Seruling Syaitan !

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Seruling syaitan ! apa ada pada seruling ini. Adakah rupa bentuknya memanjang seperti selinder penyukat, wajib ada lubang keluar masuknya angin atau lebih dari apa yang anda sangkakan itu adalah salah atau benar sama sekali?

Abu Hurairah mengatakan ” Nabi Muhammad s.a.w pernah berkata,

“Para malaikat tidak turut serta bersama rombongan yang membawa anjing ataupun ada loceng.” (Rekodkan oleh Muslim)

Pernah jugalah saya mendengar ting..ting..ting eh kelihatannya seperti seseorang sedang memakai gelang kaki emas.

Terkadang ada sesetengah penjaga kucing amat gemar memakaikan kucingnya loceng katanya supaya tuan tahu di mana dan kemana kucingnya pergi..

Beg sekolah ataupun telefon pintar sesetengah dari kita juga amat gemar menyangkutkan detingan loceng yang nyaring ini pada sesuatu benda miliki supaya membuatkan orang lain berpaling untuk melihatya lebih dari dua kali atau lebih..

Doa Dan Penawar Jiwa Sang Kekasih

Mudahnya Membuat Baju Kurung Moden 2014

Kata Abu Hurairah lagi..

“Nabi Muhammad s.a.w pernah berkata, “Loceng adalah salah satu daripada seruling syaitan” (Rekodkan oleh Muslim)

Wallahu a’lam, Dan Allah Mahatahu yang benar/yang sebenarnya

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

24 Responses to “Seruling Syaitan !”

  1. Puteri Kasih

    Jul 18. 2014

    selamat petang suri..semoga sihat bersama keluarga. Comel gambar kucing tu. kucing-kucing kat rumah puteri tidak dipakaikan loceng..takut diorang tersangkut kat mana mana nanti

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 20. 2014

      ya malam sudah masa saya balas ini komen heee..

      syukur sihat tapi penat sikit uhuk..thnks 🙂 ptri siht?

      apa nama kucing ptri?

      Reply to this comment
  2. Puteri Kasih

    Jul 18. 2014

    promoted content untuk suri…

    Reply to this comment
  3. zara

    Jul 18. 2014

    oh saya juga meletakkan loceng pada kucing saya..dah diberitahu, haruslah mencabut loceng tu..cukup sekadar neck collar mungkin..

    Reply to this comment
  4. Raudzah

    Jul 18. 2014

    Dulu kita ada rantai loceng dikaki..tapi sekarang dah tak pakai..kalau tak Hmm…

    Reply to this comment
  5. Raudzah

    Jul 18. 2014

    Tak ada add menarik untuk klik-klik kat sini..lain kali ya…

    Reply to this comment
  6. Ezlaila

    Jul 18. 2014

    Ingatkan orang jer tak leh pakai loceng, kucing pun tak leh gak rupanya. Sib baik kite tak bela kucing, hehe.

    Reply to this comment
  7. Hero Borneo

    Jul 18. 2014

    dulu masa budak-budak suka tiup seruling…sendiri bikin..biasalah budak kampung

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 20. 2014

      masa kecil ada juga tapi panggil rekoder apa tah heee…masa dulu ada kelas muzik heee

      Reply to this comment
  8. Denaihati

    Jul 18. 2014

    masih ada lagi yang pakai loceng kecil ni kat gelang, mungkin tak tau.

    Reply to this comment
  9. Lynn™

    Jul 19. 2014

    Mungkin jika loceng yang dipakai itu bersaiz kecil , ia tidak akan menghasilkan bunyi yang kuat, justeru tak ada orang yg dengar dan memandang ( bila dipakai gelang kaki berloceng ).

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 19. 2014

      kalau saiz kecil tak bunyi tak apalah kot.entahlah hanya Allah tahu kalau boleh cuba elakkan ya.

      Reply to this comment
  10. amirulfaiz

    Jul 19. 2014

    Banyak juga perempuan yang memakai gelang berloceng di pergelangan kaki.

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 19. 2014

      kalau kata loceng satu perhiasan sukalah orang pakai.jarang dapat temgok orang pakai tanpa ada loceng uh..

      Reply to this comment
  11. akubiomed

    Jul 20. 2014

    Loceng angin dirumah saya sudah ditanggalkan kerana tempat permainan anak jin.

    Reply to this comment
  12. titan

    Jul 20. 2014

    memang takkan ada loceng kat rumah. gambar pun..takde gambar manusia. Patung pun tak ada akat rumah..

    Reply to this comment
  13. limie

    Jul 23. 2014

    dari kecik mak abah x bagi pakai gelang kaki yang ada loceng

    punya lah nangis nak pakai..

    hihihi

    rupa2 nya ia adalah seruling setan

    Reply to this comment
  14. Hafizul

    Aug 03. 2014

    Huhhh terima kasih suri kongsikan..mujurlah tak ada sebarang loceng kat rumah..

    Reply to this comment
  15. Mazni Azmi

    Aug 18. 2014

    Ini loceng doraemon ni.

    Bukan main besar lagi loceng kucing tu.

    Anjing dan loceng rupa rupanya menghalang malaikat dari masuk ke rumah ya.

    Kalau tak silap.. patutng berhala dan menyerupai manusia un menghalang juga malaikat masuk kerumah

    Reply to this comment

Leave a Reply