Kau Tak Pernah Berlaku Jujur

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Haisyh..

Bukan mudah ingin menjejaki cinta sejati. Begitu juga sukar untuk mencari sebutir cinta yang benar-benar ikhlas, tulus nan jujur. Jika anda pernah temui maka hargai dan janganlah persiakan dia walau sekali.

Sekali buat tak mengapa mungkin dia bisa memaafkan kita tapi itu cinta bilang tak mengapa. Kita akan bagi dia ruang buat kali kedua. Tapi bagaimana jika anda jenis sukar untuk menerima kembali jika ia berlaku berulang kali atau sah sukar anda ingin mempercayainya kembali seperti sedia kala.

Kejujuran amat penting dalam sebuah perhubungan tidak kira anda dalam status single, tunangan orang, sahabat, berkahwin anda wajar jujur kepada seseorang yang anda kenali. Tambah lagi jika anda sedang dalam proses mengenal hati budi si dia.

kau tak pernah berlaku jujur

macam best dapat pasangan yang jujur

Sebenarnya tidak sesukar mana jika kita berlaku jujur sebab ia memudahkan kita lebih kenal dan dekat dengan pasangan kita.  Cuba anda bayangkan jika ketelusan jujur itu tiada maka akan ada suatu hari kelak rahsia yang anda simpan akan terbocor jua suatu hari nanti.

Sanggupkah?

Jujurlah walaupun perkara itu sukar untuk anda ucapkan. Jika itu hakikat dan benar mampu menyakitkan hati si dia. Ya! katakan ia perlu untuk “latih sesebuah perhubungan” itu jika anda ingin hubungan yang di bina kekal berpanjangan. Percayalah kejujuran lahir akan lebih mudah untuh dari menutup lubang satu persatu ia akan menyesatkan anda untuk masa hadapan.

Pernahkah anda melalui situasi ini?

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

43 Responses to “Kau Tak Pernah Berlaku Jujur”

  1. yumida

    Dec 21. 2013

    betul kan kak..jujurlah pd mereka yg membina hubungan dgn kita
    yumida sihat walafiat..alhamdulillah
    isi tabung nuff akak-inti college

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 22. 2013

      jujur ada kalau tak susah ornag nak percaya.sekali jujur kalau selalu buat orang lama tak akan percaya huhu..

      Reply to this comment
  2. raudzah

    Dec 21. 2013

    Jujurlah sayang..aku tak berdaya!!!..betul kot lirik lagu ni.he..he .nway salam sabtu suri…

    Reply to this comment
  3. raudzah

    Dec 21. 2013

    Inti & Download for Suri!!!!

    Reply to this comment
  4. khairul asrol

    Dec 21. 2013

    kepercayaan tu nombor satu. ia kena seiring dengan kejujuran.

    Reply to this comment
  5. Akuro San

    Dec 21. 2013

    yup.. kejujuran itu penting didalam sesebuah perhubungan…

    Reply to this comment
  6. Lyn™

    Dec 21. 2013

    Jujur – prinsip pertama dalam perhubungan.

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 22. 2013

      yang itu haru ada dalam mana perhubungan hee..kalau tak ada payah gak nak kekal lama

      Reply to this comment
  7. Mohd Shubhi

    Dec 22. 2013

    cuba sedaya upaya berlaku jujur….

    Reply to this comment
  8. Irwan Alessa

    Dec 22. 2013

    Jujur memang penting itu asas kepada satu hubungan.. Kalau tak jujur jangan lah berharap orang akan jujur kembali kepada kita.. jadi belajarlah untuk jujur dan setia 🙂

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 27. 2014

      setuju kena belajar sesuatu dari sikap itu kalau tak kita rugi bila orang mula tak peecaya pada kita. ternyata sikap jujur taj rugi kalau kita memilikinya 😉

      Reply to this comment
  9. Kak Long Mawar Merah

    Dec 22. 2013

    Kejujuran memang penting dalam pelbagai hal.

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 27. 2014

      ya lah nak berniaga pun ke jujur nak bercinta apa lagi untuk jadikan dia teman sehidup semati nanti

      Reply to this comment
  10. wazy

    Dec 23. 2013

    Dah pernah jujur,tetapi diperlakukan sebaliknya ,hmm

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 27. 2014

      apa nak buat hari ni dia tipu kita akan datang benda akan timbal balik kt dia pulak..kita hidup umpama rodakkan 😉

      Reply to this comment
  11. cik tom

    Dec 23. 2013

    jujur ialah cara terbaik dalam satu2 perhubungan..smpi bila nak menipu..satu hari nati segala penipuan akan terbongkar jua..

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 27. 2014

      bahaya saya tak suka dengan orang keluh pasal bab ni tahu tai sahaja buat cari pasal heeee

      Reply to this comment
  12. onlajer

    Dec 23. 2013

    jujur itu penting maa

    Reply to this comment
  13. Mizz Aiza

    Dec 25. 2013

    kejujuran paling penting di dalam perhubungan..

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 27. 2014

      benar kalau asas tak dapat pegang macam mana nak ke alam lebih serius dan kekal lama

      Reply to this comment
  14. Kamil Salleh

    Dec 25. 2013

    Masih setoa pada yang satu, kekal hingga ke hari ini. Dah lebih 15 tahun kami bersama. Jujur, ikhlas, berterus terang dan setia. Ungkapan yg perlu ada dan ditanam dalam hati.

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 27. 2014

      alhamdulillah itulah yang kita inginkan jangan main suka menipu nanti orangtipu kita baru tahukan baro.

      tahnaih sebab lama bertahan moga akan kekal hendaknya. jujur salah satu kunci untuk bahagia. 🙂 yhnk untuk perkongsian ini.

      Reply to this comment
  15. AUC

    Dec 26. 2013

    siapa yg menilai kejujuran kita? diri sendiri atau orang lain?

    Reply to this comment
  16. TehR

    Dec 28. 2013

    elok je berlaku jujur
    kita juga yang untung nanti

    tak perlu nak putar belit kelentong sana sini

    Reply to this comment
  17. Rina

    Dec 29. 2013

    Dengan kejujuran, menjalani hidup akan jadi lebih mudah

    Reply to this comment
  18. Hafizul

    Jan 03. 2014

    Emm susah kalau tak pupuk dari awal sikap jujur ni..mintak dijauhkan dari kami sekeluarga…hehe

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 27. 2014

      ya kena buat dari awal kalau terbiasa susah.jadi kena larang diri datro penipu cuba jujur tak susah mana pun sebab jujur keadaan lebih selamat

      Reply to this comment
  19. Fiza Rahman

    Jan 03. 2014

    Sis…trust is like a paper. Once it’s crumpled, it can’t be perfect again. Kalau dah berubah mcm mana sekali pon, memang susah nak percaya.

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 27. 2014

      ya apa boleh buat kalau susah nak jujur cakap apa hati sakit.kalau buat sekali bisa dua kali atau lebih lagi sakait

      Reply to this comment
  20. resep kuliner

    Jan 03. 2014

    Kepercayaan itu mahal harganya, jadi jangan sia-siakan kepercayaan yang sudah diberikan kepada kita.

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 27. 2014

      percaya jaid jangan buat orang tak percaya kita pula hu..pelik orang ada sikap begini

      Reply to this comment
  21. Khairul Zamri

    Feb 17. 2014

    Saya dah tak percaya pada cinta dan perempuan lagi hehe

    Reply to this comment
  22. tips kesehatan

    Apr 19. 2014

    saye percaya cinte karne cinte saye ni tak da masa pacaran nye

    Reply to this comment

Leave a Reply