesti boleh hapus punya lama-lama lendir ini akan berlalu pergi jugakan dari kita tak buat apa-apa langsung.

MEMBUAT BAJU KURUNG MODEN

Ada petua yang lain boleh kongsikan di bawah ya.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

36 Responses to “Kisahku Bersama Pemusnah Si Pemotong Menjadi Bersih”

  1. Raudzah

    Sep 06. 2014

    Salam sabtu Suri..Thanks for the tips ya..

    Reply to this comment
  2. Raudzah

    Sep 06. 2014

    Tak ada rezeki nak ketuk-ketuk petang ni lah dear..

    Reply to this comment
  3. yati adam

    Sep 06. 2014

    wah.. tips yg sangat berguna.. jemput blogworking

    Reply to this comment
  4. hafizmd

    Sep 06. 2014

    tips dapur wajib buat ni.thanks suri

    Reply to this comment
  5. akubiomed

    Sep 06. 2014

    Mengunakan bahan berasaskan organik lebih selamat dan mesra alam.

    Reply to this comment
  6. Mas SOB

    Sep 06. 2014

    wah mantep bgt tipsnya

    Reply to this comment
  7. ahmadyani

    Sep 06. 2014

    Nampak gambar macam pemotong dari bilah buluh!

    Reply to this comment
  8. Sobri Mansor

    Sep 07. 2014

    Saya basuh dengan sabun. Tapi lepas potong ayam atau ikan, kena basuh dengan air asam jawa. kalau tidak cik semut halus memang merayap dan bersarang atas pemotong tu

    Reply to this comment
  9. Fatin Mazelan

    Sep 07. 2014

    wah baru tahu! boleh cuba ni. terima kasih bagi tips! =)

    Reply to this comment
  10. Hairul Hissam

    Sep 07. 2014

    buah lemon mmg bagus dalam kerja2 membersih…

    Reply to this comment
  11. Hero Borneo

    Sep 07. 2014

    tempat kerja guna lemon untuk membersih kotoran degil

    Reply to this comment
  12. Suri

    Sep 07. 2014

    bersihkan sinki pun boleh heee ๐Ÿ™‚

    Reply to this comment
  13. ainun

    Sep 07. 2014

    lemon memang bagus untuk mencuci. saya biasa guna lemon bila terkena dakwat dekat pakaian

    Reply to this comment
  14. Hafizul

    Sep 07. 2014

    Ha ah..saya biasanya basuh macam tu aje..leh try cara ni pulak ni..hehe..terima kasih kongsikan..

    Reply to this comment
    • Suri

      Sep 08. 2014

      boleh sahaja kalau asal ada limau biasa perut boleh heee.sebab lemon bukan semua tempat ada.tuar masalahnya heeeee..

      Reply to this comment
  15. Bahrain

    Sep 07. 2014

    Kalau tak mesti hitam je. hehehe

    Reply to this comment
    • Suri

      Sep 08. 2014

      hitam susah nak sental. saya tak suka pakai benda asing cam clorox utk bersihkan pinggan plastik bagai tapi lebih suka cari bahan semula jadi ๐Ÿ˜‰

      Reply to this comment
  16. puteri kasih

    Sep 08. 2014

    bukan sahaja bersih…bau pun wangi kan ๐Ÿ™‚

    Reply to this comment
  17. puteri kasih

    Sep 08. 2014

    apa khabar my sahabat? lama juga tidak sembang. puteri belanja sony la ye…senyum senyum ๐Ÿ™‚

    Reply to this comment
  18. Denaihati

    Sep 08. 2014

    boleh dicuba ni, tak payah beli baru…nampak berkesan tu…

    Reply to this comment
  19. Manan Qayyim

    Sep 18. 2014

    boleh la try nanti… thanks share

    Reply to this comment

Leave a Reply