Jika Kau Bercinta Lagi, Ingat Pada Dia

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Cuba bayangkan kita baru pulang dari melancong misalannya semestinya kepulangan kita yang hanya membawa barang keperluan pastinya kita akan membeli dan membawa pelbagai cenderahati atau hadiah berbentuk barang untuk orang yang tersayang, diri sendiri, keluarga, rakan sepejabat, sahabat andai dan sebagainya.

Jika Kau Bercinta Lagi, Ingat Pada Dia

Hanya bersih itulah jalan dekat padaNYA

Banyak atau sikit barang yang kita beli atau borong ianya tidaklah perlu untuk di perkatakan tetapi itulah nikmat jika kita dalam kehidupan yang  penuh dalam zon cukup selesa dan sederhana. Pendek kata apa yang kita ada kita mampu milik dalam dunia ini. Itulah kehidupan realiti sekarang. Ada duit ada barang.

 

Tapi bagaimana pula di sana mampukah kita di dunia bawa bekalan barang seperti kita baru pulang dari lepas melancong sama seperti kita bawa amalan ke akhirat?

Sekilas pandang ini hanya untuk renungan dan peribadi sendiri. Jika kita rasa kita tidak mampu untuk siapkan bekalan kita harus berkutik rasa kesal itu sekarang bukan sana nanti.

Wahualam.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

18 Responses to “Jika Kau Bercinta Lagi, Ingat Pada Dia”

  1. hatiputera

    Nov 30. 2013

    Bersama-samalah kita berusaha membawa bekalan secukupnya.

    Reply to this comment
  2. Mizz Aiza

    Nov 30. 2013

    mesti berusaha untuk menuju ke sana dengan bekalan yang secukupnya.. terima kasih kerana suri telah mengingatkan aiza.. menabung 3 inti,1 librese&1 taylors untuk suri.. 😀

    Reply to this comment
  3. Mizz Aiza

    Nov 30. 2013

    selamat bercuti suri.. best bercuti di melaka.. dah lama aiza tak ke sana..

    Reply to this comment
  4. akubiomed

    Nov 30. 2013

    Terima kasih ke atas peringatan tersebut. Harap dapat perbaiki diri menjadi muslim yang lebih baik.

    Reply to this comment
  5. Anak Askar Pencen

    Nov 30. 2013

    Bekal barang balik dari melancong ni, selalunya saya tak pernah pun ingat nak belikan kat sesiapa. Kalau ada kirim dan pesan, saya belikan la. Kalau takda, saya balik berlenggang aje la dari vacation. Hehehe

    Reply to this comment
  6. papa mifz

    Nov 30. 2013

    untuk renungan bersama , terima kasih…

    Reply to this comment
  7. puteri kasih

    Nov 30. 2013

    terima kasih kerana mengingatkan..moga kita membawa bekalan secukupnya untuk ke sana

    Reply to this comment
  8. puteri kasih

    Nov 30. 2013

    mengisi tabung tabung yang sedang menari untuk suri 🙂

    Reply to this comment
  9. Khairul Zamri

    Nov 30. 2013

    tak mungkin saya bercinta lagi hehe

    Reply to this comment
  10. Asyrof Asri

    Nov 30. 2013

    Cinta kepada Allah lebih baik untuk masa depan. 🙂

    Apapun comel anak cikpuan Suri. 😉

    Reply to this comment
  11. raudzah

    Nov 30. 2013

    Cintaku hanya pada Dia!!!!..isi tabung suri…

    Reply to this comment
  12. kakiblog

    Dec 01. 2013

    saya takut juga memikirkan perkara ini..

    Reply to this comment
  13. TehR

    Dec 01. 2013

    hadiahkan kepada diri sendiri amalan terbaik
    dunia dan akhirat

    Reply to this comment
  14. Amirul Bin Ramli

    Dec 01. 2013

    Kadang-kadang kebaikan yang kecil pun besar ganjarannya asalkan ada keikhlasan tu. Sama-samalah kita meningkatkan bekalan untuk hari kelak. =)

    Reply to this comment
  15. titan

    Dec 02. 2013

    fuhh..banyakkan amal dan solat setiap hari.

    Reply to this comment
  16. Hafizul

    Dec 02. 2013

    Emm yang ni memang bekalan kita di hari esok..hehe

    Reply to this comment
  17. resep kuliner

    Dec 05. 2013

    Mesti banyak beribadah agar lebih dekat kepadaNYA, dan moga-moga kita semua termasuk orang” yang selalu dilimpahkan hikmahNYA .

    Reply to this comment
  18. try out online

    Apr 19. 2014

    moga je kita semua jauh dari hal semacam itu

    Reply to this comment

Leave a Reply