Doa Putus Cinta, Putus Tunang, Bercerai Suami Isteri

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Siapalah yang inginkan bercinta bagai nak rak tapi penghujungnya tinggal harapan. Apa lagi bercinta setengah mati katanya hidup bersama tapi sayang bunga yang harapkan laman orang telah sambar oleh orang yang selayaknya. Inilah antara naskah doa putus cinta, putus tunang, bercerai suami isteri untuk anda yang sedang menghadapi masalah  di dalamnya.

Doa Putus Cinta, Putus Tunang, Bercerai Suami Isteri

Doa putus cinta, putus tunang, bercerai suami isteri.. Keadaan lebih memedihkan lagi apabila situasi anda dan si dia sudah bertunang tapi si dia pula main kayu tiga belakang anda. Malah ada juga untuk saat-saat hari bahagia datang menjelma alih-alih majlis kahwin yang racang segala tak menjadi gara-gara sifatnya seorang kuat cemburu, panas baran, penipu mula terbongkar atau paling sedih bila ada orang cuba memburukkan lagi keadaan mengadun domba dan sebagainya. Pendek kata hubungan anda dan dia tidak kesampailah. Sakit, kecewa, marah, pilu semua terperam dalam sanubari.

“Susahnya melupakan cinta yang pertama..”

“Pengalaman mengajar erti cinta tapi selalunya perkara sering elak itulah akan terjadi”

“Aku tak mahu bercinta lagi”

“Benci pada sebuah cinta dan kepercayaan! “

“Aku yakin cinta aku ada pada seseorang kerana Tuhan ciptakan manusia itu tiap-tiap yang berada bumi memiliki pasangannya macam lelaki dan perempuan seperti juga Allah ciptakan binatang ada juga jantan dan betinanya”

Doa putus cinta, putus tunang masih boleh guna pakai untuk bekas pasangan yang baru sahaja bercerai suami isteri dan seumpamanya. Penawarnya bukanlah ubat guna-guna suami isteri, ilmu penunduk tapi cukuplah petikan dari ayat suci quran.

Doa Putus Cinta, Putus Tunang, Bercerai Suami Isteri

Doa Penawar Hati Sakit

Maksudnya: “Allah menghapuskan apa yang dikehendaki-Nya”

Setelah anda membaca doa ini maka lakukanlah isyarat genggam tapak tangan kemudian buat isyarat membuang.

DIY Cara Havoc Baju Kurung Moden & Jubah

Untuk mendapat lebih dari doa pengasih dan panduan jiwa raga agar hati anda bersedia untuk mendapat cinta dan kehidupan baru boleh dapatkan edisi doa putus cinta, putus tunang, bercerai suami isteri laman ini

 

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

33 Responses to “Doa Putus Cinta, Putus Tunang, Bercerai Suami Isteri”

  1. nOesuhaimi

    Jul 10. 2014

    bagus utk mereka yg sedang kuciwa…
    2 promoted content n VW tuk suri:)

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 10. 2014

      kecewa tahap berbulan-bulan sampai diri merana buat apa cuba cari penawarnanya ya heeee

      terima kasih

      Reply to this comment
  2. Ezlaila

    Jul 10. 2014

    Putus cinta memang memeritkan. Pada Allah sahajalah satu-satunya untuk kita mengadu.

    Reply to this comment
  3. Moms Avenue

    Jul 10. 2014

    Harap tak perlu baca doa ni..

    Reply to this comment
  4. ema

    Jul 10. 2014

    penawar untuk hati terluka adalah doa dari melakukan perkara yang tidak sepatutnya.

    Reply to this comment
  5. Hafizul

    Jul 10. 2014

    Terima kasih Suri kongsikan..nanti leh amal bila hati sakit nanti..hehe

    Reply to this comment
  6. mai has

    Jul 10. 2014

    harap saya tak perlu kan baca doa ini untuk perkahwinan saya…:-(

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 10. 2014

      jodoh pertemua urusan dia .saya doakan awak akan bahagia hari indah sejarah nanti 🙂

      Reply to this comment
  7. raudzah

    Jul 10. 2014

    Boleh lah baca kalau frust nanti..he..he

    Reply to this comment
  8. raudzah

    Jul 10. 2014

    ada bluebirds aje tengahari ni…

    Reply to this comment
  9. Strider

    Jul 10. 2014

    minta dijauhkan daripada putus2 cinta nie, tapi terima kasih kerana share kak….

    Regards.
    -Strider-

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 10. 2014

      boleh sahaja pasal hati ni hal kecik jer heee..insyallah ada jodoh dia pendekat cepat boleh dapatkan ya 🙂

      Reply to this comment
  10. Anim

    Jul 10. 2014

    agak2 dari surah apa doa tu, cahaya..

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 10. 2014

      Masyallah ana lupa nak letak nama suruahnya. Surah Ar-Ra’d Ayat 39.

      terima kasih kerana mengingatkan 😉

      Reply to this comment
  11. azwan

    Jul 10. 2014

    cinta tak semestinya bersatu. redha je lah..

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 10. 2014

      kalau benar tak bersatu patut pasrah tapi selagi dia belum milik akad cuba sahaja.jodoh ni terkadang kita kena usah lebih sikit 😉

      Reply to this comment
  12. TehR

    Jul 10. 2014

    putus cinta tak perlu nak dibesar2kan
    cinta boleh berputik dan berbunga lagi dan lagi…

    lain la kalau cinta plastik
    mati sampai bila2

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 10. 2014

      cinta plastik tak sesuai malah tak tahan lasak katanya heee…ayuh cari cinta kembali terutama cintaNYA

      Reply to this comment
  13. Hero Borneo

    Jul 10. 2014

    Gaduh-gaduh perkara biasa dalam rumah tangga.

    Reply to this comment
  14. puteri kasih

    Jul 10. 2014

    selamat malam suri…untuk mereka yang sedang kecewa..sudah ada penawarnya.

    Reply to this comment
  15. puteri kasih

    Jul 10. 2014

    my sahabat sihat ke? ada smart dan dove untuk kamu 🙂

    Reply to this comment
  16. Denaihati

    Jul 10. 2014

    Kalau dah takdirNya kenalah baca doa ni, harap tak lah….

    Reply to this comment
  17. Afiffuddin

    Jul 11. 2014

    Sebenarnya jika kita meletakkan cinta kita pd Allah dan Rasul melebihi cinta makhluk lain, maka kekecewaan sekiranya terpisah tidaklah ‘frust menonggeng’ seperti yg selalu dialami oleh pasangan putus cinta.

    Org tua-tua selalu pesan jika berkasih cinta, hati tu jangan diberi semua, paling tidak pun tinggal sedikit utk diri sendiri.

    Apapun: La Tahzan InnALLAHa Ma’ana (Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita)

    Reply to this comment
  18. zara

    Jul 11. 2014

    Perkara-perkara yang tak diingini dalam rumahtangga ni mintak dijauhkan..

    Reply to this comment
  19. farid laham

    Jul 11. 2014

    good information for the muslim..

    Reply to this comment
  20. Ismail N

    Jul 12. 2014

    Mudah-mudahan tak ler kawe sampai perlu guna doa ini.. Adehh..

    Reply to this comment
  21. Kamil Salleh

    Jul 12. 2014

    Salam Ramadhan buat rakanku Suri…moga berada dlm keadaan sihat hendaknya. Terima kasih suri sudi berkongsi sepotong ayat Allah untuk diamalkan terhadap seseorang yang dikecewakan.

    Reply to this comment

Leave a Reply