Cara Mengelakkan Kucing Membuang Hajat 소금소금

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Bukan tidak suka tapi bila saban hari hidung ini asyik terhidu sahaja baunya memang serius rasa mual dan loya mula menjelma. Geramlah tersangat tapi bagaimana cara ingin mengelakkan kucing ini membuang hajat najis di tanah halaman rumahku.

Modul Membuat Baju Kurung Moden A-Z

Bahan-bahan yang terbaik bagi mengelakkan kucing ini membuang sisa makanannya:-

1) Garam atau 소금

Caranya taburkan garam di sekeliling taman mini. Rumah Suri memang ada taman mini a.k.a sekangkang kera tanah. Kalau boleh tabur atas permukaan tanah bagi tebal. Jangan sesekali tabur malu-malu kucing ya. Tabur dan tabur keliling sampai rasa puas hati hee..

Oh tidak! lepas ni nak melepas dekat mana?

Oh tidak! lepas ni nak melepas dekat mana?

Simpulannya:

Kucing akan teragak-agak memijak port lepaknya sebab garam ini lama-kelamaan ia akan cair. Hais..bila garam itu terkena cahaya panas teriklah. Biasanya apabila garam akan cair ia akan mudah melekat pada kulit badan kucing. Kalau garam tidak cair sekalipun garam / 소금 tetap melekat pada badan dan tapak kakinya juga. Serius ia akan menjilat garam 🙂 .

Teknik Mudah Membuat Baju Melayu

Kami Agen Cari Jodoh !!

Kalau dia masih berani dia akan datanglah. Mengikut pemerhatian Suri dia serik haa.. 😉

Petua mengelakkan kucing ini membuang najis bukan bermakna kita membenci tapi untuk mengelakkan orang lalu -lalang halaman rumah Suri sambil menutup hidung ahaks..apa lagi tuan ruamhnya huhu..

Kedua..er sediakan..

 

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

25 Responses to “Cara Mengelakkan Kucing Membuang Hajat 소금소금”

  1. Mizz Aiza

    Mar 30. 2014

    menarik petua ini untuk dicuba suri.. jiran aiza ni pandai bela kucing, tapi dibiarkan buang hajat di depan rumah jirannya pula.. boleh cuba petua ni nanti.. 😀

    Reply to this comment
  2. Mizz Aiza

    Mar 30. 2014

    kalau dia menjilat garam tu apa jadi suri? kasihan juga dia kan macam tu.. 3kali digi, 3kali tesco..

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 03. 2014

      baan akan melekitlah heeee..mula dia tak akan perasa tapi dia akan rasa badan dia melengas jer.bila dia jalan-jalan mesti garam yang melekat dekat bulu/badan dia akan di tiup angin pastu akan jadi cair kalu kena cahaya matahari tu akan timbul rasa tak selesa pada dia nanti

      apanak buat kt kawasa umh suri ada sahaja kucing. kalau kata dia duduk nak tidur oklah tapi kekadang bila dia berak merata atas tanah..cakarnya kereta sakit gak jiwa huhu..

      bte dia makhluk Allah juga itu salah satu habitat dia nak buat macma mana. tak akan kita nak dera dia pula pakai kaedah kejam heee..wahualam.

      Reply to this comment
  3. puteri kasih

    Mar 31. 2014

    kalau letak garam..garam terkena kat pokok bunga habislah mati pokok bunga tu nanti

    Reply to this comment
    • Suri

      Apr 03. 2014

      poko bunga saya semua dalam pasu.tak tahu garam boleh matikan pokok bunga. btw ptr letak garam dekat atas tanah atas atas simen jangan letak dekat dengang pokok bunga sudahlah 🙂

      Reply to this comment
  4. puteri kasih

    Mar 31. 2014

    tesco dan lenovo untuk suri 🙂

    Reply to this comment
  5. mrhanafi

    Mar 31. 2014

    bagus petua ini..memang geram juga kalau kucing sebarang sahaja lepaskan hajat di tempat orang!

    Reply to this comment
  6. faizal

    Apr 01. 2014

    salam

    baru pertama kali tahu petua ini..terima kasih berkongsi

    Reply to this comment
  7. Motivator Kota Malang

    Apr 01. 2014

    trimakasih atas artiukelnya yang berjudul ” Cara Mengelakkan kucing membuang hajat ”
    saya dari Indonesia , jadi kalau komentar saya pakai bahasa Indonesia .
    saya sangat senang dengan artikel anda sangat menarik untuk dibaca 🙂

    Reply to this comment
  8. anif

    Apr 01. 2014

    Menarik untuk dicuba ni. Kosnya pun tak tinggi 🙂

    Reply to this comment
  9. Myra Jay

    Apr 01. 2014

    Owh tabur garam ye.. baru tahu ni.. TQ tau 😀

    Reply to this comment
  10. azlanvai

    Apr 01. 2014

    Lah.. murah sungguh cara ni.. hehe

    Reply to this comment
  11. Raudzah

    Apr 01. 2014

    Ooo macam tu ya..nanti kita ciba..he..he. thanks suri..

    Reply to this comment
  12. Raudzah

    Apr 01. 2014

    isi dua tabung untuk Suri..tak ada yang menarik..

    Reply to this comment
  13. Ismail N

    Apr 01. 2014

    Adehh, abis kat mana dia nak solat hajat .. errr buang hajat. Takkan kat rumah kawe lak.. siannya kucing itu.. 😀

    Reply to this comment
  14. Pendekar Berkuda

    Apr 02. 2014

    Part garam tu memang banyak benda boleh guna. hehehe

    Reply to this comment
  15. ema

    Apr 02. 2014

    akak tak pelihara kucing. tapi selalu kucing membuang najis depan rumah…akak letak cili kering…pun menjadi

    Reply to this comment
  16. zik

    Apr 03. 2014

    Kalau kucing sendiri boleh train dari kecil, kucing owner lain terpaksa lah tabur garam

    Reply to this comment
  17. Hafizul

    Apr 08. 2014

    Ooo kucing takut garam ekk..nanti leh cuba ni..terima kasih suri kongsikan..hehe

    Reply to this comment
  18. Bad

    Oct 25. 2014

    Tq cik atas infonya. 1st time saya dengar. Boleh jugak saya praktikkan nanti.
    Mungkin saya boleh kongsikan satu cara untuk menghalau kucing berak merata ni. Lebih2 lagi bukan kucing kita sendiri, tapi kucing liar atau mendatang. Harap2 dapat selesaikan masalah semua.
    Boleh cuba gunakan produk “Cat Repellent” dari Jepun ni. Produk ni bila letak akan keluarkan bau yang menyebabkan kucing tak selesa & lari.
    Yang bukan sahaja murah & mudah tapi tak menyeksa binatang. Produk ni ada saya nampak di website ni
    http://www.tenringgitshop.com
    Selamat mencuba yer.

    Reply to this comment

Leave a Reply