Kisah Tetamu Allah : Kucing / کوچيڠ

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Kisah Tetamu Allah : Kucing / کوچيڠ hari jumaat yang sungguh indah. Selepas selesai menghantar anak ke sekolah Suri terus ke pasar mini untuk membeli serba-sedikit barang dapur untuk menu makanan tengahari nanti.

Kruk..krik.. perutku mula mula menerbitkan rasa lapar

Suri pun berjalan menuju ke gerai yang menjual menu sarapan pagi. Nasi lemak campur dengan ayam masak rendang 😉 . Usai membeli Suri pun pulang semula ke tempat meletak motosikal.

Masyallah alangkah terkejutnya Suri melihat badan kucing itu tersiat dan kelilingnya terdapat tanda kemerahan-merahan. Rasanya kesan akibat kulitnya di siat. Itu yang adanya kesan kemerahan keliling kulit dan bulunya yang tersiat itu pula terdapat tompok-tompok hitam dan putih.  Ya Allah.

Masa Suri duduk atas motosikal a.k.a Mr White untuk pulang ke rumah rasa hati ini ingin mentiskan air mata hendaknya apabila melihat keadaannya seperti itu.

Angkara siapakah itu?

Dalam hati mencuba berfikir kalau kulit manusia di siat begitu tentu kita merauang semahu-mahunya. Allah Hu Akbar.

Kisah Tetamu Allah : Kucing Suri berharap agar kucing akan dapat tempat berlindung yang baik jauh dari orang yang berniat jahat atau perkara yang boleh membawa dia kepada keburukan.

Anda ada kisah sedih atapum gembira bersama kucing? mohon di kongsikan bersama Suri. Thnks! 😉 🙂 😛


Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

25 Responses to “Kisah Tetamu Allah : Kucing / کوچيڠ”

  1. belajar online

    May 02. 2014

    manis nya tuh kucing jadi guemees

    Reply to this comment
  2. Khairul Zamri

    May 02. 2014

    Cerita menarik pada hari Jumaat yang indah ini., Terma kasih

    Reply to this comment
    • Suri

      May 02. 2014

      kisah yang mudah lepas pulang terus update heee..insyallah akan ada kisah yang lain lagi bakal di sajikan “kisah tetamu allah”

      Reply to this comment
  3. Anak Askar Pencen

    May 02. 2014

    Ada orang memang sayang sangat-sangat dengan kucing ni. Tapi bila dah banyak sangat bela kucing sampai terlepas berak merata-rata kat laman rumah jiran, memang mendatangkan rasa kurang senang. Kalau nasib baik, mungkin sesetengah jiran boleh bersabar.

    Tapi, kalau terkena pada yang kurang sabar, mungkin kezaliman boleh berlaku.

    Reply to this comment
    • Suri

      May 02. 2014

      yalah..macam umh saya tak pasti mana dia datang.pagi-pagi dia akan berak lama umah saya dekat dengan pasu pulak tu.dah saya ni rabun kalau klr umh buang sampah..sirma bunga buat terpijak habislah..dha baunya kuat.tapi sabar jelah..walaupun saban tahun mengadap. itu ada dlm blog ini cara nak elak kucing berak kehk..keh..

      saya rasa kucing liar agaknya kucing yang ta bertuan.sebagai muslim kitalah kena kawal sifat marah dan sabar ya.kalau tak sah kita akan mudha hilang pertimbangan.

      Reply to this comment
  4. Akmal Zaidi

    May 02. 2014

    Gambar kucing comel…

    lari dengan tajuk…

    Reply to this comment
  5. MissPuan Yati

    May 02. 2014

    Kasihi kucing, jangan zalimi kucing, malah mana-mana haiwan pun. Mereka pun ada rasa sakit macam kita 🙁

    Reply to this comment
  6. Camera Bag

    May 02. 2014

    saya sangat menyukai kucing, hewan yang lucu dan Nabipun juga sangat menyayang kucing…

    Reply to this comment
  7. puteri kasih

    May 02. 2014

    alahai kesiannya kucing tu suri…mudah-mudahan ada yang akan membantunya

    Reply to this comment
  8. puteri kasih

    May 02. 2014

    ketuk darlie dan olay untuk my sahabat 🙂

    Reply to this comment
  9. Bahrain

    May 03. 2014

    Mungkin kucing tu gaduh dengan kucing lain tak samapi tersiat macam tu. Seram pula dengar siat ni.

    Reply to this comment
  10. Raudzah

    May 03. 2014

    Kesiannya kucing tu…sapalah punya kerja tu ya..dia gaduh sama-sendiri agaknya kot..

    Whisper & darlie for you..

    Reply to this comment
  11. Tehr

    May 03. 2014

    kena siram air panas ke?
    kesian kucing tu

    Reply to this comment
  12. zik

    May 04. 2014

    kucing haiwan kesayangan rasullullah…

    Reply to this comment
  13. Denaihati

    May 04. 2014

    kucing tu bergaduh ke atau angkara manusia yang kejam dan tak berperikemanusiaan.

    Reply to this comment
  14. akubiomed

    May 05. 2014

    Kesian dengan nasib kucing tersebut. Kucing juga adalah mahkluk Allah.

    Reply to this comment
  15. Hafizul

    May 06. 2014

    Emm ramai yang suka aniaya kucing..entah la..kat mana salahnya pun tak tahu lah..dia bukannya ada akal pun..haha..kan suri..semoga cepat sembuh lukanya..

    Reply to this comment
  16. brohantu

    Jun 06. 2014

    selalu lihat kucing mati di langgar kat jalan..

    Reply to this comment
  17. Terimakasih atas artikel yang menarik ini

    Reply to this comment
  18. tas kamera bodypack

    Oct 17. 2014

    nambah gan, hamba allah yang suka kucing, abu hurairah

    Reply to this comment

Leave a Reply