Perjalanan Dan Bekalan Sepetang Bersama Blogger 2014

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Perjalanan Dan Bekalan Sepetang Bersama Blogger 2014 yang jauh memerlukan kita mempunyai sumber kewangan yang mencukupi. Namun begitu ia bergantung pada jarak, masa dan berapa lamakah kita menginap di sesuatu tempat yang ingin di tuju.

7/3/2014 Suri sudah mula gerak ke Kuala Lumpur. Satu plan tak di jangkakan pada permulaanya. Tapi bila sudah mendapat lampu hijau dari dia apa lagi gua jadi singlelah sekejap hanya untuk beberapa hari sahajalah. Yelah seperti kata dalam entri sini atau  ini .

Tiket bas Amanjaya-Pudu Sentral

Tiket bas Ipoh Amanjaya-Pudu Sentral

Pernahkah anda merancang membawa menu makanan yang perlu di bawa bersama-sama semasa ada ingin ke luar dari rumah untuk bergerak ke sesuatu tempat?

Bagi Suri selain wang bekalan makanan yang ringan juga wajib di bawa bersama. Kenapa?

  • Ini sedikit sebanyak dapat menjimatkan wang yang di bawa mengalir ke luar pada hal kita rasa wajar untuk kita kedekut dan berjimat.
  • Mestilah berfikiran jauh jika kita mengalami masalah luar jangkaan maka baki wang inilah yang akan anda gunakan. Di buatnya anda sakit, tiada tempat penginapan yang telah ada tempah tapi sudah penuh, kereta rosak di tangah jalan, kehabisan topup akan menyebabkan anda sukar untuk berhubung dan sebagainya. Jadi waktuilah anda akan mengalami masalah “terdesak”
  • Anda harus berbangga dengan apa anda bawa dari rumah kerana makanan anda dijamin selamat, bersih dan sedap. Jimat sudahlah tentu.

Ini adalah hasil Perjalanan Dan Bekalan Sepetang Bersama Blogger 2014 yang sempat Suri bawa sebelum bergerak ke sana.

Air kosong dan homemade roti gulung hot dog

Air kosong dan homemade roti gulung hot dog

Apple hijau masam. Pencuci mulut katanya boleh bagi tahan lama sikit kalau makan buahan ni ;)

Apple hijau masam. Pencuci mulut katanya boleh bagi tahan lama sikit kalau makan buahan ni 😉

Suri wajib bawa bekalan dari rumah untuk mengalas perut dalam bas. Kerana Suri tahu diri ini kalau lambat makan serius Suri akan cepat pening a.k.a migren.

Perjalanan Dan Bekalan Sepetang Bersama Blogger 2014 tidak kiralah sama ada perjalanan anda terlalu jauh atau pun dekat tapi soal berjimat-cermat itulah harus di taman sejak kecil. Bukannya kita ada wang kita tidak boleh beli apa yang kita kehendaknya tapi gunakan ia pada perkara sepatutnya itu adalah lebih wajar.

Beringat sebelum “kecemasan” bila tiada mungkin agak sukar untuk kita mencarinya kembali.

Anda bagaimana?

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

41 Responses to “Perjalanan Dan Bekalan Sepetang Bersama Blogger 2014”

  1. akubiomed

    Mar 12. 2014

    Perjalanan jauh wajib bawa bekalan walaupun sedikit untuk mengalas perut.

    Reply to this comment
  2. Raudzah

    Mar 12. 2014

    Banyak bekalan tu. Tapi elok juga kan..Kalau tak kena beli jugak kat mana-mana..Nway Gambar please dear…

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 12. 2014

      cuma tiga benda sahaja 😉

      haa tunggu gambar sbb2014 sabar ini baru entri pemanas heee..

      Reply to this comment
  3. Raudzah

    Mar 12. 2014

    Klik To Play & Blue birds for you!!!

    Reply to this comment
  4. Juan

    Mar 12. 2014

    wah suri pun pegi ker

    Reply to this comment
  5. Syazwan

    Mar 12. 2014

    Bila ramai blogger sebut pasal majlis nie , rasa menyesal lak tak pergi .

    Reply to this comment
  6. kakiblog

    Mar 12. 2014

    bagus ada bekalan sendiri..dapat jimat duit

    Reply to this comment
  7. ajumohit

    Mar 12. 2014

    alhamdulillah dapat juga berlaga pipi dgn suri, comel
    n cantik orangnya

    Reply to this comment
  8. Ismail N

    Mar 12. 2014

    Kawe tahan lapar dulu.. sampai sana ready utk ngap kambing panggang… yeahhh..

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 12. 2014

      hee ni saya cerita bertolak hari jumaat bro ismail jenuh gak menapak bawa beg..
      pastu esok sabtu saya just sarapan jer jam 8 pagi.pastu sya lepak klcc heeee terus ke saloma bistro

      Reply to this comment
  9. Mizz Aiza

    Mar 12. 2014

    kena bawa bekalan yang secukupnya jika hendak menaiki bas.. macam aiza kalau naik bas wajib bawa roti da air mineral..

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 12. 2014

      dua benda penting tu hee..kalau beli air kat perhentian plus mahalkan…

      Reply to this comment
      • Mizz Aiza

        Mar 12. 2014

        betul tu suri, memang mahal harganya.. zaman sekarang kita kena berjimat.. semua burung biru lagi suri..

        Reply to this comment
        • Suri

          Mar 13. 2014

          apa boleh di kata kita sabar kalau ilmu dan usaha …kalau tak ada ilmu susah gak nak hidup.tak ada duit lagu tu juga.jadi kedua harus seimbang

          Reply to this comment
          • Mizz Aiza

            Mar 13. 2014

            nak hidup kena aada ilmu.. menabung 2 kali inti dan 3 kali laneige..

  10. Rahmat Ariffin

    Mar 12. 2014

    Jauh perjalanan, luas pandangan. Sekali sekala jalan sorang-sorang demi mencari ilmu dan sahabat baru, best gak tu…

    Reply to this comment
  11. ema

    Mar 12. 2014

    kalau akak pun ada sama..bolehlah kenal suri di alam nyata…

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 12. 2014

      ada ker aduh wajib sih… itulah tak kata datang kalau tka dh mintak no phone siang2 heee

      Reply to this comment
  12. munir ardi

    Mar 12. 2014

    tahniah dah menghadirkan diri dalam SBB 2014 meriah dan banyak kenalan dan ilmu baru XD tak bisa hadir disitu

    Reply to this comment
  13. amiroulfaiz

    Mar 12. 2014

    Wah, bagus, amalan yang bagus, bawa bekal, itu memang terpuji. 😀

    Reply to this comment
  14. Yuyu Atiqa

    Mar 12. 2014

    kak suri yang awesome!
    tak sempat borak haritu..

    kena amalkan tips ni..
    tiqa haritu perut kosong since pagi.. sobs..

    Reply to this comment
  15. puteri kasih

    Mar 12. 2014

    puteri pun kalau jalan jauh naik bas, memang wajib bawa bekalan. Tapi kalau pergi kemana pun, sebotol air wajib ada dalam beg 🙂

    Reply to this comment
  16. puteri kasih

    Mar 12. 2014

    visa dah ada..jomlah kita pergi bercuti 🙂

    Reply to this comment
  17. udafanz

    Mar 12. 2014

    roti gulungnya sepertinya nikmat 😀

    Reply to this comment
  18. Hafizul

    Mar 13. 2014

    Hehe..memang setuju sangat..tambah2 tempat tu bukan tempat kebiasaan kita..memang memerlukan kepada penyediaan ataupun pengalas perut..hehe

    Reply to this comment
  19. Fiza Rahman

    Mar 13. 2014

    Memang wajib lah bawa bekal klo perjalanan jauh kan. Salute lah gan suri. Dari jauh datang tu ☺

    Reply to this comment
  20. Ummi Hanie

    Mar 13. 2014

    bagus begitu suri…

    kalau berjalan bawa anak2 ramai mcm sy pun lagi2lah kena bawa bekal….

    bestnye dpt lampu hijau cik abg !

    Reply to this comment
  21. Ummi Hanie

    Mar 13. 2014

    bagus begitu suri…

    kalau berjalan bawa anak2 ramai mcm sy pun lagi2lah kena bawa bekal….

    bestnye dpt lampu hijau cik abg !

    Reply to this comment
  22. Annisa Biz

    Mar 13. 2014

    perjalanan yg jauh wajib bawa bekal. jimat pun jimat 🙂

    Reply to this comment
  23. encikarman

    Mar 13. 2014

    jauh pun pegi, terbaikk nih..yg dekat tak pegi, pehal kan…

    Reply to this comment
  24. motivator kota malang

    Mar 14. 2014

    terimakasih untuk artikelnya

    Reply to this comment
  25. Azman Ismail

    Mar 14. 2014

    Datang dari mana Suri? bekal mmg jimatkan duit 🙂

    Reply to this comment
  26. Mohd Rasul Abu Hanipah

    Mar 15. 2014

    memang terbaik sbb sanggup datang dari jauh. kalo sy ni event2 jauh tak tentu lagi sanggup ke idak huhuhu

    Reply to this comment

Leave a Reply