Jangan Marah

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Bersyukur pada Maha Esa walaupun nikmat yang di berikan setitis cuma namun cukup puas untuk di hirup. Alhamdulillah inilah my rumah baru yang menjadi idaman hati. Saat ini hati yang di pukul rasa gembira tidak dapat rungkai dengan kata-kata.

Jangan marah..

Sebab tidak dapat mengunjungi blog kamu, kamu dan kamu. Insyallah Suri akan balas jejak jadi Tolong Ingatkan Aku kata Ana Raffali

jangan marah

kalau marah saya lari

Jangan marah..

Sebahagian komen anda telah hilang gara-gara backup. Hanya sebahagian komen sahaja yang dapat di selamatkan. Penakut kata Yuna. Mahu bikin adil komen sekali lagi di entri  Rindu, entri Tahap, entri Gaban 😛

Jangan marah..

Jika kamu kata aku tak marah menurut kata Arrow bolehlah ringankan jari dengan meninggalkan komen “aku tidak marah” atau apa sahajalah ahaks..

SYARAH HADITS

Sahabat yang meminta wasiat dalam hadits ini bernama Jariyah bin Qudamah Radhiyallahu ‘anhu. Ia meminta wasiat kepada Nabi dengan sebuah wasiat yang singkat dan padat yang mengumpulkan berbagai perkara kebaikan, agar ia dapat menghafalnya dan mengamalkannya. Maka Nabi berwasiat kepadanya agar ia tidak marah. Kemudian ia mengulangi permintaannya itu berulang-ulang, sedang Nabi tetap memberikan jawaban yang sama. Ini menunjukkan bahwa marah adalah pokok berbagai kejahatan, dan menahan diri darinya adalah pokok segala kebaikan.                                                       Sumber

Bahaya kalau ada sifat marah nanti makan diri biar lepaskan tekanan dengan cara seksi ini moga-moga yang memandang akan lekas cemburu.

 

 

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

39 Responses to “Jangan Marah”

  1. Mizz Aiza

    Nov 14. 2013

    semalam seharian aiza tak dapat masuk blog suri.. ada apa-apa masalah ke suri? singgah menabung inti&chipsmore.. 😀

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 14. 2013

      ya sehari dua down sayanng prosses teknikal pindah semua khazanah.saya amat hargai.

      terima kasih yaHOOO!!

      Reply to this comment
  2. encikarman

    Nov 14. 2013

    emmm…. emmm…. mana mau lari

    Reply to this comment
  3. Anak Askar Pencen

    Nov 14. 2013

    Sifat marah ni akan mengganggu keputusan yang bakal kita tentukan. Biasanya, pemimpin yang baik tidak akan membuat keputusan penting sewaktu sedang ditutupi amarah.

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 19. 2013

      bahaya kalau marah tak dapat di kawal dengan baik huhu silap boleh rosakkan instiusi negara sendiri

      Reply to this comment
  4. hafiz

    Nov 14. 2013

    Tak marahlah nanti cepat tua plak hihihi

    Reply to this comment
  5. papa mifz

    Nov 14. 2013

    so sekarang blog sudah pulih sepenuhnya…???

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 14. 2013

      ini tetap blog kedua cahayacinta.com yang baru. Namun begitu blog pertama cahayacinta.com pertama update dari tahun 2009 sehingga pertengahan bulan 6 2013 masih samar untuk mendapatkanya..

      saya tak boleh fikir lagi tentang blog CC yang pertama ia boleh buat urat kepala saya menjadi tegang dan penat.

      Reply to this comment
  6. titan

    Nov 14. 2013

    siapa yang kena jangan marah nih??

    Reply to this comment
  7. TehR

    Nov 14. 2013

    ada masalah lagi ke dengan blog ni?
    nampak macam biasa je

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 19. 2013

      sekarang dah ok lebih gembira heee..cuma kena lebihkan semangat dan usik header dan bawah tu jer makluman..tak ada masa pula hee..

      Reply to this comment
  8. blogger lelaki

    Nov 14. 2013

    nak marah-marah manja je…boleh?

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 19. 2013

      marah kawan-kawan buat orang kata marah sayang seperti marah adik neradik kakak sayangkan adik 😉

      Reply to this comment
  9. Aniq Bukhary

    Nov 14. 2013

    jangan marah 🙂

    Reply to this comment
  10. raudzah

    Nov 14. 2013

    Dah final ke ni suri..nway tak marah-marah..happy aje..

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 19. 2013

      ini seronok tak marah rasa nak jerit atas gunung kinabalu tapi tak pernh sampai huaaa

      Reply to this comment
  11. ajumohit

    Nov 14. 2013

    takpe suri, nnti klu berkesempatan kita bw sama2 😉

    Reply to this comment
  12. puteri kasih

    Nov 14. 2013

    patutlah masuk blog sehari dua ni tak boleh..sibuk memindah rupanya….hehe

    Reply to this comment
  13. Vee

    Nov 15. 2013

    alhamdulillah , saya sihat . umah baru takkan tunjuk pintu jer . tak jemput masuk ker … heh heh heh

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 19. 2013

      sini kira kira masuklah rumah saya ahaks…kalau nak rumah real silalah datang ke ipoh tapi kena bagthu awallah

      Reply to this comment
  14. KesumaAngsana

    Nov 15. 2013

    kdg2 marah ni datg tanpa kita duga kan ! Sabar byk2 jelah

    Reply to this comment
  15. okje

    Nov 15. 2013

    Malas le pulak nak komen balik Suri…..
    Komen kat entri terlatest pun dah ok kan….

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 19. 2013

      saya tahu okjer memang akan komen entri lama ahaks.. ternyata saya kenal sama kamu gi nama cara kamu jejak komen blogger..thnks mum okjer

      Reply to this comment
  16. Joe

    Nov 15. 2013

    Siapa yang marah nie?

    Reply to this comment
  17. kakiblog

    Nov 16. 2013

    sabar-sabar dan jangan marah!..kalau marah nanti cepat tua!

    Reply to this comment
  18. Norasikin

    Nov 16. 2013

    Saya bukan marah. Nasihat

    Reply to this comment
  19. Hafizul

    Nov 16. 2013

    Siapa pulak yang marah Suri ni?Haha..biasalah kan hidup ni bukan free selalu..hehe

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 19. 2013

      yalah bahaya kalau marah marah sekadar lepaskan begitu sahja pastu tak bawa kemana pun oklah pas tu ahaks…

      Reply to this comment
  20. AUC

    Nov 17. 2013

    tak marahhhhh…. sukaaaaaa

    Reply to this comment

Leave a Reply