Biar Miskin Hal Dunia Tapi Kaya Hal Akhirat

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Hampir semua orang mengimpikan. Jadi siapa tidak berkehendakkan itu memanglah amat rugi.

Kehidupan di dunia bukan tidak boleh di nikmati langsung tapi biarlah harus lebihkan akhirat bukan kerana tidak menjiwai tapi yang akhirat itulah akan kekal. Orang yang baik amalannya kesudahan akan bahagia di sana.

Jadinya tidak salahkan jika kita tamakkan untuk akhirat bagi diri sendiri. Manakala dunia kita jalani dengan kesyukuran tapi hati-hati dan waspada selalu.

Wahualam.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

16 Responses to “Biar Miskin Hal Dunia Tapi Kaya Hal Akhirat”

  1. W.R

    Mar 21. 2014

    Kadang-kala kemanisan dunia membuat kita leka… saya pun sama..

    Reply to this comment
  2. Mizz Aiza

    Mar 21. 2014

    perlu seimbang dunia dan akhirat.. bagus artikel suri buat ini.. salam jumaat..

    Reply to this comment
  3. Mizz Aiza

    Mar 21. 2014

    sekarang ni ramai yang tak sanggup miskin di dunia.. harini semua tabung langsung tak keluar la suri.. hutang dengan suri dulu..

    Reply to this comment
  4. Sis Vee

    Mar 21. 2014

    mencari dunia untuk bekalan akhirat … bekalkan mcd , colgate n tesco kat suri .

    Reply to this comment
  5. Fiza Rahman

    Mar 21. 2014

    Betul tu suri. Org skang ni ramai yg kejar duniawi. Peringatan buat diri sendiri juga.

    Reply to this comment
  6. Anak Askar Pencen

    Mar 21. 2014

    Dunia ini cukup je keperluan untuk kesemua umat manusia, namun, ketamakan manusia itu sendiri yang membuatkan segalanya tidak pernah cukup.

    Reply to this comment
  7. Raudzah

    Mar 21. 2014

    Exactly dear…Kalau boleh semua orang nak dua-duakn. Kaya di dunia dan kaya di akhirat…In Shaa Allah…

    Reply to this comment
  8. Raudzah

    Mar 21. 2014

    Rise of Mhytos & Queen Sound for you..

    Reply to this comment
  9. akubiomed

    Mar 22. 2014

    Alam satu lagi akan kekal selama-lamanya.

    Reply to this comment
  10. Mizz Aiza

    Mar 22. 2014

    kena seimbang dunia dan akhirat.. nak menabung semua burung biru je terbang hari ni suri.. nanti aiza datang lagi kalau ada tabung best..

    Reply to this comment
  11. cik lisa

    Mar 22. 2014

    seimbangkan kedua-duanya, insya Allah 😀

    Reply to this comment
  12. Hafizul

    Mar 23. 2014

    Hehe..thanks suri..tak apa..miskin dunia setakat hayat ni jer..tapi miskin akan harta akhirat ni merana sampai ke sudah…

    Reply to this comment
  13. Pendekar Berkuda

    Mar 24. 2014

    InshaAllah itu yang kita nak..

    Reply to this comment
  14. ajumohit

    Mar 26. 2014

    banyakkan membaca Alquran dan merasa ketenangannya, hayati maksudnya insha allah hidup terpelihara insha allah

    Reply to this comment
  15. profhariz

    Mar 26. 2014

    InshaAllah. Terima kasih untuk peringatan dan ingatan ini.

    Reply to this comment
  16. Motivator Kota Malang

    Apr 01. 2014

    trimakasih atas artikelnya yang berjudul ” biar miskin hal dunia tapi kaya hal akhirat ”
    memang betul itu , meskipun miskin harta tapi kalau kaya akhirat 🙂

    Reply to this comment

Leave a Reply