Petua Dan Doa Hamil Untuk Mendapatkan Anak Kembar

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Mak orang teringin nak anak kembar. Lagu mana nak dapat kalau sudahnya belah lelaki dan belah perempuannya ngak ada yang keturunan kembar agak mustahil untuk anda impikan hasrat yang satu itu.

Janganlah bersedih hati bukankah itu semua ketentuan Tuhan malah tidak salah andai kata kita mencuba sesuatu mana tahukan rezeki dapat anak kembar menjadi hah! siapa boleh kata jikai itu telah Allah s.w.t tentukan untuk anda.

petua dan doa hamil untuk mendapatkan anak kembar

mau anak kembar yang comel?

Jom kita baca doa untuk mendapatkan anak kembar dua, kembar tiga asal kembar dan sihatlah ya.

Petua untuk mendapatkan anak kembar:-

  • Kehamilan kembar ini juga terkadang berlaku apabila si ibu menyusukan anaknya tapi dalam masa yang saya di sedang hamil, ibu mengalami masalah kegemukan, mengandung di usia tua memang boleh terjadinya kehamilan kembar akan tetapi risiko yang terpaksa di tanggung seperti keguguran, bayi yang lahir kurang sihat,  ada juga yang mengalami kandungan bermasalah adalah lebih tinggi.
  • Faktor usia semakin meningkat sekitar 35-40 tahun atas akan berpotensi besar untuk mendapatkan anak kembar kerana kebanyakan wanita akan menjalani rawatan kesuburan untuk mendapatkan zuriat pada usia tersebut.
petua dan doa hamil untuk mendapatkan anak kembar

Tak salah kalau kita berusaha

  • Faktor pemakanan juga boleh mengundang seseorang itu mendapat kehamilan kembar dengan mengatakan  mengambil makana seperti ubi, kentang dan susu.
  • Pengambilan ubat kesuburan atas kebenaran doktor boleh meningkatkan kebarangkalian seseorang itu untuk menghasilkan dua ovum dalam satu proses ovulasi, dan sekaligus meningkatkan peratus pasangan mendapat anak kembar. Tahukah anda ubat clomid memberikan sebanyak 10 peratus peluang manakala Gonal F memberikan 30 peratus peluang untuk hamil anak kembar.
  • Pengambilan makanan tertentu yang mengandungi bahan estrogen yang tinggi juga dikatakan mampu untuk seseorang itu mendapat kebarangkalian kehamilan anak kembar.

Bagi lanjutan Petua Dan Doa Hamil Untuk Mendapatkan Anak Kembar serta persediaan untuk menuju alam kehamilan yang menggujakan silalah ke laman——————–> ini

P/s: Seronoknya melihat anak-anak membesar didepan mata.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

83 Responses to “Petua Dan Doa Hamil Untuk Mendapatkan Anak Kembar”

  1. hatiputera

    Nov 23. 2013

    Memang seronok menjaga anak kembar. Saya mempunyai pengalaman tersebut. Kembar saya sekarang sudah berusia dua tahun lebih.

    Reply to this comment
  2. nurmisnan

    Nov 23. 2013

    bestnya dapat anak kembar. sama2 bangun tdo makan main.. baju sama.. sweet

    Reply to this comment
  3. Asyrof Asri

    Nov 23. 2013

    Teringin jugak nak dapat anak kembar ni.

    Lelaki sama muka dengan perempuan.

    Senang nak kenal nanti bila ada apa-apa terjadi kan ..

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 26. 2013

      manfaat dapat anak kembar kalau apa terjadi abang boleh jadi adik, adik boleh jadi abang untuk selmatkan keadaan silap2 dia akan tipi bapa/ibunya nak kasi keliru punya pasal

      Reply to this comment
  4. hafiz

    Nov 23. 2013

    Boleh cuba bagi yg nak tambah zuriat lagi

    Reply to this comment
  5. Rahmat Ariffin

    Nov 23. 2013

    Tentu gembira ibu-bapa kalau dapat anak kembar nie…lebih-lebih lagi kalau kembar seiras…

    Reply to this comment
  6. Amran

    Nov 23. 2013

    Doakan saya dapat anak.. tak kembar pun takpe la..

    Reply to this comment
  7. AUC

    Nov 23. 2013

    doakan yg belum dpt anak akan mendapat anak, tak kira kembar ke tidak janji anak…

    Reply to this comment
  8. raudzah

    Nov 23. 2013

    Malam suri..kita dtg isi tabung ya….

    Reply to this comment
  9. Norasikin

    Nov 23. 2013

    Syok la kembar. Tak de la asyik beranak je. Boleh la cuti panjang sikit

    Reply to this comment
  10. Norasikin

    Nov 23. 2013

    murah rezeki orang yg dapat anak kembar ni. Ramai orang nak anak tp tak dpt. Kalau dpt kembar tentu la berganda-ganda kegembiraannya

    Reply to this comment
  11. Miftahudin Subhi

    Nov 23. 2013

    Semua cita nak punya anak kembar memang dambaan semua ensan. jika kita berdoa sesungguh, maka Allah akan mengabulkan yang terbaik.
    Salam dari negeri tetangga .. Indonesia

    Reply to this comment
  12. Bahrain

    Nov 24. 2013

    antara impian nak ada anak kembar. hahaha

    Reply to this comment
  13. Khairul Zamri

    Nov 24. 2013

    harap-harap saya dapt anak kembar nanti aminnnn hehe

    Reply to this comment
  14. Zuan

    Nov 24. 2013

    ada tips untuk dapat anak kembar rupanya..hehe dah kawin nanti boleh nego ngan bini nak anak kembar atau solo..hehe

    Reply to this comment
  15. TehR

    Nov 24. 2013

    dulu2 pernah ada cita2 nak dapatkan anak kembar
    macam best je

    Reply to this comment
  16. encikarman

    Nov 25. 2013

    anak kembar, banyak cabarannya tuh

    Reply to this comment
  17. Anak Askar Pencen

    Nov 25. 2013

    Dapat anak kembar ni, seronok tu memang seronok. Tapi, nak melayan kerenah waktu kecil tu memang memenatkan. Kena pulak duduk kat bandar, laki bini kerja. Memang banyak keluarkan kos. Baik tenaga dan juga wang.

    Reply to this comment
  18. Mizz Aiza

    Nov 25. 2013

    jangankan anak kembar, seorang anak pun tak dapat lagi.. hehe.. tentu seronok mendapat anak kembar..

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 04. 2015

      anak kembar selalu orang akan beri perhatian lebih nak bila kita abwa anak ni kelaur rumah ada sahaja yang memerhatikan gelagat mereka nanti

      Reply to this comment
  19. ida umielman

    Nov 25. 2013

    salam perkenalan dari ida
    best juga kalau dapat anak kembarkan
    salam perkenalan dari ida
    jemput singgah blog ida ye

    Reply to this comment
  20. suriaamanda

    Nov 25. 2013

    memang seronok ada anak kembar..tp membesarkan mereka sgt2 menguji kesabaran…makin besar makin banyak ragam..mental dan fizikal memang kena kuat…SA dah lalui dengan kehadiran anak buah kembar kat rumah tuh…kami sama2 jaga…masa kecik2 sorang nangis, memang dua2 nangis..bila x dapat pujuk…ibu diorang plak sekali nangis…

    Reply to this comment
  21. Hafizul

    Nov 25. 2013

    Hehe..terima kasih Suri kongsikan..insyaAllah..kena amalkan ni..hehe

    Reply to this comment
  22. Amirul Ramli

    Nov 25. 2013

    Saya ada kawan kembar sepasang lelaki dan perempuan.. rasa macam nak cari calon isteri yang ada genetik kembar. nanti tinggi sikit peluang nak dapat. hehe

    Reply to this comment
  23. ema

    Nov 25. 2013

    memang ada keinginan nak anak kembar…InsyaALLAH

    Reply to this comment
  24. Myra Jay

    Nov 26. 2013

    InsyaAllah mudah2an… 🙂
    MJ pun kalau dapat anak kembar happy giler.. berbaloi penantian selama 4thn 😀

    Reply to this comment
  25. saljuhumairah

    Nov 26. 2013

    Baru tahu, ramai jugak yang teringin anak kembar…

    Reply to this comment
  26. encikarman

    Nov 26. 2013

    anak kemabr, best kan , tapi penat skit nak jaga

    Reply to this comment
  27. mimie

    Nov 26. 2013

    Terima kasih share doa nih

    Reply to this comment
  28. faizal

    Nov 26. 2013

    saya cukup suka tengok anak kembar…ada kebesaran Ilahi yang jelas dan nyata

    Reply to this comment
  29. ajumohit

    Nov 26. 2013

    insha allah tak salah mencuba, jika ada rezeki Alhamdulillah

    Reply to this comment
  30. encikarman

    Nov 27. 2013

    pakai baju seiras, kalau dah besar tak tahu le camne anak kembar seiras ni ya

    Reply to this comment
  31. lucu pastinya punya anak kembar..
    suatu anugerah yang sangat kuar biasa dari TUhan..semoga saya bisa dapat anak kembar hehehe

    Reply to this comment
  32. KedaiBaru

    Nov 28. 2013

    Boleh di cuba petua ni, mana tahu ada rezeki…

    Reply to this comment
  33. leeza dayasari

    Nov 28. 2013

    terima kasih berkongsi ……

    Reply to this comment
  34. Aretikz

    Nov 28. 2013

    Ni nak kahwin dulu baru toray.. hehe..

    Reply to this comment
  35. okje

    Nov 29. 2013

    malas nak berdoa nak anak kembar ni sebab dah tak boleh nak beranak lagi…tiga tiga ceaser…hehe

    Reply to this comment
  36. Vee

    Nov 29. 2013

    saya mmg impikan anak kembar sebab saya ada keturunan kembar … done klik transitions .

    Reply to this comment
  37. Asyrof Asri

    Dec 01. 2013

    Tak sabar nak nikah. 🙂

    heheh ..

    Reply to this comment
  38. aimannajmy

    Dec 02. 2013

    wahh berimpian juga nak memiliki anak kembar cam upin ipin hehe

    Reply to this comment
  39. resep kuliner

    Dec 04. 2013

    Siapa coba yang tak ingin memiliki anak kembar ? semua itu iyaa proses mulai dari berdoa meminta kepadaNYA agar diberikan anak kembar yang memiliki sifat baik pula .

    Reply to this comment
  40. Alynn

    Mar 14. 2014

    Seronok bila dapat anak kembar kan…huhuhu..ade can tak nak dapat coz my hubby kembar…

    Reply to this comment
  41. belajar online

    Apr 19. 2014

    kene pakai nih bar anak ku nih bisa kembar

    Reply to this comment
  42. lailadaniel

    Jul 05. 2014

    teringin nak anak kmbar pompuan…comel..^_^

    Reply to this comment
  43. Nordiyana

    Sep 23. 2014

    Terima kasih kerana sudi berkongsi. Saya pun teringin nak anak kembar 🙂 mesti seronok kan…
    Saya ada menulis sedikit tips untuk hamil dan kesihatan, jemput singgah ke blog saya ya http://www.caramudahhamil.com
    __________
    Nordiyana Jamal.

    Reply to this comment
  44. ina

    Oct 14. 2014

    Assalamualaikum…Indahnya klau impian tercapai utk mendapat ank kembar….tp utk mengandung dan memiliki ank kembar memerlukan mental dan fizikal yg kuat..sbb cabaran melahirkan dan membesarkan ank kembar ni tak sama dgn dpt ank seorg…perlu kuat utk hadapi kemungkinan…

    Reply to this comment
    • Suri

      Dec 04. 2015

      ya semua Tuhan punya rencana setiap yang izinkan pasti ibu para bapa bakal kuat mental. hanya yang terpilih dariNYA sahaja..

      Reply to this comment
  45. Tips cantik

    Mar 27. 2015

    Wow.. Bestnyer.. Sy teringin sgt nak dpt anak kembar laki & girl…

    Tips Awet Muda

    Reply to this comment
  46. jannah PS Low

    Apr 23. 2015

    best dapat anak kembar!!

    saya memang nak lagi sepasang anak kembar!

    ya allah,engkau makbulkan lah permintaan dan doa hamba mu ini.

    aminnnn

    Reply to this comment
  47. permatamama

    Jul 21. 2015

    Boleh cuba ni, teringin nak anak kembar. tak salah kan nak cuba!

    Reply to this comment
  48. si bongkok

    Nov 23. 2015

    Repeat akan datang nie bleh amalkan petua dari doa nie laa..inshaALLAH… 🙂

    Reply to this comment
  49. shamiawali

    Dec 04. 2015

    terigin nya nk anak kembar,tq 4 the info..
    tlg doa kn sy sama ye tuk dpt kn bby kembar…

    Reply to this comment

Leave a Reply