4 Cara Pasangan Anda Mudah Menipu

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

4 Cara Pasangan Anda Mudah Menipu. Apa yang kita lalukan hari ini kemungkinan orang amat kita cintai akan lebih menghargai diri kita seperti selalunya. Tapi mestikah kadar keserataan perasaan sayang untuh itu akan kekal sama seperti pertama kali anda kenal dan cinta kepadanya.

Tahukah anda begitu banyak Cara Pasangan Anda Mudah Menipu terkadang anda tidak sengaja untuk menipu diri sendiri apalagi si dia. Ternyata dengan alasan yang mampu anda khabarkan “sekadar untuk menyelamatkan keadaan” maka hal berkaitan dengan tipu sering menjadi dasar untuk menutup segala kemarahan dan sabar dalam diri.

Cara pasangan anda mudah menipu anda tanpa sengaja:-

  • Orang kalau marah mesti ada sebab tertentu padahal perkara yang kecil boleh selesaikan tapi sengaja di perbesarkan. Mungkin layanan dan perhatian anda kepadaya telah berkurangan. Adakah anda rasa apa yang anda lakukan selama ini berjaya memuaskaan hati dan kehidupan pasangan anda.
  • Apabila anda mulai berjanji dengan pasangan anda maka segeralah anda kotakan janji tersebut. Andaikata anda terlupa maka lihatlah perubahan yang berlaku padanya. Sesetengah pasangan akan menarik muka dua segi seperti marah ataupun merajuk.  Jika pasangan anda seorang yang jenis tidak kisah pasti anda patut bersyukur ke arah lebih baik. Tapi masihkah si dia  mempercayai kata-kata dalam hatinya sebagai penyedap jiwa ” tak mengapa”
Cara Pasangan Anda Mudah Menipu

Sampai bila . . .

  • Mana-mana perhubungan yang di impikan mengharapkan sebuah kejujuran. Tapi bagi anda kejujuran hanya ia perlu sahaja tapi bagi perkara yang remah mungkin pasangan anda memerlukan juga. Ini semua kerana pengalaman yang dia pelajari dari diri sendiri ataupun persekitaran menyebabkan bagi pasangan anda kejujuran perlu telus. Tapi sebaliknya anda tidak kisahkan malah tanggapan anda jujur terkadang untuk selamatkan keadaan atau lari dari satu masalah ke masalah lain. Fikirkan kembali jika jujur itu sudah semakin menipis di hatinya. Masihkan anda mampu menutup lubang-lubang makin pecah.
  • Anda seorang yang kuat berkerja dalam bidang kerjaya. Bagi anda kerja harus diutamakan tapi jika dibawa berbincang masalah ataupun bercerita hal anak-anak yang semakin membesar, hati si dia seronok bercerita minat dan usahanya melaksanakan tugasan suri rumah tangga atau kerjaya pejabatnya. Tapi respon yang anda berikan kepadanya seperti riak bersahaja tanpa berkutik rasa ingin tahu. Jadilah seorang pendengar yang baik dan bertindak balaslah akan apa yang di sampaikannya. Kerana setiap apa yang si dia kisahkan pada anda mungkin tidak penting tapi bagi pasangan anda ia bermakna walaupaun  hanya berbicara “cantik tak”

Masih selamatkanlah rumah tangga anda? Banyak perkara yang kita tidak mampu menawan hati pasangan dan ia sukar untuk di baca. Baik lelaki yang luarannya nampak cool, perempuan pula banyak mulut bila luahan di ungkit bersama teman sejantinanya.

Andakah anda rasa situasi anda dan pasangan mudah  menipu sesama sendiri ini akan dapat di selesai?

Dapatkan preview ebook “99 punca penceraiansini

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

48 Responses to “4 Cara Pasangan Anda Mudah Menipu”

  1. Sobri Mansor

    Jan 27. 2014

    Tak baik menipu. Tak berkat perhubungan…..

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 27. 2014

      benar pun selagi mana kita mampu menipu perkara akan terbongkar Tuhan pun tidak suka kan

      Reply to this comment
  2. Fiza Rahman

    Jan 27. 2014

    Thanks atas perkongsian.

    Reply to this comment
  3. suriaamanda

    Jan 27. 2014

    paling x suka bila janji yang dah dibuat bertahun2 sampai sekarang x ditunaikan….hurm….sedih kan…

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 28. 2014

      wah parah mungkin sebab sumber kewagan atau lain hal barangkali.tak kena cakap dengan dia.terkadang biia kita diam orang tak tahu apa yang kita tak puas hati tuh.jadi baik terus terang cakap pada dia kenapa lambat tunaikan.kalau tak tanya tak tahu 😉

      Reply to this comment
  4. Mizz Aiza

    Jan 27. 2014

    kadang tu tak sedar dah menipu pasangan..

    Reply to this comment
  5. ema

    Jan 27. 2014

    tak akan tenteram hati jika menipu ni

    Reply to this comment
  6. Hafizul

    Jan 27. 2014

    Menda ni kena elak ni..kalau tak hancur rumah tangga…huhu…

    Reply to this comment
  7. Strider

    Jan 27. 2014

    thanks for the tips…ia sememangnya membantu untuk mengelakkan diri dari tipu oleh pasangan…

    Regards,
    -Strider-

    Reply to this comment
  8. Bahrain

    Jan 27. 2014

    satu perkongsian yang menarik ni. Sebagai persediaan untuk berkahwin pada masa akan datang

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 28. 2014

      ya mudah nak menipu tapi masa akan datang akan berlaku lebih buruk. harap mampu membuat titik permulaan baik untuk mulakan hidup berumah tangga nanti 😉

      Reply to this comment
  9. yumida

    Jan 27. 2014

    pasti hati merasa sedih jika pasangan kita melakukan sedemikian..moga2 kita terhindar dri pasangan yg x jujur

    Reply to this comment
  10. papa mifz

    Jan 27. 2014

    dalam rumah tangga nih , kepercayaan dan saling bertolak ansur amatlah penting…

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 28. 2014

      item yang perlu ada banyak lagi rencah tapi kita sering kata itu tak perlu.bagi nak serius dalam rumahtangga perkara ini perlu ambil berat

      Reply to this comment
  11. ajumohit

    Jan 27. 2014

    jujur dalam perhubungan itulah yg setiap pasangan inginkan

    Reply to this comment
  12. encikarman

    Jan 27. 2014

    mmg ada yg tipu2 sunat ooo… nak cover line

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 28. 2014

      saya tak kisah nak tipu tapi yakin satu hari akan kantoi gak. benda akan berlaku tanpa di duga tanpa pelru susah nak peningkan kelapa.selalu tipu tak boleh pergi jauh sangat nanti lama-lama akan terbuka satu persatu gak.cuma mungkin sabar untuk tahu bila benda akan di ketahui..

      tapi bagi si pihak kena tipu benda amat menyakitkan untuk di terima. orang tipu kita akan terdiam tak banyak alasna di ciptakan lagi. or paling ketat pun silap-silap orang tu susah nak percayakan orang tu lagi.

      Reply to this comment
  13. Raudzah

    Jan 27. 2014

    Ok noted suri…

    Reply to this comment
  14. hafizmd

    Jan 27. 2014

    Tipu-menipu dalam perhubungan mmg tak boleh…rosak habis nanti..

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 28. 2014

      kalau boleh repair pi kaunselor ka atau pandai kome mujuk sapa suruh buat hal hadoiiii 🙂

      Reply to this comment
  15. Lynn™

    Jan 27. 2014

    Perhubungan kebih indah bila berlandaskan kejujuran.

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 28. 2014

      insyallah kekuatan kita adalah jujur dan setia padaNYA juga. kata orang hubungan dengan Allah juga kena baik insyallah kita akan mamapu kawal rasa gejolak untuk menipu bertingkat-tingkat

      Reply to this comment
  16. mohdridzwan

    Jan 28. 2014

    Apapun, inilah salah satu punca kegoyahan perhubungan. Biar apapun yang terjadi, cubalah untuk berterus terang.

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 28. 2014

      mesti berterus terang untuk masa hadapan.jangan sempitkan ruang walaupu terkadang benda yang nak luahkan itu amat menyakitkan.

      Reply to this comment
  17. titan

    Jan 28. 2014

    aiseh..janganlah bagitauuu..

    Reply to this comment
  18. Fadhil

    Jan 28. 2014

    Tipu pasangan meamng tak bagus. Tapi terlalu jujur pun tak bagus juga. Cuma pandangan seorang suami je ni. hehe

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 29. 2014

      ya la sama-sama pikir cara baik untuk berbaik kalau masing masing ada nak sorok bahayalah jawabnya.

      yeah sokong bro

      Reply to this comment
  19. hafiz

    Jan 28. 2014

    kepercayaan memang penting dalam satu perhubungan

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 30. 2014

      kalau tiada percaya memang susahlaj nak teruskan hubungan baik cari penawar dengan segera

      Reply to this comment
  20. puteri kasih

    Jan 28. 2014

    sebolehnya jangan menipu dan perlu sentiasa berbincang kalau ada yang tak puas hati kan 🙂

    Reply to this comment
  21. AUC

    Jan 29. 2014

    x gentleman main tipu2 ni…

    Reply to this comment
  22. okje

    Jan 29. 2014

    Jangan cuba nk menipu….nak kena ketil hidup hidup ni…hehe

    Reply to this comment
  23. Akmal Zaidi

    Feb 08. 2014

    Tak baik menipu dlm perhubungan, tuhan murka.

    Apapun selamat berkenalan 🙂

    Reply to this comment
  24. Alynn

    Feb 26. 2014

    setiap janji yang ditaburkan mestilah ditunaikan…kan?hehehe

    Reply to this comment
  25. bimbingan belajar

    Apr 15. 2014

    yang penting itu komunikasi biar gak saling tipu, tapi waspada juga bagus sih..

    Reply to this comment
  26. blogmalaya

    May 02. 2014

    berhati-hati bila nak menipu? hihih

    Reply to this comment

Leave a Reply