Kenapa Bantal Busuk Rasa Sejuk Dan Nyaman Sekali

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Bila anak pergi sekolah memang terasa ruang tamu rumah sunyi sepi. Cuma kedengaran detikan jam tik.tik. tik. tik tanpa hanti…Lepas makan mee kari tiba-tiba hati ini ingin memeluk bantal busuk anak. 

Ya, bantal busuk anak sudah berusia lebih dua tahun. Tahun lepas sah tak ganti siap main cakap dengan dia “ibu teringin membuang bantal busuk ini tapi dengan bersyarat akan menggantikannya dengan bantal busuk yang baharu” dia cuma menggelengkan kepala sahaja.

Pasal apa menggelengkan kepala? Kalau begitu ibu akan memotong bantal busuk kamu mahu tak?

Dia pernah menjawab..kalau ibu berani buat mesti berani tanggunglah nanti pecah macam mana.

sesi pemindahan kekabu bantal busuk lama ke baru

02.01. 2012_sesi pemindahan kekabu bantal busuk lama ke baru

Pecah? aduh#%$#!

Pernah ada bantal busuk? pernah sentuh bantal busuk anak? Pernah tercium bau atau mencuri bau bantal busuknya. Ya pasti asyikan. Itulah salah satu sebab dia suka gentel di sudut bucu bantal busuk kemudian dia lipat comel-comel agak-agak terasa muat dia akan cuba memasukkan terus ke salah satu terowong smart gelap kepunyaannya…

kata anak “Bu Maira sedut bau macam vakum dalam kereta ayah itu..”

Erk..

cara membuat bantal busuk anak buatan tangan 100%

cara membuat bantal busuk anak buatan tangan 100%

Kenapa Bantal Busuk Rasa Sejuk Dan Nyaman Sekali. Kenapa?

  • Entah berapa kali bantal busuk terlepas dari saduran muntah baik dalam kereta, masa demam semua noda sudah terpalit. Anak Suri sering muntah-muntah korang janganlah menggedik membuat atau tersengaja uwek sebelahnya..hadapan atau di belakangnya nescaya dalam masa 3 saat dia akan uwek dan muntah terus tanpa ada sebarang sebab.
  • Air kencing pun mampu membuatkan bantal busuk sedap menjadi  hamis. Tapi sejak anak berusia berusia 3 tahun dia tak berani main lepas air kencing macam paip air pecah huhu. Cuma tak larat bila ia akan terlepas kepit semasa dia ingin masuk ke dalam bilik air. Itu  time dia sedang kemaruk demam mana pergi ke hulu – hilir dia sanggup jinjing.
Kenapa Bantal Busuk Rasa Sejuk Dan Nyaman Sekali

uh syok tidur sambil memeluk bantal busuk!

  • Rajin bawa ke dapur. Bila Suri meminta dia mengelap, menyusun  dia memang amat menyukai duduk di atas bantal busuk letak dibawah punggung katanya safety. Kalau dalam kereta pun boleh jadi.
  • Apabila kita memarahi dia akan mudah melunturkan air mata sebagai tanda sedih cepat-cepat dia akan cari bantal busuk dan mengelap air mata dengan hujung bucu bantal.
  • Terkadang bila sudah beberapa kali bantal busuk di basuh sampai di jemuran pun dia akan cuba curi-curi ambil dan bawa lari lalu segera dikepit ke pangkal ketika dan terhinjut-hinjut ke tempat tidur itu dengan bantal masih lembab. Bila lambat kering isi dalamnya akan bau sedikit masam maka akan  terlebih menyerlah”basah” dan “sejuk”.  Itu yang dia suka.

Baik orang dewasa mahupun anak-anak kecil bantal busuk ibaratkan sebahagian dari kehidupan. Jadi jangan pelik sekiranya masih terdapat segelintir dari kita baik sudah berkahwin ataupun belum masih mempunyai bantal busuk lagi. Itulah istimewa bantal busuk walaupun busuk tetap di puja!

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

18 Responses to “Kenapa Bantal Busuk Rasa Sejuk Dan Nyaman Sekali”

  1. Mizz Aiza

    Mar 04. 2014

    anak saudara aiza yang dah umur 16 tahun tu pun sama juga suri.. dah masuk asrama tetap bawa bantal busuknya bersama.. aiza tengok bantal tu pun tak selera, hehe.. kakak aiza selalu bersihkannya..

    Reply to this comment
  2. puteri kasih

    Mar 04. 2014

    budak budak memang tak boleh berjauhan dengan bantal busuk diorang tu..adik sedare puteri sampai boleh demam kalau pergi bercuti tak bawa bantal busuk

    Reply to this comment
  3. Jamian Sarif

    Mar 04. 2014

    itu kira cantik lagi keadaan bantal busuknya…anak saya punya dah kempis xda isi …cuma tinggal kain jer…baunya hanya dia jer yang tau..haha

    Reply to this comment
  4. Fiza Rahman

    Mar 04. 2014

    Ni klo tertinggal bantal busuk mau tak tidu malam kann. Anak2 memang tak der bantal busuk ☺

    Reply to this comment
  5. akubiomed

    Mar 04. 2014

    Asyik tukar sarung jer. Bila nak pisahkan? 🙂

    Reply to this comment
  6. Mak lagenda

    Mar 04. 2014

    Anak dara mak yg kecik dulu pun ada gak bantal busyuk tp x kecik tau..besoooo. Pastu yg potong..bahagi 2. 1 tinggal kat umah pengasuh, 1 lg kat umah sendiri. Takde la masalah tertinggal ke apa. Ahaha..

    Dia punya gentel tang bucu tu smpi pecah..abis kekabu tu tersembul. Bila dah smpi tahap mcm tu, mmg mak amik kesempatan utk buang je. Sbb..nak tukar2 sarung mmg x la dia nak. So, ckp kat dia x baik utk kesihatan dia sbb nmpk mcm dia selsema lamaaaa sgt taim tu.

    Now, dia beralih pulak pd gebor. Kalo kata bantal kepala tu dah besooo, ini kali laaaaaaaaaaaaaaagi beso! sebeso2 alam gebor tu, ada 4 bucu, tang 1 bucu shjlah yg dia cara wlupun dlm gelap,dlm mata terpejam! Hahaha..

    Reply to this comment
  7. Raudzah

    Mar 04. 2014

    Tengah fikir tentang bantal busuk..Hmmm

    Reply to this comment
  8. Bahrain

    Mar 04. 2014

    Saya dulu ada gak bantal busuk. Tapi dah buang dah ganti yang baru. heh

    Reply to this comment
  9. Mizz Aiza

    Mar 05. 2014

    kena selalu tukar dan basuh bantal busuk tu bagi wangi.. hehe.. tak pun sembur febreze je suri.. laneige,nissan,inti untuk suri…

    Reply to this comment
  10. zara

    Mar 05. 2014

    haha saya xdek bantal busuk..tapi dulu ade sorang member waktu matrik..dia punye memang kawww bau dia..dia xkan basuh..mak dia pos sarung bantal baru..dia pos balik kat mak dia..haha..agknye dia pakai lg tak bantal tu hehe..

    Sedang Hangat Diperkatakan

    Reply to this comment
  11. Norasikin

    Mar 05. 2014

    Macam2 peristiwa dengan bantal busuk, muntah air mata, kencing bermakna ia mempunyai sentimental value. Biasanya bebudak tak akan kisah sbb kekotoran tu semuanya dari dia. Cuba suri pulak muntahkan bantal dia, agak2 dia nak tak bantal yg baru?

    Reply to this comment
  12. Rahmat Ariffin

    Mar 06. 2014

    Yang bab bantal busuk nie aku dah tak ingat sejarah aku dengan dia. Kalau bab lain tentang sejarah-sejarah aku yg dulu mmg aku ingat walaupun dah lama berlalu…

    Reply to this comment
  13. KesumaANgsana

    Mar 07. 2014

    hehehe KA dari kecil mmg x diajar berbantal busuk ni.. samalah dgn apa yg KA ajarkan anak2 KA juga. xde bantal busuk

    Reply to this comment
  14. Hafizul

    Mar 07. 2014

    Tuuu dia..bantal busuk dah tukar kasing dah nampaknya..hehe..kelkabu ni memang tak terkalah tahan lasaknya..hehe

    Reply to this comment
  15. Mizz Aiza

    Mar 09. 2014

    memang penuh nostalgia bantal busuk ini.. aiza singgah.. semua burung biru yang keluar.. aiza refresh banyak kali dapat 1 je inti..

    Reply to this comment
  16. hanari

    Mar 11. 2014

    Setiap anak memang memiliki kebiasaan dan kesukaan yang beragam,

    Reply to this comment
  17. Khairul Zamri

    Mar 25. 2014

    Yang pasti saya tiada bantal busuk huu

    Reply to this comment
  18. ismiAfifah

    Feb 11. 2015

    Seronok bce.. btol2 belake. Bantal b…. ibarat khidupan kite. Huhu sy sjak fom1 tggal kt asrm smpai msuk U msh setia. klo lah bntal tu blh bckp msti bnyk memori bsma bntal ni.. xtau lah mcm mne kawen nt.. hmm

    Reply to this comment

Leave a Reply