Lelaki Meniru Gaya Wanita Dan Sebaliknya

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Pernah suatu ketika Abu Hurairah berkata,

“Rasulullah s.a.w pernah berkata, terdapat dua macam jenis manusia akan menjadi penghuni neraka yang belum pernah saya melihatnya.

Pertama rupa paras mereka pada ketika itu:-

Sekumpulan manusia yang memiliki cemeti seperti ekor lembu, mereka memukul dengan cemeti itu.

Lelaki Meniru Gaya Wanita Dan Sebaliknya

Lelaki Meniru Gaya Wanita Dan Sebaliknya

Kedua rupa paras mereka pada ketika itu:-

Perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, mereka mempengaruhi orang ke arah perkara yang buruk, dan mereka sendiri cenderung ke arah itu. Kepala mereka seperti bonggol unta yang senget dan tidak dapat mencium baunya, sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak yang jauh.”

Wahualam.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

29 Responses to “Lelaki Meniru Gaya Wanita Dan Sebaliknya”

  1. akubiomed

    Feb 14. 2014

    Tanda-tanda akhir zaman semakin jelas.

    Reply to this comment
    • Suri

      Feb 15. 2014

      semakin takut tapi masih ada buat tidak tahu.moga di buka ruang hati mereka nanti 😉

      Reply to this comment
  2. Raudzahr

    Feb 14. 2014

    Semoga kita semua bukan salah seorang dari merekan Suri…Aminn!!!

    Reply to this comment
  3. Raudzah

    Feb 14. 2014

    Blue Birds for you….

    Reply to this comment
  4. KesumaAngsana

    Feb 14. 2014

    tq atas ingatan ni, … doen nuffnang juag yer

    Reply to this comment
  5. mancai

    Feb 14. 2014

    masya Allah… tidak dapat nak dibayangkan masa itu…

    Reply to this comment
    • Suri

      Feb 15. 2014

      sekarang sudah ada tapi jangan di tegur sebarangan ada makan dalam.doakan sahaja mereka dalam diam 😉

      Reply to this comment
  6. Anak Askar Pencen

    Feb 14. 2014

    Perempuan yang berpakaian seperti telanjang tu memang makin banyak sekarang ni. Pakai jubah sendat dah macam baju balut nangka.

    Reply to this comment
  7. yumida

    Feb 14. 2014

    perkongsian yg menarik di hari jumaat kan kak
    sama2 kita menginsafi

    Reply to this comment
  8. Mizz Aiza

    Feb 14. 2014

    tanda-tanda akhir zaman tu suri..

    Reply to this comment
  9. hafiz

    Feb 14. 2014

    Perempuan berpakaian tp telanjang tu memang ramai skrg ni

    Reply to this comment
    • Suri

      Feb 15. 2014

      haiiiyooo.apa boleh kata susah mau bikin cuma pada rakan, orang terdekat bolehlah kita suarakan pendapat dan nasihat.

      Reply to this comment
  10. Norasikin

    Feb 14. 2014

    Beberapa mat lembut yg pernah saya tanya, katanya bukan dia yg nak jadi macam ni… Ntah la. Mengeletis lebih dari perempuan. Perempuan pun tak jalan mcm tu

    Reply to this comment
    • Suri

      Feb 15. 2014

      ha. mereka boleh berubah kalau mahu dan ada niat.biasalah k.nora manusia banyak alasan kalau beri 1o alasan lebih dari itu bisa cipta.

      doakan sahaja ya 😉

      Reply to this comment
  11. Syahril Hafiz

    Feb 14. 2014

    Allah, semoga dijauhkan perkara mungkar macam ni, manusia akhir zaman. Cakap sikit dia nak menang sedia, 🙂

    Reply to this comment
    • Suri

      Feb 15. 2014

      itu biasalah susah nak jumpa jenis akur dan terima kebenaran benar.doakan sahaja untuk mereka 😉

      Reply to this comment
  12. amiroulfaiz

    Feb 15. 2014

    Moga kita terpelihara, dari sifat yang keji dan melanggar perintah agama. 🙂

    Reply to this comment
    • Suri

      Feb 15. 2014

      semoga kita akan lebih kuat keimanan lagi.yang lupa kita doakan mereka akan temui jalan benar nanti.moga akan ada cahaya menyimbahi jiwa mereka kelak 😉

      Reply to this comment
  13. puteri kasih

    Feb 15. 2014

    yang baik kita ikut..yang buruk kita jauhi 🙂

    Reply to this comment
  14. Sop

    Feb 16. 2014

    yg baik jadikan amalan
    yg buruk jadikan sempan
    nice sharing

    Reply to this comment
  15. Hafizul

    Feb 16. 2014

    Mintak jauh dari dugaan macam ni..aminnn…

    Reply to this comment
  16. TehR

    Feb 22. 2014

    jangan la ada kat depan mata
    geli tengok

    Reply to this comment
  17. hanari

    Mar 11. 2014

    Memang pertanda hari akhir sudah dekat, jaman sudah kebolak balik.

    Reply to this comment

Leave a Reply