Kenali Waktu Yang Sesuai Menggunakan Losyen

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Semasa bayi si ibu gemar memakaikan kita losyen bayi. Bagi ibu bayi dan pewangi serta pelembut ini bertujuan untuk melindungi kulit mereka agar lebih terpelihara dan sentiasa nyaman apabila di belai.

Namun begitu apabila era teknologi beralih ke zaman losyen tangan, losyen badan tidak terhad untuk bayi dan kanak-kanak sahaja kini golongan dewasa juga sudah boleh menggunakan pelbagai jenis produk losyen dalam dan luar negara berserta dengan manfaat losyen itu sendiri.

Tapi tahukah anda bilakah waktu yang paling sesuai untuk anda menggunakan losyen pelembab tersebut?

  • Waktu yang paling bagus di manfaatkan sejurus selepas mandi.
  • Sapulah losyen ke seluruh tubuh anda kerana di katakan kulit yang masih dalam keadaan lembab akan dapat menyerap khasiat losyen dengan lebih berkesan berbanding pada waktu kulit anda kering.

  • Bukan itu sahaja malahan bagi pandangan Suri juga mengenakan losyen pada bahagian kulit juga akan mampu mengekalkan kesegaran dan keharumannya semasa memakainya.

Jadi tidak hairanlah kebanyakan produk penjagaan badan sekarang memang tersedia dalam pelbagai jenis haruman dan khasiatnya untuk tubuh.

Pendek kata asal ada duit semua produk boleh di beli untuk tujuan menjaga dan mencantikkan kulit asal anda seorang yang bijak dan teliti dengan pemilihan produk.

Pstt.. Pastikan produk tersebut haruslah berstatus halal dan selamat di gunakan ya.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

34 Responses to “Kenali Waktu Yang Sesuai Menggunakan Losyen”

  1. faizal

    Apr 02. 2014

    oo…baru tahu ada masa untuk pakai losyen..terima kasih

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 04. 2014

      boleh pakai bila masa kita suka tapi ini cadangan antara waktu yang sesuai dan paling baik di sarankan
      sama-sama kembali

      Reply to this comment
  2. Sis Vee

    Apr 02. 2014

    lepas mandi pakai … harum jer badankan .

    Reply to this comment
  3. Ismail N

    Apr 02. 2014

    Dulu-dulu kawe selalu pakai sebelum turun padang main bola atau hoki. Takut badan jadi gelap he he..

    Reply to this comment
  4. Strider

    Apr 02. 2014

    saya amat jarang guna losyen sbb bila sapu nanti badan rasa cam berminyak..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    Reply to this comment
  5. puteri kasih

    Apr 03. 2014

    puteri kalau sapu losyen kat tangan dan kaki je 🙂

    Reply to this comment
  6. puteri kasih

    Apr 03. 2014

    ford untuk suri 🙂

    Reply to this comment
  7. syamila

    Apr 03. 2014

    yg penting halal dan selamat…. 😉

    Reply to this comment
  8. Mizz Aiza

    Apr 03. 2014

    aiza selalu pakai losyen macam puteri kasih juga.. hanya di tangan dan kaki je.. kalau pakai kat leher ke jadi gatal dan rimas bila berpeluh.. 3kali ford.. 😀

    Reply to this comment
  9. raudzah

    Apr 03. 2014

    Kita selalu pakai losyen dekat tangan & kaki sebelum tidur…tak ada gangguan..

    Reply to this comment
  10. Dkna Abza

    Apr 03. 2014

    dkna bukan penggemar losyen..hehehe

    Reply to this comment
  11. khairul asrol

    Apr 03. 2014

    saya tak ada anak lagi. anak buah mungkin dalam masa terdekat insyaallah. nanti saya kongsikan dengan kakak ipar saya tentang ni/ sapu lepas mandikan bayi ye. okay noted! 🙂

    Reply to this comment
  12. Mizz Aiza

    Apr 03. 2014

    kalau pakai pada waktu yang sesuai barulah losyen akan bertindak secara efektif kan.. sekarang yang keluar semua burung biru..

    Reply to this comment
  13. AUC

    Apr 04. 2014

    ooo gitu, ada masa jg yek…

    Reply to this comment
  14. Fiza Rahman

    Apr 04. 2014

    Baru tau. Pakai losyen pon tak selalu. Bergantung pada keadaan ☺

    Reply to this comment
  15. atie

    Apr 04. 2014

    Thanks for info dear..ahaa..sy pki losyen ikut igt saya je..hihi..btw nk share buat masker paling mudah..:) free2 tgk ye..http://bit.ly/1hcipo1

    Reply to this comment
  16. syukur

    Apr 05. 2014

    Waahh,saya malahan tidak pernah memakai losyen.

    Reply to this comment
  17. bimbingan belajar

    Apr 07. 2014

    terimakasih atas tips nya semoga bermanfaat untuk kita semua yang membaca artikel ini

    Reply to this comment
  18. KesumaAngsana

    Apr 07. 2014

    duk office sejuk giler mcm KA ni mmh kena apply losen sentiasa kalau idak abis kematulah kulit mak ni… hehehe doen nuffnang yer

    Reply to this comment
  19. Hafizul

    Apr 08. 2014

    Ha ah..biasa tengok isteri pakai lepas mandi..dan sebelum masuk tidur..

    Reply to this comment
  20. bimbel online

    Apr 15. 2014

    is it ok for evry day useing?

    visit our link
    http://www.ilmci.com

    Reply to this comment
  21. Shaima

    Jul 07. 2015

    Betul,lepas mandi, sebaik sahaja keringkan badan terus sapu dengan sekata. barulah hasil nampak cepat 😀

    Reply to this comment

Leave a Reply