Jenis Dan Cara Menggunakan Peitevoide

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Bila diri ini duduk mengadap depan cermin sakti mulalah hati terfikir akan sesuatu. Serius situasi hanya menyisir rambut sahaja tadi tapi bila berhenti termenung mengapa tidak topik kecantikan di usulkan  dalam blog sahaja.

Kecantikan zaman serba moden ini tidak tertumpu pada golongan hawa dan adam sahaja. Ia meliputi juga kebersihan diri salah satu aspek yang kebanyakan dari kita sering mengambil berat. Salah satu cara menimbulkan keyakinan pada diri sendiri atau dasar lebih luas untuk kepuasan diri.

cara-cara menggunakan concealer

cara-cara menggunakan concealer

Jom kita kenali satu produk bernama concealer. Pernah mendengar tetapi tidak tahu apa fungsinya. Anda ingin mencuba tapi masih blur mana satu pilihan terbaik jom skodeng apa Suri dapat!

Apa itu concealer?

Concealer ialah salah satu produk asas bendak muka bertujuan untuk menutup bahagian bawah mata sembab, menutup kulit wajah berkedut, menutup cela jerawat, mengelakkan noda-noda hitam timbul supaya kulit muka akan nampak bersih dan mulus.

Jenis-jenis concealer yang terdapat di pasaran:-

Stick Concealer

Stick Concealer

Stick Concealer

Menutup bahagian bawah mata gelap dan menyamarkan noda pada wajah.

Pot Concealer

Tony Moly Baby Doll Pot Concealer

Pot Concealer

Di dalamnya mengandungi kadar kelambapan. Tahukah anda hampir kebanyakan golongan pakar kecantikan sering kali menggunakan pot concealer dengan alasan ia fleksibel dan mampu menyamarkan kekurangan dengan lebih baik.

Tube Concealer

Tube Concealer

Tube Concealer

Lebih sesuai  digunakan untuk kulit muka yang berwajah matang. Biasanya pusat tumpuan pada bahagian bawah ataupun keliling mata. Namun pemakaian cara ini agak kurang berkesan kerana ia tidak tahan begitu lama. Walaubagaimanapun jika kegunaanya di gandingkan bersama foundation pasti hasil agak lebih menyerlah.

Wand Concealer

Wand concealer

Wand concealer

Mampu menghasilkan bentuk wajah menjadi ringan dan tipis jika dibanding dengan jenis concealer yang lain. Wand concealer mudah disatukan dengan produk lain dan hasilnya kelihatan lebih natural. Tahukah anda pemakaian wand concealer lebih mudah dan cepat kerana ia tidak memerlukan anda mengambil masa yang begitu lama untuk menggunakannya.

Pencil Concealer

pencil concealer

pencil concealer

Hanya berupaya untuk menutupi ketidaksempurnaan pada bahagian yang kecil sahaja. Namun begitu ia juga lebih sesuai di jadikan sebagai penyamaran membentuk lipstick.

Oil-free Compact

Oil free Compact

Oil free Compact

Oil-free Compact ialah satu pilihan sering mendapat perhatian pengguna kerana mampu menyembunyikan jerawat,noda-noda hitam ataupun bekas luka sedia ada. Produk ini mampu bertahan lama namun begitu ia amat tidak sesuai digunakan di bahagian bawah mata karana muka si pemakainya akan kelihatan nampak kering dan pucat.

Hujung-hujung minggu ini seronok juga membuat kerja dari rumah ini sambil anak bermain dapat jugalah wang saku masuk ;). Jika anda inginkan satu perkara yang baru bolehlah santai billionaire tak sudah sini.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

21 Responses to “Jenis Dan Cara Menggunakan Peitevoide”

  1. puteri kasih

    Jan 25. 2014

    ada bermacam-macam jenis concealer kan..tapi satu pun puteri tak guna..hehe

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 26. 2014

      tak guna bagus nak guna tak bagus puteri.jangan risau setiap kecantikan ada unik sendirikan 😉

      Reply to this comment
  2. puteri kasih

    Jan 25. 2014

    puteri belanja suri kat ikea 🙂

    Reply to this comment
  3. yumida

    Jan 25. 2014

    tips kecantikan dari akak..terbaik!
    x pernah pakai concealer..

    Reply to this comment
  4. akubiomed

    Jan 26. 2014

    Wanita dan kecantikan tidak boleh dipisahkan.

    Reply to this comment
  5. Raudzah

    Jan 26. 2014

    Kita pun guna suri sometimes mata macam tak cukup tidur..so alat ni memang berguna…

    Reply to this comment
  6. Raudzah

    Jan 26. 2014

    Robbie Gill & Zwingy for you!!!

    Reply to this comment
  7. okje

    Jan 26. 2014

    Weyh suri….cer tukar kotak komen lain……leceh le nak kena tulis nams everytime komen…..
    Okje tak ada pun concealer pun….tutup pakai bedak jerlah…hehe

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 27. 2014

      ayik bukan selalu cam ni kaedahnya huhu…terima kasih sis comel sebab datang komen sini heee…;)

      Reply to this comment
  8. ajumohit

    Jan 26. 2014

    aju mmg wajib pakai concealer ni sebab jeragat memang menebal kat muka 😉

    Reply to this comment
  9. TehR

    Jan 26. 2014

    bab ni la yang aku tak reti ni
    huhu

    Reply to this comment
  10. titan

    Jan 27. 2014

    okeh. gua rasa ngeri plak tengok gambar tu.

    Reply to this comment
  11. Mizz Aiza

    Jan 27. 2014

    pernah juga guna concealer dahulu.. sekarang dah jarang make-up..

    Reply to this comment
  12. Hafizul

    Jan 27. 2014

    Wahhh ni pengguna setia ke ni?hehe

    Reply to this comment

Leave a Reply