Teknik Membuat Bun, Pau Dan Pizza Cara Debab Dengan Mudah

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Teknik membuat bun, pau dan pizza cara debab dengan mudah serius anda tidak akan pernah jumpa di mana-mana kedai. Andai anda jenis yang suka membeli bun, pau dan pizaa yang selalunya menu makanan yang anda dapat itu biasanya tidak panas dan berjaya menyentap hati anda dengan alasan beli hanya untuk menghilangkan rasa lapar anda silap besar. Buanglah firasat dalam minda dan sedarkah anda bahawa makana jenis bun, pau dan pizza ini amat sesuai di makan dalam keadaan panas barulah kenikmatan kegebuaan isi makana di dalamnya benar-benar terasa. Cubalah anda bandingkan membelinya di kedai roti, pasar raya misalannya paling tidak syok depa siap boleh packing 5 pizza dalam satu beg plastik lutsinar. Sedap ke?

Teknik Membuat Bun, Pau Dan Pizza Cara Debab Dengan Mudah

Siapa tolak memang rugi

Jadi bagaimana cara nak membuat teknik membuat bun, pau dan pizza cara debab dengan mudah sahaja jika anda mengikut bahan yang betul, sukatan yang di berikan, isi inti yang mantap serta boleh dipelbagaikan insert dan luarannya. Pendek kata anda juga boleh memulakan perniagaan ini di rumah andai ia mendapat sambutan yang baik dari kenalan pejabat, jiran tertangga mahupun adik beradik. Silap-silap boleh buat duit dari rumah.

Ayuh dapatkan teknik membuat bun, pau dan pizza cara debab dengan mudah dengan cara yang sedap, panas dan menggembirakan hati anda di —————->sini

p/s: Suka buat dan hadap bun, pau dan pizaa ini makan ramai-ramai satu keluaraga barulah syiok.

 

 

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Advertisement

80 Responses to “Teknik Membuat Bun, Pau Dan Pizza Cara Debab Dengan Mudah”

  1. Mizz Aiza

    Nov 09. 2013

    sedap buat sendiri.. 😀

    Reply to this comment
  2. Akuro San

    Nov 09. 2013

    memang best kalau dapat buat sendiri bun, pau dan pizza nih…

    Reply to this comment
  3. hafizmd

    Nov 10. 2013

    mmg sodap…buat sendiri lagi puas hati

    Reply to this comment
  4. raudzah

    Nov 10. 2013

    Pau daging sedapkan suri…

    Reply to this comment
  5. AUC

    Nov 10. 2013

    nampak mcm senang je hehehe

    Reply to this comment
  6. encikarman

    Nov 14. 2013

    buat malas, makan nak

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 14. 2013

      haa,,kalau saya rumah ini tengok menu jugalah kalau depa makan biasa itu petanda kurang minat hee..cuba kata “ada lagi tak” tu makna berita baik dapaur umah bakal berasap dg resepi yang sama sampai kata jemu kata stop.cuba car menu lain plk.adeh sabau jolah..

      Reply to this comment
  7. Azie

    Nov 14. 2013

    Tak pernah buat, sebab memang tak pandai nak buat pau ni suri, kena tuntut dengan mak kat kampung la.

    Reply to this comment
  8. faizal

    Nov 14. 2013

    saya suka makan pau ni.tapi xpernah buat sendiri lagi. lepas ni boleh cuba resepi ini

    Reply to this comment
  9. Myra Jay

    Nov 15. 2013

    Pada sesiapa yang rajin tu ha wajib untuk dapatkan ;D

    Reply to this comment
  10. Bin Muhammad

    Nov 15. 2013

    Makan pau memang suka…tapi sekadar makan je la…buat, mmm…kena pikir berpuluh kali belum tentu terbuat. 🙂

    Reply to this comment
  11. okje

    Nov 15. 2013

    Memang le sedap buat sendiri Suri….cuma malas tak malas je le hehe

    Reply to this comment
  12. encikarman

    Nov 15. 2013

    gas dapur umah aku sekali setahun baru tukar… hoho

    Reply to this comment
  13. Norasikin

    Nov 16. 2013

    Syoknya dpt buat pizza sebesar dulang

    Reply to this comment
  14. Hafizul

    Nov 16. 2013

    Emm pau ni saya suka makan inti yang sedap macam inti daging dan rotinya yang lebut..hehe

    Reply to this comment
  15. ajumohit

    Nov 16. 2013

    selalu bab debab ni sensitip tp ni ramai yg suke

    Reply to this comment
  16. Vee

    Nov 17. 2013

    buat sendiri tak selembut yg dijual … huhuhuuu … done klik sunsilk

    Reply to this comment
  17. AUC

    Nov 17. 2013

    pau durian satuuuuu….

    Reply to this comment
  18. encikarman

    Nov 18. 2013

    pau kacang satu…

    Reply to this comment
  19. Kak Long Mawar Merah

    Nov 18. 2013

    Suka pau kaya dan pau kari. Seronok dapat sediakan untuk keluarga untuk minum petang.

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 19. 2013

      ha benar sekarnag musim cuti sekolah memang bestkan makan ramai-ramai sambil borak petang dengan anak-anak keluarga

      Reply to this comment
  20. JMR

    Nov 18. 2013

    even peminat tegar pau, tp nk buatnya mmg x la kot, beli kodai aje..hehehe

    Reply to this comment
  21. Invisible Me

    Nov 19. 2013

    Macam teringin ja nak buat. Hehe

    Reply to this comment
  22. Fiza Rahman

    Nov 20. 2013

    Buat sendiri juga yang sedap, jimat dan puas hati.

    Reply to this comment
  23. Index Apk

    Nov 21. 2013

    boleh lah nanti korang ccubo tekniknye….

    Reply to this comment
  24. indobrad

    Nov 21. 2013

    makan pau panas2 di hari hujan memang sangat menyenangkan. tapi saya malas membuat, maunya membeli yang sudah jadi saja. hahahahahah

    Reply to this comment
  25. suriaamanda

    Nov 21. 2013

    suka pau kacang….yummy…..

    Reply to this comment
  26. mebel minimalis

    Nov 21. 2013

    enaknya.makan gitu pas lapar banget mantab kali.

    Reply to this comment
  27. OH Ping Blog

    Nov 22. 2013

    saya cme reti mkn je…
    kihkih

    Reply to this comment
  28. Zik

    Nov 24. 2013

    dah lama tak makan pizza… nak buat sendiri lebih puas hati… boleh buat banyak2… tapi kalau jadilah.. tak jadi.. dah rugi tepung lak…

    Reply to this comment
    • Suri

      Nov 25. 2013

      biar kita belajar dari guru bijak paling kurmag kita tak bazir masa dna wang di situ

      Reply to this comment
  29. Zuan

    Nov 24. 2013

    den tak berapa gemar sangat makan paw.. tak tau kenapa. tapi kalau ada depan mata, den makan je..hehe

    Reply to this comment
  30. mimie

    Nov 25. 2013

    saya suka buat roti,pizza nih..ank2 suke mkn

    Reply to this comment
  31. sabree hussin

    Nov 25. 2013

    Buat sendiri? kalai ada panduan boleh la buat

    Reply to this comment
  32. makasih mas gan infonya sangat bermanfaat

    Reply to this comment
  33. onlajer

    Mar 19. 2014

    nak makan jer boleh hehe

    Reply to this comment
  34. syukur

    Apr 05. 2014

    makanan akan kebih sehat dan nikmat jika membuat sendiri.

    Reply to this comment
  35. Sepatu Nike Running

    Apr 17. 2014

    Kalau buat sendiri disamping higenis dan tidak ada pengawet. mantab dah

    Reply to this comment
  36. sobri mansor

    May 14. 2014

    Teringat pau arwah nenek saya di bagan datoh. Sedap tak hengat

    Reply to this comment
  37. Mazni Azmi

    Aug 19. 2014

    Makan pau memang Lazat
    Pau halal suci dan bersih
    Kalau dah memang makan kuat
    Buat sendiri anak dan suami kasih

    Jom pakat ramai ramai belajar cara buat pau.

    Reply to this comment
  38. yandi

    Sep 15. 2014

    waduh jadi lapar lihat bun pau di malam hari perut mulai keroncongan he he he, terima kasih sudah berbagi artikel yang begus sekali

    Reply to this comment
  39. Mek ila Jual Vitamin

    Mar 31. 2015

    Suka makan pau coklat dan pau kelapa. Nak buat sendiri, memang tak reti 🙂

    Reply to this comment
  40. Sepatu nike murah

    Apr 11. 2015

    Matap han jadi lapar tapi takut kolestrol

    Reply to this comment
  41. permatamama

    Jul 20. 2015

    Buat sendiri boleh makan puas2

    Reply to this comment
  42. cikgu Bella

    Sep 01. 2015

    Sedap nye tu….

    Reply to this comment
  43. hafiz

    Sep 13. 2015

    Dapat buat sendiri memang puas hati..

    Reply to this comment
  44. terima kasih banyak buat cara buat bakpao nya, sangat bermanfaat sekali 😀

    Reply to this comment

Leave a Reply