Toturial Manik bulat Untuk Bunga Tangan

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Haisy..

Geram pun tak boleh jadi tapi apa boleh buat bila gambar yang di ambil dalam telefon bimbit tidak dapat di hantar ke dalam gmail gara-gara kata laluan wifi hotel di sekat..lalu entri lain terpaksa di buat baru lagi.

Itu pasallah hari ini punya entri lewat publish lagi..

Oh,

Tidak mengapa sila abaikan. Mujur ada gambar dalam gmail komputer kelmarin sempat jugalah dimuat naik ke dalam entri blog ini. Jadi hari ini Suri ingin membuat toturial manik bulat untuk bunga tangan. Selalunya manik bulat orang letak untuk untuk bunga telur sahaja tapi semasa Suri ingin menyiapkan sentuhan akhir bunga tangan ada jugalah pergi ke kedai kraftangan bertanya ada jual tak stok manik bulat untuk bunga. Depa kata tak jual, cuma kalau nak beli cik beli bunga telur siap ada bunga bulat tu adalah.

Eleh, gua si gula melaka boleh bikin sendirlah..

Cewah budget berlagak menjawab dalam diam ar masa tu..

Bahan-Bahan:-

  • Manik bulat
  • Manik bunga kecil- letak bawah dasar manik bulat
  • Gam tembak
  • Dawai lutsinar
  • Gunting
cara membuat bunga manik jurai

membuat bunga manik bulat

cara membuat bunga manik jurai

cara membuat bunga manik jurai

 

DIY manik juari siap

DIY manik bulat yang sudah siap

Yeay! akhirnya berjaya jugalah. Mana pula bunga tangannya? Aha, ada kat satu lagi belog ar..hee..

Jimat dan cantik tak?

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

21 Responses to “Toturial Manik bulat Untuk Bunga Tangan”

  1. humbleyat

    Dec 10. 2013

    wei rajin suri buat kraftangan ni…;-) harp sihat selalu yek..

    Reply to this comment
  2. resep kuliner

    Dec 10. 2013

    Wah kreatif dan rajin sekali hasil buah tangannya .

    Reply to this comment
  3. Mizz Aiza

    Dec 11. 2013

    rajinnya suri buat sendiri.. mesti cantik hasilnya nanti.. 😀

    Reply to this comment
  4. Hafizul

    Dec 11. 2013

    Wahhh leh cuba sendiri nanti ni..hehe

    Reply to this comment
  5. akubiomed

    Dec 12. 2013

    Kerja seni halus sesuai untuk wanita berbanding lelaki.

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 21. 2013

      tak juga bro ada juga lelaki lebih arif bab ini dari wanita terkadnag saya sendiri naik malu hee…

      Reply to this comment
  6. TehR

    Dec 12. 2013

    ringkas tapi sangat menarik
    comel je nampak

    Reply to this comment
  7. Rina

    Dec 13. 2013

    Boleh juga nie mbak untuk mengisi waktu luang dengan kreatifitas semacam ini. Insya Allah akan saya coba juga
    Terima kasih buat tutorialnya ya

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 21. 2013

      sama-sama kembali.suka membuatnya jika menunggu masa terbuang geee.. selamat mencuba

      Reply to this comment
  8. KesumaAngsana

    Dec 16. 2013

    angah & adik cukup minat lah kalau bab2 manik ni hehehe…. done nuffnangx2 yer

    Reply to this comment
  9. cik tom

    Dec 19. 2013

    buat sendiri lagi puas hati..

    Reply to this comment
  10. okje

    Jan 23. 2014

    Suri …kalau dah tengok hasilnya mmg boleh berlagak pun hehe…
    Awak ni mmg pandai kerja kerja DIY nikan….Blog Relax Minda banyak le DIY punya kerja ni…

    Reply to this comment
    • Suri

      Jan 23. 2014

      ni nak buat bunga biasa pun boleh. kalau ada masa saya curi2jua okje lagi pandai masak eh

      Reply to this comment
  11. eydda

    Mar 28. 2015

    kat mne nak beli dawai lutsinar tu?

    Reply to this comment

Leave a Reply