Trick Mudah Mendapat Bonus Sepanjang Tahun

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Trick Mudah Mendapat Bonus Sepanjang Tahun? Adakah anda mudah terpedaya dengan bongkah kata ayat-ayatku ini..

Alhamdulillah kurniaan rezeki dari sumber umur membolehkan kita bernafas, berkerja dengan kuat, memiliki keluarga yang sedia memahami, mempunyai sahabat di kasihi, memperoleh kesihatan amat baik kerana ini semua melitupi nikmat yang harus kita hargai seadanya.

Maka tidak salah andai kata kita berbuat sehabias boleh untuk menggandakan rasa kesyukuran itu dengan mendapatkan lebihan bonus  yang Dia berikan kepada kita sepanjang tahun. Kita sedar tapi sikap kita sering ego terkadang buat kita leka dengan hamparan ada hadapan.

Bicara soal bonus semua orang berkehandakan kalau ada lebih rasa bersorakan tidak terkata tapi bagi kurang mendapat bonus agak suram riak di air muka. Tapi bagi yang tidak pernah merasa bonus mulalah rasa prasangka bermukim dalam hati.

mudah mendapat bonus dariNYA

Itu baru bonus di dunia kawan-kawan dan untuk peringatan saya juga sering lupa. Nyata kita sendiri saya lupa bagai kata ada duit suka tak ada duit mula berduka.

Kita sering kaitkan kehidupan dengan sumber kepetingan dan kehendak hanya kerana duit. Tiada duit satu barang pun kita tidak mampu membeli walaupun hakikatnya kita tidaklah dalam kondisi terdesak!

Tapi pernahkan kita terfikir bonus yang Dia berikan pada kita tanpa pinta malah lakukan lebih padat untuk merangkul pahala yang berlipat kali ganda. Cuma hayatnya bergantung pada usia kita sahajalah. Itulah dalam erti kata selagi nyawa tidak sampai ke hujung tanduk bermakna saya sendiri dan anda semua masih ada kesempatan untuk itu.

Rebut dan carilah masa untuk kita bersama denganNya tidak mengira bersolat berjemaah, bertahjud malam, bersolat syukur dan sebagainnya yang penting buatlah sesuatu itu dengan bersungguh-sungguh semoga amalan kita lakukan hari ini akan berterusan hendaknya untuk di bawa sana.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

28 Responses to “Trick Mudah Mendapat Bonus Sepanjang Tahun”

  1. puteri kasih

    Jan 24. 2014

    begitu mudah mendapatkan bonus kan suri..moga kita memperbanyakkan amalan selagi bernafas

    Reply to this comment
  2. Mizz Aiza

    Jan 24. 2014

    sangat bermanfaat perkongsian ini suri.. mudah sahaja untuk mendapatkan bonus sepanjang tahun.. asalkan kita sentiasa berusaha dan beramal..

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 25. 2014

      ya apa sahaja yang kita buat mesti ada kesungguhan kalau buat kerja apa datangkan manfaat mesti ada kelebihan sesuatu perkara itukan 😉

      Reply to this comment
  3. onlajer

    Jan 24. 2014

    yang ini memeng bonus setiap waktu nih sehari 5 kali

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 25. 2014

      tambah pula dengan sedekah, membantu gologan yang memerlukan dan banyak perkara lagikan 😉

      Reply to this comment
  4. KesumaAngsana

    Jan 24. 2014

    TQ berkongsi sama yer… done nuffnang

    Reply to this comment
  5. Dja

    Jan 24. 2014

    Makin banyak dan kerap kita bersyukur,makin banyak dan keraplah bonus…ye dak Suri ?

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 25. 2014

      benar kita lebih rasa dekat dengan nikmat melebihi segala apa ada di dunia.amalan buat bila buat lebih hargai diri dan penciptaNYA

      Reply to this comment
  6. kakiblog

    Jan 24. 2014

    benda ini ramai yang buat tak tau!

    Reply to this comment
  7. hafiz

    Jan 24. 2014

    Inilah bonus yg org tak amik kisah sangat

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 25. 2014

      mesti ambil kisah kalau kita nak terbaik di sana 😉 ia bonus kekal kalau buat berterusan ya 😉

      Reply to this comment
  8. Raudzah

    Jan 24. 2014

    Terbaiklah Suri..kita pun nak bonus lah…banyak-banyak!!!

    Reply to this comment
  9. Raudzah

    Jan 24. 2014

    Tapi malam ni tak ada bonus untuk Suri kecuali Cath your prize aje…

    Reply to this comment
  10. TehR

    Jan 24. 2014

    terbaik
    bonus bukan dalam bentuk duit je
    kan?

    Reply to this comment
  11. bukharimalek

    Jan 25. 2014

    Semoga penulis diberkati sepanjang hidup
    tahniah (Y) artikel yang bermanfaat!

    Reply to this comment
  12. akubiomed

    Jan 26. 2014

    Ini dilakukan secara konsisten sudah pasti boleh dapat bonus berganda.

    Reply to this comment
  13. titan

    Jan 26. 2014

    ohh..macam itu rupanya. baru gua tahu nih..

    Reply to this comment
  14. Hafizul

    Jan 27. 2014

    Emm dalam banyak-banyak bonus, yang ni susah sikit orang nak buat bersungguh-sungguh..bab ni, banyak lagi yang perlu saya perbaiki…maklum aje la..godaan selalu aje kacau daunnya..bikin jiwa kacau betul lah…

    Reply to this comment
  15. strider

    Jan 27. 2014

    thanks for the reminder..semoga sy akan mendapat yang bonus yang banyak selepas ini..

    Regards,
    -Strider-

    Reply to this comment

Leave a Reply