Khasiat Dan Keburukan Minum Air Kelapa Muda Aku Tak Bingung Lagi No Coconut Shake !

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Air Kelapa Muda Khasiat Dan Keburukannya No Coconut Shake! kisah terjadi lepas menghantar anak terus cabut rumput yang tumbuh melata di hadapan rumah. Part paling  geram bolehlah pula tumbun cun dekat tempat letak kereta. Tarpacak anggun begitu.

Musim hujan memang mudah membiakkan apa sahaja tanaman hata tanaman tak suka kita belai macam lalang itu lagi lagi depa tumbuh kalau dekat luar rumahkan. Begitulah juga kalau sikap tak ambil kisah bab kebersihan ini payah nak cakap depan rumah akan mudah nampak serabut. Apa yang penting wajib buat benda sebualn sekali ya.

Uh...lepas simpan dalam peti ais! lepas itu sental isi dalam dia plk

Uh…lepas simpan dalam peti ais! lepas itu sental isi dalam dia plk

Uh..bila badan berpeluh mulalah anak tekak nak basahkan dengan air. Kalau di kampung halaman Coconut Shake ! menjadi pilihan untuk warga malaysia katanya tak pernah nak rasa bagaimana perisa air itu tapi bagi kami  air kelapa muda perasa original tetap menjadi pilihan hati.

HOMEMADE PUTU !!

Manfaat / Khasiat air kelapa muda:-

  • Dapat mengawal kembali sistem tubuh kita untuk meneutralkan racun.
  • Membatu mengurangkan kadar risiko batu karang dalam tubuh. Katakan batu karang ada dalam tubuh mampu untuk mengasidan buah pinggang  dan mengurangkan saiz batu dalam badan seseorang bahkan ia boleh menolak keluar benda asing ini melalui minuman dengan pengeluaran dari air kencing.

  • Bagi ibu yang hamil pada paras trimester ketiga air kelapa muda  amat sesuai untuk mereka kerana ia mengandungi sumber kalsium, kalium, klorida, magnesium, riboflavin,  elektrolit dan  sodium. Katakan dapat membantu kecerdasan fizikal ibu dan anak sewaktu kehamilan berlangsung.
  • Sesuai untuk pesakit yang menghidap kencing manis kerana kedaannya air kelapa muda ini mampu mengekalkan tahap gula dalam darah.

DIY PUTU  CUP ALA CUP CAKE !!

Keburukan  minum air kelapa muda:

  • Anda tidak galakkan selalu mengambil air kelapa muda terlalu kerap kerana boleh merosakkan sistem saraf badan.

Apa juga tindakan anda haruslah mendapatkan rawatan yang sewajarnya dari pada doktor pakar.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  1. Seminggu sekali pun ok minum air kelapa muda yang original dari pokok ni ha..hehe..membuangkan racun dan toksin dalam badan..petua awek muda orang tua2 kata..haha

  2. air kelapa muda+susu.. memang faberet Aisyah.. hihihi.. minum pulak time petang.. memang puass… tp ni baru thu, tak boleh minum selalu.. tq atas informasi yang berguna ni.. 🙂

  3. Pemberian Allah yang mudah diperolehi byk manfaat utk kita smua. Teringat dulu, saya ni gastrik muntah2, doktor bagi ubat tahan muntah. Rupanya saya allergic ubat tu, jadi heartbeat laju mcm nak mati, gigil2, lepas tu minumkan air kelapa muda, alhamdulilah terus ok. Memang meneutralkan toksin atau apa2 dari badan.