Trick Saya Menjadi Membuat Kuih Pau Kedai

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Trick saya menjadi membuat kuih pau kedai. Rasa seronok bagai sukar di gambarkan. Anda tak teringin ker membuat pau pendek kata kalau dapat membuat pau untuk makan sendiri lebih baik. Tapi lagi bertingket-tingkat terbaik jika ada jiran yang merasa dan memberikan pandangan pau anda sedap dan debab. Siapa yang tidak mahu pau yang di buat lembut, debab dan cantik terbentuk apa lagi bolehlah anda membuka peluang berniaga membuat pau di kedai sendiri 😉 kalau ada model bolehlah servey dan  beli harga mesin membuat pau

Nah ini semua memerlukan kita sedikit ilmu untuk mempelajari teknik membuat dan menghasilkan pau cara restoran. Jimat dan tidak perlulah orang lain menyewa kedai kita dengan menjual barang dari pihak luar. Untungnya kita dapat berapa senlah sangat!

“Jadi bos lagi bagus – otak busines”

Trick Saya Menjadi Membuat Kuih Pau Kedai

Kau Ada pau kala ungu? haaa..

Trick saya menjadi membuat kuih pau kedai adakah suri menggunakan tepung jenama xxxx xxx? Tepung apakah yang terbaik untuk membuat pau  restoran, pau kedai biasa atau pau simple tapi sedap cara chef lima bintang.

  • Ada yang kata tepung gandum adalah antara pilihan yang terbaik. Benar dan adakah anda akan mempercayainya. Ingat ya tepung gandum sama sekali tidak sesuai di gunakan untuk menghasilkan pau lembut dan debab. Kenapa kerana tepung gandum boleh membuatkan hasil adunan anda akan menjadi warna kuning dan keras.

Jenis pengukus pau apakah yang sesuai cara untuk menghasilkan pau kedai tembam

  • Pengukus besi, ada pula kata pengukus buluh, pengukus cap tupperware, pengukus elektrik jadi mana satukah pilihan yang terbaik. Di situlah terletakknya cara dan teknik betul untuk menghasilkan pau yang di impikan. Ingat kesalahan memilih pengukus pau yang tidak tepat akan menghasilkan produk yang kurang mendapat kepercayaan pembeli.

Kenapa pau yang di panaskan lebih dari dua kali tidak gebuh dan cantik seperti pertama kali ia di hasilkan.

  • Ada berpendapat kerana kehadiran wap titisan air. Kemungkinan juga ada kata teknik mengukus kali kedua salah maka hasilnya pau menjadi kembang.

Ini adalah sebahagian testimonial yang berjaya menghasilkan pau sendiri:-

lagi  testimonial pakej resepi roti, bun pau dan pizza ini

Trick saya benar-benar menjadi membuat kuih pau kedai banyak perkara yang perlu anda ketahui. Ini hanya sebahagian sahaja panduan asas membuat pau kukus. Benarlah kata orang jika nak tahu lebih dari ilmu yang boleh mendatangkan untung pada diri sendiri tidak salah kiranya kita balajar untuk mendapatkan manfaat darinya.

Dapatkan naskah ebook lanjut ————-> sini

Pstt..jom belajar cara membuat resepi bun pau dan pizza dari hotel hanya sini nanti korang boleh buat PAU ungu macam Suri ini ahaks 😉

 Pelan membuat baju kurung lama dan terkini

Sale jualan tudung labuh kashibo + free gift !

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

32 Responses to “Trick Saya Menjadi Membuat Kuih Pau Kedai”

  1. Sis Vee

    Mar 09. 2014

    panduan yang bagus nih utk mrk yg berminat …

    Reply to this comment
  2. Akmal Zaidi

    Mar 09. 2014

    Sedapnya pau… huhu

    Reply to this comment
  3. akubiomed

    Mar 09. 2014

    Bila Suri nak hantau kuip Pau ke saya? 🙂

    Reply to this comment
  4. Mizz Aiza

    Mar 09. 2014

    wah.. first time aiza jumpa pau warna ungu suri, perisa keladi ya? nampak sedap tu pau suri buat.. 😀

    Reply to this comment
    • Suri

      Mar 09. 2014

      alhamdulillah…

      ha..kan cakap belajar sahaja macam ini baru ada teknik pau letop gebuh hiiii…

      Reply to this comment
  5. udafanz

    Mar 10. 2014

    wah sepertinya kuenya enak 😀

    Reply to this comment
  6. myliferia

    Mar 10. 2014

    wah suri, kaler ungu tu, biasa jumpa pau hijau n putih jer 🙂

    Reply to this comment
  7. Alynn

    Mar 10. 2014

    wah hebat la….pau sedap

    Reply to this comment
  8. puteri kasih

    Mar 10. 2014

    Nampak sedap pau tu suri…nanti bolehlah pos ke sini 🙂

    Reply to this comment
  9. puteri kasih

    Mar 10. 2014

    ada burung biru sahaja yang berterbangan…puteri datang lagi malam nanti 🙂

    Reply to this comment
  10. Raudzah

    Mar 10. 2014

    Sedapnya pau daging yang gebusss..Antara favorite kita tu..

    Reply to this comment
  11. ajumohit

    Mar 10. 2014

    wah sedapnya, kalau tahu boleh order dan bg masa sbb2014 hehe

    Reply to this comment
  12. Mizz Aiza

    Mar 10. 2014

    aiza nak sikit pau tu boleh tak suri? hehe.. menabung 3kali inti, 2kali laneige untuk suri.. 😀

    Reply to this comment
  13. Hafizul

    Mar 10. 2014

    Hehe..ada lebih lagi tak?bak sini sikit..hehe..nak rasa gak..

    Reply to this comment
  14. hanari

    Mar 11. 2014

    Pingin juga belajar nih, namun sangatlah tidak pandai masak apapun.apalagi kue

    Reply to this comment
  15. Annisa Biz

    Mar 13. 2014

    tahniah suri… bikin jeles ni 🙂

    Reply to this comment
  16. iLuvTour.com

    Mar 20. 2014

    nampak mcm sedap. bole try ni

    Reply to this comment
  17. syukur

    Apr 05. 2014

    Sungguh sangat pandai kakak ini, bisa mebuat berbagai jenis makanan.

    Reply to this comment
  18. Ummi Hanie

    Aug 23. 2016

    salam suri…

    maaf beritahu ya… suri kena tukar link ashadee tu…

    Reply to this comment

Leave a Reply