Panggilan Manja Suami Isteri Pipi Merah Delima

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Panggilan manja suami isteri ia bukan di pinta namun bukan pula untuk meraih simpati tapi mengharapkan bait-bait yang hadir akan sulam dengan kemanisan bukan dengan naluri kontang seperti diri ini hidup sendiri hakikatnya kini hidup berdua.

Asyik-asyik panggil manja suami isteri ibu, mama, abe, i, u, kau, aku, cubalah panggil saya dengan seruang nyata dan jelas “sayang” ke itu pasallah saya pun malas nak mari dekat dengan awok..

Datang  bukan dengan penuh perasaan cinta sewaktu kita sedang hangat bercinta tapi kerana suami memanggil boleh.

Waktu derai hati hampir punah aku titipkan ia agar bercatum kembali. Sambil beristifar menandakan diri ini begitu kerdil pada mataNYA dengan hasutan sang derhaka pada hamba ini yang sedia lemah..

Eh salah suami bak kata “kawan” nak bagi ayat sedap macam pertama kali bercin..cin..cinta..A.B.A.N.G., baby, cayang lain nama timangan manis seperti susu sejat F&N kirim salamlah.

Kata Ray  “Kalau ada bertuah badankan”

Kata Suri “Ah..”

Kata suami luar sana “ada aku kisah”

Kata blogger “………….”

Kata isteri “Saya ambil kisah”  jadi pasal itulah saya terus call geram dengan panggilan itu abang ini tidak best langsunglah. Panggil sayang terus di pendekkan umurnya menjadi “yang” agaknya lagi lama kita berkahwin terus tak nampak bayang. Silap makan tahun akan di panggil  saya laling  lama-kelamaan seru saya boling. Apa ingat saya ini boling ker?

..Sesekali saya pernah berfikir sambil duduk melepak atas pokok batang kelapa yang telah kerat membulat..

“Jangan sampai satu masa pasangan anda menukar nama seru  anda sebagai “Mak Kiah oiii”  Pak Aji, Bang aji… ataupun nama sindiran, gurau panggilan manja sudahlah” Aku mula tersenyum kelat.

Walaupun dalam hati terus berkata adakah dia memerli aku walaupun tiada niat untuk bermaksud begitu mestikah  dalam perhubungan seharian dan akan datang ia akan berlalu bergitu suram dan hambar.

cara buat kocek baju melayu

Panggil isteri dengan nama “tidak romantik” serius anda tidak havoc. Memang sebahagian dari pasangan diluar sana ada yang jenis tidak kisah akan seruan manja yang suami atau isteri panggil, malah ada kata saya tidak perlu romantik dalam perbualan, perbuatan tapi mencukupi layanan dan dia sudah semestinya tahu “bahawa saya sayang akan dia sampai bila-bila”. Tapi adakah anda merasa berbaloi bagi pihak anda?

Maaf ya bukan sandaran nama panggilan romantis hanya sesuai bagi pihak  wanita yang bergelar ibu, isteri anda tapi bagi pihak lelaki juga memerlukan perasaan  sama juga.

Haisy..

Jika tidak masakan sanggup anda makan di luar restoran salah satunya anda pasti anda akan mendapat layanan dari  si  penghulur menu “abang” nak makan apa. Jadi bayangkan jika gadis atau lelaki tersebut tiada nilai santun dan “pemikat seruan yang lemah lembut pendek kata di berikan panggilan layanan yang kurang baik masakan anda akan katakan itu adalah kedai makanan atau minuman terakhir akan anda kunjungi. Tidak bukan. Sebab layana panggil seorang perempuan di seru “abang” tambah pula dengan lentok tubuh bukan main manis pasti hasrat anda untuk terus datang ke kedai tersebut  akan lebih dari sekali. Itulah betapa bisanya ayat seru penguat pengikat pekerja restoran dengan pelanggannya katakan panggilan pukau untuk merundum jiwa pelanggan. Manis dan menusuk gitu.

Misalannya bagi kaum perempuan pula jika dia ingin membeli topup, membungkus makanan dapatlah pula pujian dari tuan kedai “adik manis” pendek kata pujian seru nakal adik comel mahu apa, hai si cantik dan sebagainya seruan panggilan nama terbaik pastilah hati si dara sunti or mak orang sekalipun tahu itu trick memikat pelanggan tapi dalam masa sama ia berjaya memikat pelanggan untuk terus datang ke kedai tersebutkan. Sebab apa kerana pengerasnya adalah panggilan manja itu sendiri.  Walaupun ada sedia maklum hari-hari pakaian yang anda pakai nampak biasa namun mesih tetap dalam hati anda akan rasa di hargai 🙂 di hormati.

mencari pendapatan tambahan

Begitulah tidak salah andai salah satu pihak dari anda menurunkan rasa ego untuk bermanja dengan pasangan  dengan seruan yang indah kerana anda telah pun sah  diciptakan untuk bekasih sayang apa lagi itu juga salah satu perkara sunat dalam perkawinan yang sering Rasulullah s.a.w lakukan pada isterinya Aisyah : Ya Humaira itu bahasa Arab, artinya pipi merah delima atau yang pipinya kemerah-merahan.

Wahualam.

Apa panggilan manja suami isteri anda?

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

23 Responses to “Panggilan Manja Suami Isteri Pipi Merah Delima”

  1. Anak Askar Pencen

    Mar 28. 2014

    Walaupun sudah bertahun mendirikan rumah tangga, saya masih lagi maintain memanggil panggilan manja terhadap isteri.

    Tak tau la pula dimasa depan, kot-kot nanti dah bertukar menjadi ‘mak budak’ macam Pendekar Mustar. Haha

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 29. 2014

      haa kalau boleh tak mahu begitu kita tak cemburu tengok orang lain seru nama suami isteri panggilan manja heee… tak kan masa bercinta jer kot heee

      Reply to this comment
  2. Mizz Aiza

    Mar 28. 2014

    tentu rasa bahagia bila saling sayang menyanyangi walaupun sudah bertahun berkahwin..

    Reply to this comment
  3. Mizz Aiza

    Mar 28. 2014

    semua burung biru yang keluar petang ni..

    Reply to this comment
  4. Fiza Rahman

    Mar 28. 2014

    Husband panggil kita guna nama jer. Nama manja lah…hehe..

    Reply to this comment
  5. Raudzah

    Mar 28. 2014

    Nanti kita fikirkan apakah panggilan manja kita ya…Hmm..

    INTI & INTI for you dear…

    Reply to this comment
  6. Sis Vee

    Mar 29. 2014

    Rasulullah tak pernag panggil isterin2nya dgn panggilan umi ibu atau yg sewaktu dgnnya . baginda gunakan panggilan manja seperti si pipi merah … org kita blm kahwin dah ber papa n mama bagai … ermmm … sis panggil colgate , digi dan berpesta ford kat sini .

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 29. 2014

      itu kita harus sandarkan pada nila-nilai dalam rumahtangga tapi ornag buat derk sabar jelahkan..

      memang model itu yang terbaik sepanjang zaman 🙂

      Reply to this comment
  7. Pendekar Berkuda

    Mar 29. 2014

    Belum berkahwin lagi ni. Tapi dah kena fikirkan ni. hehehe

    Reply to this comment
  8. profhariz

    Mar 29. 2014

    Boleh jadi rujukan untuk masa mendatang ni. hehehe

    Reply to this comment
  9. akubiomed

    Mar 30. 2014

    Wanita suka dipuji. Hendak mengeratkan hubungan suami isteri selalu memuji pasangan.

    Reply to this comment
  10. Motivator Kota Malang

    Apr 01. 2014

    trimakasih atas artikelnya yang berjudul ” panggilan manja suami isteri pipi merah delima ”
    saya dari Indonesia , maaf kalau saya komentar pakai bahasa Indonesia 🙂
    wanita yang baik ituu adalah wanita yang dapat membahagiakan suaminya 🙂

    Reply to this comment
  11. ema

    Apr 02. 2014

    sebelum dpt anak panggil abang anja…tp dah ada anak nie pangill yah dan mama jer…hehehe

    Reply to this comment
  12. faizal

    Apr 02. 2014

    Rasulullah SAW sendiri panggil isterinya dengan panggilan manja.

    Reply to this comment
  13. Hafizul

    Apr 08. 2014

    Ya..ego kadang2 biarlah bertempat..saya panggil sayang aje..kahkahkah

    Reply to this comment
  14. bimbel online

    Apr 17. 2014

    bener banget ituh…

    visit our link
    http://www.ilmci.com

    Reply to this comment
  15. ibusara

    Oct 25. 2014

    lelaki yang baik adalah lelaki yang baik pada isterinya…

    panggilalh yang baik2.. x susahkan… buang skittt je ego tu..

    🙂

    Reply to this comment

Leave a Reply