Bergoyang Cara Mudah Membuat Aneka Cakoi Sedap Dan Donut Lembut Tahap Kecur

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Ayohaa… pam..pam..pam.param..pam..pam..ada cik Suri kisah orang kata kecur air liuk itu sesuai guna pakai untuk menu berkuah meleleh air liur tahap baju basah eh..taklah bab tersedap makan pun bisa aja bikin kecur lidahya kalau korang bisa bikin badan bergoyang membuat aneka cakoi dan donut tahap kecur tau.

Bulan puasa ini menu apa yang paling sedap dan mudah di sediakan kawan-kawan nah semestinya menu bergoreng sebagai hidangan pemanis mulut katanya.

Bun, Pau & Pizza Buntal Ala Ketam Batu!

Bergoyang Cara Mudah Membuat Aneka Cakoi Sedap Dan Donut Lembut Tahap Kecur

Satu produk macam-macam boleh bikin

Bergoyang membuat aneka cakoi sedap dan donut lembut tahap kecur itulah teman sudah buat pusingan mudahnya membuat cakoi dan senangnya membuat donut ini melebihi empat kali jadi tak salahlah kalau teman mengulanginya kembali dari kejadian membikin cakoi sedap dan donut lembut lebih dari harapkan. Boleh?

Ya..Kenapa kau?

Ha..jimat dan boleh buat banyak-banyak!

Sekali goreng, masak angkat sudah ada penunggu di sebelah tukang goreng aha…macam mana tu?

Makanan adalah salah satu sumber yang orang akan cari..cari..dan cari terutama musim hujan apa lagi bulan puasa al mubarak katanya inilah resepi ramadan

Mudah sediakan dan pantas membakar lemak hii..time kita bertungkus-lumus menguli doh di dapur 😉 itu namanya bergoyang keringat empat kerat ah..haa..

Jika anda gemar membeli cakoi pasar malam atau ke bezar ramadan kemungkinan ini antara salah satu juadah sampingan yang terdapat di sana. Maka tidak hairanlah kebanyakkan dari kita walaupun sudah membeli lauk-pauk, fast food menu bergoreng yang satu ini janganlah pandang sepi sama sekali ya 😉 .

Bergoyang Cara Mudah Membuat Aneka Cakoi Sedap Dan Donut Lembut Tahap Kecur

Cakoi aku hampir licin? Cis !!

Biasanya menu bergoreng yang berasaskan tepung ini mudah sediakan tambah pula orang kita ini gemarkan makanan jenis mencicah kuah jadi tidak salah rasanya kita mencuba pakej lengkap membuat resepi cakoi dan donut dari rumah.

Eh, Itukan Pau Letup-Letup ! !

Panduan mudah dan  lembut membuat resepi cakoi dan donut bukan hanya sandarkan pada satu menu minuman petang sahaja bahkan sesuai juga dijadikan hidangan hujung minggu semasa berkumpul bersama ahli keluarga ataupun membuat majlis rumah terbuka untuk hari raya aidilfitri 2014 nanti 🙂

p/: next episode belajar pula membuat cakoi sosej, cakoi bijan, cakoi crab meat stick, cakoi pandan erk.. macam sedap jer 🙂

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

35 Responses to “Bergoyang Cara Mudah Membuat Aneka Cakoi Sedap Dan Donut Lembut Tahap Kecur”

  1. Bahrain

    Jul 03. 2014

    Cakoi sedap ni, feveret ni kalau pergi pasar mesti beli.

    Reply to this comment
  2. Raudzah

    Jul 03. 2014

    Wah bergoyang lagi ya..he..he

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 03. 2014

      task bergoyang banyak selain menjahit memasak goyang pinggul gak doket ceruk dapur 😉

      Reply to this comment
  3. Strider

    Jul 03. 2014

    hehehe..akak dah bagi sya idea apa nak cari kalau pergi bazar ramadhan nanti..hhehehe

    Regards,
    -Strider-

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 04. 2014

      salah satu menu wajib cari tau jangan lupa eh..kalau nak jimat beli pakej dekat saya lagi dua kali berbaloi-baloi 😉

      Reply to this comment
  4. Ezlaila

    Jul 03. 2014

    Nie memang feveret saya nie. Namun begitu, hati2 kena lihat tahap kolesterolnya, hehe 🙂

    Reply to this comment
  5. zara

    Jul 03. 2014

    Wah mudahnya..sesuai untuk mereka yang terlebih “rajin” macam saya hihihi..

    Kini Anda Boleh Membeli Sendiri Produk Shaklee Secara Online

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 04. 2014

      kalau mahu boleh sahaja buang malas tu jauh-jauh..sesekaki mereka nak rasa air tangan kita gak heeee

      Reply to this comment
  6. ema

    Jul 03. 2014

    feberet kuih cakoi ini.

    Reply to this comment
  7. titan

    Jul 03. 2014

    wahh..dah lama tak makan cakoi nih. haha..

    Reply to this comment
  8. Ammar

    Jul 03. 2014

    Mmg btol2 kecur ni. hehehehe

    Reply to this comment
  9. akubiomed

    Jul 03. 2014

    Cakoi ini sedap kalau ini dicicah dengan kaya.

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 04. 2014

      eh itu sudah tentu memang wajib cecah tu bri ab 🙂 makan pula masa dia tengah panas-panas

      Reply to this comment
  10. myrujukan

    Jul 03. 2014

    wahhh sedapnyer cakoi tuh, nak sikit

    Reply to this comment
  11. puteri kasih

    Jul 03. 2014

    lama tak makan cakoi…suri pos sini sikit leh..hahaha

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 04. 2014

      boleh ker hooo..ini dah licin tau uhuk…jomlah buat sendiri dari rumah mudah dan cepat sahaja 😉

      Reply to this comment
  12. puteri kasih

    Jul 03. 2014

    sahabat saya dah tidur ke? Kalau belum jomlah kita jalan jalan naik volks dulu 🙂

    Reply to this comment
  13. faizal

    Jul 04. 2014

    ada juga yang panggil dengan nama pak tongkol.

    Reply to this comment
  14. Anim

    Jul 04. 2014

    kat utara ni dipanggil pak tongkoi. tapi kalau nak membeli kena tengok minyak di kuali. kalau hitam pekat..kensel, hihi..

    saya teringin juga nak buat sendiri..nanti klik pd link

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 04. 2014

      aha..boleh beli tapi itu wajib perhatian eeehee..manusia tak semua begitu cuma kita jer perlu cerewet sikit.

      itu saya kata cuba buat sendiri lagi terjamin suci, halal lagi bersih gitu..

      Reply to this comment
  15. zara

    Jul 04. 2014

    bahaya terbaca post ni kali kedua..di pagi-pagi begini 🙂

    Reply to this comment
  16. Denaihati

    Jul 04. 2014

    ini kena cari cakoi kat bazar ramadhan nanti ni…heee

    Reply to this comment
  17. amirulfaiz

    Jul 05. 2014

    Marilah bergoyang.. 😀 membuat cakoi. Fuhh.. kena dengna pencicah dia, memang sedap.

    Reply to this comment
    • Suri

      Jul 07. 2014

      puasa semalam 6/7/2014 saya buat memamg terbaik heee..mas agreng gebuh jer cakoinya kena kuah kacang oh yeah 😉

      Reply to this comment
  18. resep makanan

    Oct 06. 2015

    terima kasih banyak buat infonya …

    Reply to this comment

Leave a Reply