Bertelur Besar

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Bertelur Besar? Kalau ada nasi lemak wajib ada telur mata kerbau erk..Kalau makan nasi panas  jika di gandingkan dengan telur dadar itu cukup mengenyangkan..Apa lagi layan telur goreng cicah bersama kicap cap kipas udang gua layankan sahaja tanpa soal bicara dalam kandang mahkamah!

DIY Kuih- muih

Sudah malas berkata tentang bertelur besar hiii telur ayam ini. Apa yang pasti kalau masak telur dadar wajib katanya di hiris bawang comel-comel maka kaedahnya rasa lebih garing dan rangup gitu.

Tahukah anda bahawa sang ayam akan menghasilkan TELUR yang lebih besar sekiranya hari sentiasa di waktu siang.

Resepi telur apakah yang mudah dan cepat di sediakan sekiranya anda terkurang bahan masakan di dapur/ peti ais?



Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

49 Responses to “Bertelur Besar”

  1. puteri kasih

    Apr 30. 2014

    resipi telur yang paling simple saat tak cukup bahan dalam peti ais…telur masak kicap…hehehe

    Reply to this comment
  2. Ammar

    Apr 30. 2014

    Tiba-tiba terbayang nak makan nasi lauk telur mata+kicap+budu. Sedapnya.. BUdu tu perah asam limau dan letak lada sikit.. Pergh!!!

    Reply to this comment
  3. azlanvai

    Apr 30. 2014

    Telur mata kerbau.. besar kerbau ha..

    Reply to this comment
  4. nurmisnan

    Apr 30. 2014

    Ohhh kalau saya hanya ada telur saja dalam peti
    Saya goreng dan makan dgn nasi + lada potong +kicap

    Secondly = rebus buat Sambel simple

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 30. 2014

      orang akan wajib lada potong baru makan tak jemu.yer ker?

      uh sedaplah pula.saya tgh piki nak masak apa hari ni heee ..thnks sis

      Reply to this comment
  5. Raudzah

    Apr 30. 2014

    Sedapnya telur mata kerbau tu..tapi kita tak makan yang separuh masak..tak best…

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 30. 2014

      kita tengok keadaan gak heee… dulu tak suka skrg suka nak kalau makan dengan nasi lemak atau nasi goreng kampung

      Reply to this comment
  6. Raudzah

    Apr 30. 2014

    2 DIGIs for you dear..

    Reply to this comment
  7. Myra Jay

    Apr 30. 2014

    Sedap tu, makan telur mata versi telur goyang lepas tu tabur serbuk lada 😉

    Reply to this comment
  8. KesumaAngsana

    Apr 30. 2014

    KA lebih suka telur dadar.. hehehe nampak lebih besar dari telur mata kan !

    Reply to this comment
  9. Hafizul

    Apr 30. 2014

    Paling best…goreng buat telur mata kerbau aje..makan ngn kicap dan nasi..perghh memang sedap..haha

    Reply to this comment
  10. DuniaMaklumat

    Apr 30. 2014

    Saya suka juga makan telur selalu juga makan telur malam2 bila tak de lauk

    Reply to this comment
  11. Tehr

    Apr 30. 2014

    suka telur dadar
    lagi garing lagi sedap

    Reply to this comment
  12. Ummi Hanie

    Apr 30. 2014

    klu tak telur mata, telur dadar pastinya atau telur masak hancur digandngkan dgn sos…. dan lada sulah jika suka 🙂

    Reply to this comment
  13. amirulfaiz

    Apr 30. 2014

    Telur goreng. Paling cepat disediakan. 🙂

    Reply to this comment
  14. ema

    Apr 30. 2014

    paling mudah goreng atau rebus jer..pastu cicah kicap….tak pun telur masak pedas

    Reply to this comment
  15. encikarman

    Apr 30. 2014

    rebus, letak dlm periuk nasi jer selepas air mendidih.

    Reply to this comment
  16. azwan

    Apr 30. 2014

    masa zaman belajar duduk rumah sewa. telur dadar dah macam jadi lauk wajib. nasi putih+telur dadar+maggi kari…heaven rasanya..

    al maklumlah, zaman belajar bukan ada duit poket sangat. kena berjimat selagi yang boleh

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 30. 2014

      ah, kalau bujang begitu bab mee kari cap maggi memang popularkan heee.. rasanya dah jadi rutin harian nak pula time tu assignment tengah berlambak nak exam bagai heee

      Reply to this comment
  17. Denaihati

    May 01. 2014

    Telur pembuka selera, bulan puasa nanti stok kena tambah banyak-banyak.

    Reply to this comment
  18. zik

    May 01. 2014

    ingatkan telur unta tadi..hehe …

    Reply to this comment
  19. akubiomed

    May 01. 2014

    Terbayang telur dadar sahaja. 🙂

    Reply to this comment
  20. belajar online

    May 02. 2014

    telur di rebus dah paling nak tu

    Reply to this comment
  21. Kamal Mustafa

    May 03. 2014

    Nak lagi besar, pakai telur 2 biji. Baru ngam. 2 biji mata. hehehe

    Reply to this comment
  22. sweetkurma

    May 04. 2014

    sedapnya telur dadar
    tak tahu pulak kalau bertelur siang ianya lebih besar

    Reply to this comment
  23. Anim

    May 16. 2014

    Telur besar waktu siang. Baru tau…agaknya seba tu lampu sering terpasang di kawasan ternakan ayam..hihi

    P/s kalau express, anak2 saya minta selur sambal hancurle jawabnya

    Reply to this comment
    • Suri

      May 16. 2014

      wah anak suka sambal telur hancur ya.sedap tu.saya suka makan.tapi untuk suami dia kurnag gemar.

      Reply to this comment

Leave a Reply