Ananas Comosus

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Ada kata pengambilan ananas comosus ini boleh menimbulkan penyakit keputihan. Sebenarnya kenyataan itu tidak benar sama sekali.

Jubah Gigi Boya! 

Tahukah anda mengikut penelitian terbaru menunjukkan buah nenas ini mengandungi zat anti karsinogenik yang boleh melindungi kita daripada kanser.

Homemade Sepasang Baju Melayu & Jubah Princess Cut!

Manfaat nenas dalam kesihatan:

  1. Secawan potongan nenas segar mengandungi vitamin A yang mencukupi dalam keperluan harian.
  2. Seseorang yang mengambil nenas secara teratur mereka ini mempunyai peluang untuk memiliki tulang yang lebih kuat dan sihat.

Psst..pernahkah anda makan ananas comosus. Mana satu lebih sedap makan begitu sahaja atau kisar menjadi jus 😉

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

13 Responses to “Ananas Comosus”

  1. zara

    May 26. 2014

    anans comosus ni memang sejenis nenas yang jarang dijumpai ke..Ananas tu memang nama saintifik untuk nanas kan..Mase mula-mula kerja dulu pernah kene buat kajian tentang nanas..buat tisu culture nenas..masa tu agak hairan juga..kami biakkan nanas dari crown dia..crown tu dicuci dan diteril dan diambil bahagian dalam sekali (stem)..tapi tak sangka boleh bertumbuh..dalam banyak kali percubaan tu banyak juga yang tercemar (kontam)..

    Reply to this comment
  2. Ismail N

    May 26. 2014

    Puii nama saintifiknya mcm nama Arab gak ye.. Ni mesti Pak Sheikh yg tolong kasi nama 😀

    Reply to this comment
  3. faizal

    May 26. 2014

    ananasun (bahasa arab) = nenas (bahasa melayu)

    Reply to this comment
  4. Hero Borneo

    May 26. 2014

    cantik nama tu..sedap disebut dan sedap pula dimakan!

    Reply to this comment
  5. Raudzah

    May 26. 2014

    Wah meriah malam ni..Ada libresse, whisper & libresse lagi..

    Reply to this comment
  6. puteri kasih

    May 27. 2014

    Puteri lebih suka makan nenas sebegitu berbanding buat jus 🙂

    Reply to this comment
  7. puteri kasih

    May 27. 2014

    meriah malam ni…whisper, nestum dan lactacyd 🙂

    Reply to this comment
  8. Hafizul

    May 27. 2014

    Suka makan ini ananas…tambah-tambah yang jeruk tu..letak dalam peti ais..emm baru tahu akan kelebihan ananas ni..terima aksih suri kongsikan..

    Reply to this comment
  9. ema

    May 27. 2014

    baru dengar pertama kali nama ananas ni..biarpun nama dah dekat dengan nanas.

    Reply to this comment
  10. nOesuhaimi

    May 27. 2014

    nama saintifik dekat2 sama ngan nenas…jarang makan nenas..biasanya makan macam tu jer…

    Reply to this comment
  11. nOesuhaimi

    May 27. 2014

    lactacyd for u 🙂

    Reply to this comment
  12. limie Shaklee

    May 29. 2014

    saya suka makan nanas, 🙂

    Reply to this comment
  13. Fiza Rahman

    Jun 03. 2014

    Suka jus. Sbb klo makan nanti lidas jadinya.

    Reply to this comment

Leave a Reply