Cerita Adik Epar Dalam Kereta

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Apa punya ceritalah tak ada kayu apa pula nak di robohkan. Cerita adik ipar dalam kereta menjadi sebutan naik muak dalam blog ini sering mendapat perhatian tinggi. Puas juga di garu belakang kepala mencuba mencari sisi mana datangnya cerita adik ipar dalam kereta. Tapi kalau berani selak yang ini haaa…. tak mengapalah.

Cerita adik epar dalam kereta lama-lama memang amat meletihkan tambah lagi perjalanan agak jauh. Haa. ada juga mengambil cuti panjang untuk pulang ke kampung halaman untuk berjumpa dengan keluarga tersayang ataupun menghadiri majlis perkahwinan sanak-saudara terdekat.

Panduan  pemanduan untuk perjalanan jarak jauh bukan versi cerita adik epar dalam kereta:-

  • Untuk mengelakkan badan lesu di sarankan agar kita berhenti di kawasan perhentian rehat. Pilihlah mana-mana perhentian dan berehat. Tahukah anda ketegangan urat mata perlukan rehat bila sepanjang jalan yang di tempuh itu jauh tambah pula keadaan cuaca sekarang ini panasnya yang amat terik.
  • Minumlah secawan kopi mungkin mampu menyegarkan bebola mata anda. Tidak kira jenis minuman apa sekalipun yang penting air minuman itulah adalah minuman kegemaran anda.
Cerita AdikEpar Dalam Kereta

cinta HALAL adalah  saat anda dan dia diangkat dalam satu AKAD yang sah

  • Pemaduan yang jauh agak memenatkan. Tambah pula kaki ini menekan pedal minyak, berak, bahu dan sebagainya apa kata anda rehatkan tubuh badan dengan tidur beberapa minit. Moga-moga kesegaran badan akan terasa selepas puas berehat.
  • Bawalah makanan ringan moga-moga kita tidak terasa tersangatlah boringan tahap gaban bila mana penumpang yang elok melayan kita tiba-tiba mereka ketiduran deh huhu.
  • Jika anda sudah berkahwin makanya saat inilah minat si dia urutkan kepala ke, bahu ker dengan alasan anda keletihan. ahaks..

Cerita adik epar dalam kereta tidak pernah wujud kalau wujud bahaya sebab silap hari bulan tangkap basah atau kering nanti malu siyapa yang mahu nanggungnya mbah? mahukan bapaknya?

Enggak bisa ya. Jadi silalah tukarkan keperibadian anda yang baik jangan nakal-nakal ia ngak manis gitu..

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

39 Responses to “Cerita Adik Epar Dalam Kereta”

  1. Amirul Bin Ramli

    Nov 27. 2013

    Kadang-kadang bila lalu highway nak balik ke selatan saya akan sengaja singgah berkali-kali di R&R tak pun hentian sebelah. Hehe. Cepat lenguh bila bawak lama-lama.

    Reply to this comment
  2. faizal

    Nov 27. 2013

    berhati-hati dijalan raya

    Reply to this comment
  3. Mizz Aiza

    Nov 27. 2013

    agaknya cerita adik ipar naik kereta sama dengan kakak atau abang iparnya kot.. hehe.. tips pemanduan yang baik terutamanya untuk yang memandu kenderaan sendiri ke destinasi pelancongan atau pulang ke kampung pada musim cuti sekolah ini.. tambah lagi tabungan extravaganza&inti lagi.. 😀

    Reply to this comment
  4. Anak Askar Pencen

    Nov 27. 2013

    Jalan jauh terutamanya waktu tengahari memang melesukan badan. Minum minuman berkafein dapat membantu. Saya selalunya, akan minum kopi dahulu kemudian lelapkan mata kejap kat R&R, kemudian baru teruskan perjalanan. Selalunya rasa mengantuk tu akan terus hilang.

    Cuma masalahnya, kesan kafein tu boleh berlarutan sampai ke malam tak boleh tidur-tidur.

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 27. 2013

      saya selau buat macam itu juga.letih berhenti, kalau penat tiudr sekejap heee pastu baru jalan.

      kesan kafin berlarutan kalau kita jarang minum.heee tpi saya tengok si dia selalu minum nak pi umah mak dia apa ke tidurnya tak juga siap berjaga tengok bola 3 ke 4 pagi huhu..

      Reply to this comment
  5. ema

    Nov 27. 2013

    selalu akak kalau balik kampung lebih suka waktu malam…bila siang hari mata mengantuk dek sinaran matahari yang mengecilkan anak mata…

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 27. 2013

      malam waktu terbaik tapi perlu hati2 sikitkan…siang sakit mata sb cuaca panas memancar huhu..

      Reply to this comment
  6. KesumaAngsana

    Nov 27. 2013

    mmg kita kena sentiasa berhati2 kan. KA pun klau perjalanan jauh tukar2 jad driver dgn en hubby… Done clik2 nuffnagx3 yer

    Reply to this comment
  7. dja@sishaza

    Nov 27. 2013

    Kami siap bawa ‘peti ais’ dlm kereta setiap kali jalan jauh …nak jus cinta, aiskrim walls semua ada ..meriah betul hihi 🙂

    Reply to this comment
  8. Rahmat Ariffin

    Nov 27. 2013

    Aku kalau jalan jauh, suka gerak waktu siang sbb cerah mata dan kalau kereta problem pun tak lah risau sangat…

    Reply to this comment
  9. papa mifz

    Nov 27. 2013

    PM bulan depan memandu jauh ke Terengganu , harap perjalanan berjalan lancar…

    Reply to this comment
  10. hatiputera

    Nov 27. 2013

    Saya jalan jauh mesti berbekalkan red bull dan rokok sekotak.hehehe

    Reply to this comment
  11. puteri kasih

    Nov 27. 2013

    macam-macam yang orang cari di blog kan..kadang-kadang macam ada yang kita tak pernah berkongsi

    Reply to this comment
  12. puteri kasih

    Nov 27. 2013

    psttt…puteri isi tabung untuk suri yer 🙂

    Reply to this comment
  13. hafiz

    Nov 27. 2013

    Kalau memandu jauh2 memang kena secawan kopi dulu

    Reply to this comment
  14. titan

    Nov 27. 2013

    kalau penat, gua selalu tidur jaa..

    Reply to this comment
  15. raudzah

    Nov 27. 2013

    My main problem..bila drive balik kampung ..mesti nak cepat sampai..try to avoid stop here and there..malas nak drive lama-lama..

    Reply to this comment
  16. TehR

    Nov 27. 2013

    kalau boleh la
    kalau boleh tak mahu memandu ke mana2
    nak duduk je kat rumah

    Reply to this comment
  17. Vee

    Nov 27. 2013

    memandu jauh yg ptg cukup rehat dan sentiasa segar . klu letih / mengantuk , berhenti rehat lah …

    Reply to this comment
  18. Ismail N

    Nov 28. 2013

    Kawe kalu dalam keta suka berangan jadi Michael Schumacher. Kalau dengar orang dok bercerita jadi pening ehhh.. 😀

    Reply to this comment
  19. tidak apa-apa jauh yang penting sampai rumah…hehehe

    Reply to this comment
  20. kakiblog

    Nov 29. 2013

    saya tak ambik kisah adik epar dalam kereta..tapi kalau cerita suri memang saya cari punya !

    Reply to this comment
  21. okje

    Nov 29. 2013

    oooo itulah citenya adik epar dlm kereta ni…. ingat mereka tu cerita panas kot Suri hehe
    Tak pernah pun drive jauh…selalunya hubby je yg drive

    Reply to this comment
  22. AUC

    Nov 29. 2013

    suka drive waktu malam, aman sikit, jalan clear…

    Reply to this comment
  23. Hafizul

    Dec 02. 2013

    Enggak mau jadi macam tu pakk…haha

    Reply to this comment
  24. aimannajmy

    Dec 02. 2013

    sememangnya dari dulu kopi pawaroot menjadi pilihan bila mana memandu dalam jarak yang jauh berjam2.. huhu.. caffeinnya agak kuat

    Reply to this comment
  25. belajar online

    Apr 19. 2014

    im right here, never go any whear

    Reply to this comment

Leave a Reply