Cara Dan Petua Menjaga Kecantikan Kulit Wajah

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Saya suka cantik. Memadailah rahsia kecantikan itu di sulami dengan keimanan, budi bicara, di senangi serta bersandarkan wajah mulus gitu heee.. di jaga dengan sebaik yang boleh eleh. Bicara tentang kecantikan di sini Suri ingin kongsikan cara dan petua kecantikan kulit wajah yang selalu Suri amalkan.

Hurm..bab make up maaflah memang sudah lama di tinggalkan hee..kalau ada pun agaknya dah lama tak bersentuh sejak mendirikan rumahtangga ni hurrr..

Jom selongkar almari kecantikan Suri yang tak seberapa ini:-

  • Cucilah muka anda dengan pencuci muka khas  agar muka anda sihat dan dapat maanfaat yang sewajarnya. Pilihlah pencuci muka yang sesuai dengan kulit muka anda.
  • Rawatlah muka, sekitar leher anda dengan pencuci scrub seminggu sekali untuk membuang noda-noda hitam.
  • Mask wajah anda seminggu sekali untuk menanggalkan dan menegangkan wajah anda.  Mask terbaik adalah mask buatan  sendiri.
petua untuk kecantikan wajah

suri punya dua benda ini jer

  • Banyakan minum minuman air suam untuk mendapatkan wajah segar dan lembab.
  • Gunakan krim UV sekiranya anda seorang yang selalu berkerja di luar pejabat.
  • Berhati-hatilah sekiranya anda seorang pengguna yang tegar kepada alat solek. Ini kerana penggunaan alat solek yang tidak  dibersihkan dengan sempurna serta tidak menjalani kaedah pencucian yang betul akan mengakibatkan kulit wajah anda akan mengalami pertumbuhan jerawat, kulit muka rosak secara mendalam dan sebagainya. Gunakanlah penghapus khas alat solek untuk mengelakkan sebarang kemungkinan perkara yang tidak di ingini berlaku.

Ada banyak cara dan tips untuk mengekalkan kecantikan wajah. Apa yang penting biarlah ia sederhana dan mengikut kemampuan budget sendiri.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

21 Responses to “Cara Dan Petua Menjaga Kecantikan Kulit Wajah”

  1. Kak Long Mawar Merah

    Dec 22. 2013

    Kecantikan itu memang subjektif tetapi setiap wanita pastinya inginkan kulit wajah yang halus dan mulus. Pastinya sedikit sebanyak penjagaan kulit wajah yang dikongsikan amat berguna.

    Reply to this comment
  2. akubiomed

    Dec 22. 2013

    Saya mengunakan pencuci muka sejak bujang lagi.

    Reply to this comment
  3. raudzah

    Dec 22. 2013

    baik puan seri coz kita pun suka mencantikkan diri..he..he

    Reply to this comment
  4. raudzah

    Dec 22. 2013

    INTI, Robie Gill & Download for you dear!!!

    Reply to this comment
  5. Zawiah

    Dec 23. 2013

    saya cuba garnier sakura white utk serikan kulit yg kusam dan buang bintik2 hitam . alhamdulillah , 3 minggu berlalu , nampak berkesan . dah topup hotlink .

    Reply to this comment
  6. cik tom

    Dec 23. 2013

    ciktom pernah guna gervenne time blaja dulu..tapi xsesuai..hehe..

    Reply to this comment
  7. Anak Askar Pencen

    Dec 23. 2013

    Untuk penjagaan kulit wajah, saya menepekkan bedak sejuk sebelum tidur mengikut saranan arwah nenek saya. Hehehe :-p

    Reply to this comment
  8. yumida

    Dec 23. 2013

    yumida jrg ambik prt pasal penjagaan wajah..hihii
    so far muka mmg kurang bermasalah..alhamdulillah
    tp penjagaan mmg penting kan.

    Reply to this comment
  9. Mizz Aiza

    Dec 25. 2013

    cantik luar dan cantik dalam perlu seimbang..

    Reply to this comment
  10. Mizz Aiza

    Dec 26. 2013

    aiza masih setia dengan safi.. pernah mencuba produk lain, tapi muka jadi gatal.. menabung 4kai inti.. 😀

    Reply to this comment
  11. hafiz

    Dec 26. 2013

    Pencuci muka memang wajib setiap kali mandi

    Reply to this comment
  12. Hayalan News

    Dec 26. 2013

    Banyak cara tuk mempercantik wajah, tapi tak nak boleh berlebihan kerana dapat merusak wajah, apelagi nak banyak pake kosmetik

    Reply to this comment
  13. papa mifz

    Dec 27. 2013

    muka PM banyak bekas2 jerawat…huhu

    Reply to this comment
  14. TehR

    Dec 28. 2013

    cuci muka dengan sabun mandi je
    dari dulu kini dan akan datang
    haha

    Reply to this comment
  15. Mizz Aiza

    Jan 02. 2014

    nanti aiza hantar details nama, alamat dan no. telefon tu ke facebook suri.. asyik lupa saja.. hihi.. menabung 2kali inti & 1ready4work.. 😀

    Reply to this comment
  16. Naimah Wahab

    Jan 02. 2014

    Salam kenal Suri,
    Wah, lepas ni kene rajin cuci muka, bior cantik cam Suri 🙂

    Reply to this comment
  17. Hafizul

    Jan 03. 2014

    Emm orang perempuan memang sukakan kecantikan…haha

    Reply to this comment
  18. resep kuliner

    Jan 03. 2014

    menjaga kesehatan kulit itu wajar apalagi seorang wanita, itu sangat penting.

    Reply to this comment
  19. Alynn

    Mar 02. 2014

    bila nama wanita…tak akan lari dengan kecantikan…kan…

    Reply to this comment
  20. Mizz Aiza

    Mar 02. 2014

    dapat 1 je education uk.. 2 lagi burung biru..

    Reply to this comment
  21. bimbel online

    Apr 15. 2014

    saye biasa gunakan buah”an sendiri, soalnye takut lah nak pakai beli” mask macam tuh, kalo aman saye kene cobe lah

    visit our link
    http://www.ilmci.com

    Reply to this comment

Leave a Reply